2022-03-30, 00:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Du har ju fan ingen koll på fotboll överhuvudtaget. Isak var bäst på plan idag i landslaget, att han inte får målchanser serverade till sig är inte hans fel. Foppa missade två guldlägen som Isak spelade fram. Fan snälla lär dig lite fotboll innan du uttalar dig. Sen att kalla Zlatan för fraud också 😂😂 misslyckade jävel!

Isak gör inga mål och har noll utvecklingspotential. Bättre än Foppa i den här matchen, men det säger ingenting.

Jag förutspådde resultatet idag redan efter Tjeckien och drog in en fet månadslön på matchen. Vad gjorde du? Skrek dig hes och drog en tröstrunk efteråt?
Citera
2022-03-30, 00:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Luilv-
Är förvånad över att jag inte är mer bedrövad över denna förlust. Det kommande VM är ju inget att hurra för ändå. Nu kan man titta som neutral utan att behöva oroa sig över något. Svenska landslaget har en otroligt spännande framtid men inte med Janne vid rodret. Att K.Olsson fortfarande spelar är för mig en gåta. Att han väljer och ta ut Karlström (som var grym denna matchen förrutom orsakande straffen) är ett skämt enligt mig. Även Danielson tycker jag gör en bra match. Mycket bättre än Lindelöf. Som kapten måste man ta tag i det mer då det var tydligt att hela laget gav upp väldigt snabbt efter baklängesmålet.

Problemet är tydligt. Formationen 4-4-2 är helt bedrövlig med dessa spelare. Isak är grym men känns vilsen på planen då han springer runt och aldrig når fram till bollen när väl inlägget kommer. Dejan ska vara närmare mål då man missar hans kvaliter när han hamnar för långt ut på kanten. Såklart kommer Danielson och Karlström få massa mordhot efter detta, vilket bara visar vilken värdelös mentalit vi har. Dessa misstag hade kanske aldrig hänt om vi hade satt våra lägen. Forsberg har två super lägen men slår passningar (?) till målvakten. Andra läget är ju bara tåpaja upp i nättaket. Foppa måste in i banan och spela bakom anfallarna som han gör i Leipzig. Jag hoppas att Janne vaknar och antingen ändrar formation eller väljer och avgå. Jag vill inte att vår gyllene generation ska missa framgång pågrund av en trångsynt gubbe. Kanske man får tillbaka Jansson också eftersom det verkar skurit sig mellan han och Janne.

Rekomenderar 4-3-3 eller 4-2-3-1

Olsen
Kraft-Lindelöf-Jansson-Augustinsson
Ekdal-Svanberg
Dejan-Forsberg-Karlsson
Isak

Bänk: Zlatan, Gyökeres, Elanga, Cajuste, Olsson, Karlström, Helander, Nilsson, Gudmundsson, Nordfeldt

Du diskvalificerar hela ditt inlägg när du tar med Näzan i truppen.
Citera
2022-03-30, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du diskvalificerar hela ditt inlägg när du tar med Näzan i truppen.

Hahaha okej skit i han då. Men det är ju inte han som är problemet direkt?
Citera
2022-03-30, 01:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hahaha okej skit i han då. Men det är ju inte han som är problemet direkt?

Han är en del av problemet.
Citera
2022-03-30, 01:11
Medlem
Citat:
Är förvånad över att jag inte är mer bedrövad över denna förlust. Det kommande VM är ju inget att hurra för ändå. Nu kan man titta som neutral utan att behöva oroa sig över något. Svenska landslaget har en otroligt spännande framtid men inte med Janne vid rodret. Att K.Olsson fortfarande spelar är för mig en gåta. Att han väljer och ta ut Karlström (som var grym denna matchen förrutom orsakande straffen) är ett skämt enligt mig. Även Danielson tycker jag gör en bra match. Mycket bättre än Lindelöf. Som kapten måste man ta tag i det mer då det var tydligt att hela laget gav upp väldigt snabbt efter baklängesmålet.

Problemet är tydligt. Formationen 4-4-2 är helt bedrövlig med dessa spelare. Isak är grym men känns vilsen på planen då han springer runt och aldrig når fram till bollen när väl inlägget kommer. Dejan ska vara närmare mål då man missar hans kvaliter när han hamnar för långt ut på kanten. Såklart kommer Danielson och Karlström få massa mordhot efter detta, vilket bara visar vilken värdelös mentalit vi har. Dessa misstag hade kanske aldrig hänt om vi hade satt våra lägen. Forsberg har två super lägen men slår passningar (?) till målvakten. Andra läget är ju bara tåpaja upp i nättaket. Foppa måste in i banan och spela bakom anfallarna som han gör i Leipzig. Jag hoppas att Janne vaknar och antingen ändrar formation eller väljer och avgå. Jag vill inte att vår gyllene generation ska missa framgång pågrund av en trångsynt gubbe. Kanske man får tillbaka Jansson också eftersom det verkar skurit sig mellan han och Janne.

