2022-03-30, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Isak gör inga mål och har noll utvecklingspotential. Bättre än Foppa i den här matchen, men det säger ingenting.

Jag förutspådde resultatet idag redan efter Tjeckien och drog in en fet månadslön på matchen. Vad gjorde du? Skrek dig hes och drog en tröstrunk efteråt?

Jeg er ikke enig i det. Isak har et bra potensiale, men har hatt en tøff høst med lite mål. Det skjer alle spillere før eller siden. Isak er enda ung, og jeg har tro på at han fortsatt har mye uforløst potenisale.
Citera
2022-03-30, 01:50
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalldirV2
Jeg er ikke enig i det. Isak har et bra potensiale, men har hatt en tøff høst med lite mål. Det skjer alle spillere før eller siden. Isak er enda ung, og jeg har tro på at han fortsatt har mye uforløst potenisale.

Haaland ska ju byta landslag och bli svensk. Isak och Haaland på top.
Citera
2022-03-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jansson känner av familjeskäl att han inte vill vara med, trots löften om speltid. Det berättade Janne i Lundh's pod.

Ousou kan bli bra, men av det jag sett från honom i U21 så är det ju en smärre katastrof. Bara idag rensade han bollen mitt på en irländsk spelare som då gjorde mål.

Vi skulle sett till så Ahmedhodzic valde Sverige. Där gick vi miste om en blivande storback.

Okej synd med Jansson. Ousous snedspark var ju olycklig, har inte sett allt för mycket av honom i U21 men tror ändå att han har en bra potential och ta en plats i landslaget.

Ja Ahmedhodzic är ju otroligt surt att vi inte fick honom. Ju längre Janne stannar desto mer sumpar han för oss i framtiden är känslan just nu!
Citera
2022-03-30, 01:56
Medlem
Citat:
Haaland ska ju byta landslag och bli svensk. Isak och Haaland på top.

Haha, der tror jeg du feiler. Haaland funker dårlig i en spillestil med två spisser, han ttives best ensom på topp. Fra spøk til alvor, mener dere virkelig at Isak har oppnåd sitt potensiale? Han har gode bevegelser, er rask, kan dible, og leser spillet godt. Hans svakhet er avslutninger, men det vil bli bedre. Just nå har han måltørke, men det er midlertidig. Jeg tror også et klubbskifte kan gjøre Isak godt. Etter min mening har Isak fortsatt masse å gå på, jeg tror han vil bli mycket verdifull for Sverige på sikt.
Citera
2022-03-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja det är inte kul med en utländsk landslagstränare. Håller med om Rydström. Jag tror hans fotbollsfilosofi hade passat de spelare vi har nu.

Man får hoppas på Rydström. Han är också en jäkligt skön människa så det kan bli bra. Orkar knappt kolla på Jannes presskonferanser då det är samma bortförklaringar hela tiden.
Citera
2022-03-30, 01:57
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Luilv-
Okej synd med Jansson. Ousous snedspark var ju olycklig, har inte sett allt för mycket av honom i U21 men tror ändå att han har en bra potential och ta en plats i landslaget.

Ja Ahmedhodzic är ju otroligt surt att vi inte fick honom. Ju längre Janne stannar desto mer sumpar han för oss i framtiden är känslan just nu!

Ja, just nu är det mörkt. Känslan är att något behöver göras, och den känslan hade man haft även om Sverige tog sig till VM.
Citera
2022-03-30, 01:59
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Haha, der tror jeg du feiler. Haaland funker dårlig i en spillestil med två spisser, han ttives best ensom på topp. Fra spøk til alvor, mener dere virkelig at Isak har oppnåd sitt potensiale? Han har gode bevegelser, er rask, kan dible, og leser spillet godt. Hans svakhet er avslutninger, men det vil bli bedre. Just nå har han måltørke, men det er midlertidig. Jeg tror også et klubbskifte kan gjøre Isak godt. Etter min mening har Isak fortsatt masse å gå på, jeg tror han vil bli mycket verdifull for Sverige på sikt.