Olsen
Ekdal-Svanberg
Dejan-Forsberg-Karlsson
Isak

Bänk: Zlatan, Gyökeres, Elanga, Cajuste, Olsson, Karlström, Helander, Nilsson, Gudmundsson, Nordfeldt

Mycket bra inlägg. Förbundskaptenerna sitter kvar för länge i Sverige. Lagerbäck, Hamrén......
Citera
2022-03-30, 01:17
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:

Olsen
Ekdal-Svanberg
Dejan-Forsberg-Karlsson
Isak

Jansson? Han har tackat för sig, trots övertalningsförsök.

Vi behöver få in en mittback och minst en central mittfältare av högsta kvalitet. Men det finns ju ingen. Svanberg är överskattad.
Citera
2022-03-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Mycket bra inlägg. Förbundskaptenerna sitter kvar för länge i Sverige. Lagerbäck, Hamrén......

Ja tyvärr. Inga roliga förbundskaptener vi haft direkt...
Citera
2022-03-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ja tyvärr. Inga roliga förbundskaptener vi haft direkt...

Nej det är kanske det största problemet. Vi har inga bra tränare i Sverige. Ingen lyckas utomlands. Bara Svennis som varit lyckad och Lagerbäck på Island.
Citera
2022-03-30, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jansson? Han har tackat för sig, trots övertalningsförsök.

Vi behöver få in en mittback och minst en central mittfältare av högsta kvalitet. Men det finns ju ingen. Svanberg är överskattad.

Ja men vad är egentligen anledningen. Han är ju inprincip försäkrad en startplats. Måate ju vara pågrund av Janne? Om man får in en ny förbundskapten som direkt är tydlig med att Pontus är klar så kanske det går vägen?

Vi har en spännande mittback i Ousou. Startar i Slavia Prague och gör det riktigt bra där. Lirar ju i U-21 just nu så han kan bli en bra mittback inför nästa mästerskap. Sen så håller jag inte med om att Svanberg är överskattad. Hade gärna velat se han och Ekdal tillsammans men det får man ju aldrig se eftersom Janne promt ska spela Olsson.
Citera
2022-03-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nej det är kanske det största problemet. Vi har inga bra tränare i Sverige. Ingen lyckas utomlands. Bara Svennis som varit lyckad och Lagerbäck på Island.

Jag gillar ju Rydström men hans fotbolls filosofi är kanske inte anpassad till ett landslag. Han är ju helt klart det mest intressanta namnet i svensk fotboll just nu. Annars kanske man får kolla utomlands, även fast det gör ont.
Citera
2022-03-30, 01:37
Medlem
Citat:
Jag gillar ju Rydström men hans fotbolls filosofi är kanske inte anpassad till ett landslag. Han är ju helt klart det mest intressanta namnet i svensk fotboll just nu. Annars kanske man får kolla utomlands, även fast det gör ont.

Ja det är inte kul med en utländsk landslagstränare. Håller med om Rydström. Jag tror hans fotbollsfilosofi hade passat de spelare vi har nu.
Citera
2022-03-30, 01:37
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ja men vad är egentligen anledningen. Han är ju inprincip försäkrad en startplats. Måate ju vara pågrund av Janne? Om man får in en ny förbundskapten som direkt är tydlig med att Pontus är klar så kanske det går vägen?

Vi har en spännande mittback i Ousou. Startar i Slavia Prague och gör det riktigt bra där. Lirar ju i U-21 just nu så han kan bli en bra mittback inför nästa mästerskap. Sen så håller jag inte med om att Svanberg är överskattad. Hade gärna velat se han och Ekdal tillsammans men det får man ju aldrig se eftersom Janne promt ska spela Olsson.

Jansson känner av familjeskäl att han inte vill vara med, trots löften om speltid. Det berättade Janne i Lundh's pod.

Ousou kan bli bra, men av det jag sett från honom i U21 så är det ju en smärre katastrof. Bara idag rensade han bollen mitt på en irländsk spelare som då gjorde mål.

Vi skulle sett till så Ahmedhodzic valde Sverige. Där gick vi miste om en blivande storback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in