Det är lätt att vara ödmjuk som norsk när det går dåligt för Sverige.

Isak har potential, och han behöver byta klubb precis som du säger. Hela Real Sociedad har en måltorka den här säsongen.
Citera
2022-03-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ja, just nu är det mörkt. Känslan är att något behöver göras, och den känslan hade man haft även om Sverige tog sig till VM.

Ja om man kollar på det fyra senaste matcherna för Sverige så är det ett gjort mål. Det i förlängning mot ett trött Tjeckien på hemmaplan. Med den anfallsuppsättningen vi har så måste målskyttet bli bättre och mer kliniskt. Får se vad som händer härnäst!
Citera
2022-03-30, 02:07
Medlem
Citat:
Det är lätt att vara ödmjuk som norsk när det går dåligt för Sverige.

Isak har potential, och han behöver byta klubb precis som du säger. Hela Real Sociedad har en måltorka den här säsongen.

Vi nordmenn er alltid ydmyke 😉 Men hadde Sverige vunnet hadde heller ikke Isak fått den kritikken han nå får, så denne diskusjonen hadde troligen ikke funnet sted. Det er dessuten ikke første gangen jeg tar Isak i forsvar, det har jeg gjort etter svake prestasjoner av han for RS. Tror Isak kunne passet inn i Arsenal, han og Ødegaard har jo alt en relasjon. Areta er dessuten god på utvikling av talent.
Citera
2022-03-30, 02:12
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Vi nordmenn er alltid ydmyke 😉 Men hadde Sverige vunnet hadde heller ikke Isak fått den kritikken han nå får, så denne diskusjonen hadde troligen ikke funnet sted. Det er dessuten ikke første gangen jeg tar Isak i forsvar, det har jeg gjort etter svake prestasjoner av han for RS. Tror Isak kunne passet inn i Arsenal, han og Ødegaard har jo alt en relasjon. Areta er dessuten god på utvikling av talent.

Isak till Arsenal hade varit mycket intressant. Men risken finns att han blir en ny Lacazette, som inte heller gör några mål.
Citera
2022-03-30, 02:16
Medlem
Citat:
Isak till Arsenal hade varit mycket intressant. Men risken finns att han blir en ny Lacazette, som inte heller gör några mål.

Det vil alltid være en risk uansett hvilken klubb han velger, men i Arsenal har han alt en god relasjon til Ødegaard, og en tålmodig trener i Areta. Jeg tror Arsenal har de forutsetningene som Isak behøver for å maksimere sitt potensial. Alternativet er jo at man ikke risikerer noe, men den som intet våger intet vinner. Det er også en risk nå som Haaland går til en ny klubb, kanskje lykkes han ikke, kanskje tar det han helt til toppen. Det vil tiden vise.
Citera
2022-03-30, 02:17
Medlem
Citat:
Jansson känner av familjeskäl att han inte vill vara med, trots löften om speltid. Det berättade Janne i Lundh's pod.

Ousou kan bli bra, men av det jag sett från honom i U21 så är det ju en smärre katastrof. Bara idag rensade han bollen mitt på en irländsk spelare som då gjorde mål.

Vi skulle sett till så Ahmedhodzic valde Sverige. Där gick vi miste om en blivande storback.

OUsou såg inte galant ut idag men brukar göra det. Mer viktigt är att han är väldigt bra i klubblaget, där han spelar mycket och även imponerar i Europa med dem iår.

Ahmedhodzic, må vara en talang, men hans potential och nuvarande nivå är dramatiskt överskattad av Malmö fans imo.

Dessutom var han otroligt omogen i sitt sätt att välja land som Haksabanovic var. D.v.s "wtf jag har presterat i Allsvenskan i 1,5 säsong.. varför är jag inte given i landslagssamlingarna??? Jag drar till Bosnien då". Pass på den skit attityden.

Med det sagt.. ja vi saknar mittbacks talanger. Tolinsso när för ung och rå. Det är väl Isherwood som ser ut att gå upp till Bundesliga med sitt Darmstadt eller OUsou som presterar bra i klubben och i europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in