2022-03-29, 23:40
Medlem
-GGs avatar
Jag tyckte inte alls att Polen var så dåliga som ni vill göra gällande.

Jag tyckte mig se mer glöd i dem och varje boll skulle kämpas för. Sverige såg tagna ut av stundens allvar och skapade inga riktigt bra målchanser, som Polen gjorde. JA såg håglös ut vid sidan, men han kanske alltid ser ut så, jag vet inte.

Polen välförtjänt vidare!
Citera
2022-03-29, 23:46
Medlem
Caravanserais avatar
Är Lindelöf den mest menlösa och intetsägande svenska spelaren just nu? Han slutade typ spela och springa efter Polens andra mål och i intervjun efter så mumlar han och ler. Många fotbollsspelare är ganska korkade men nån jävla personlighet och karaktär måste han väl ändå ha?
Citera
2022-03-29, 23:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Blir förvånad om Zlatan fortsätter med sikt på ett mästerskap. Han håller inte så länge tyvärr. Kanske någon samling till för att hjälpa till men inte mer än så.
Ja jag nämnde inte Ekdal för att jag personligen vill se han bortfasad utan mer de jag tror kan ske =)

Håller med om Koffe. I hans U21 tid var jag helt otroligt imponerad av honom men det är samma spelare då som nu. D.v.s ingen vidareutveckling har skett och han är nu mest "fancy" mer än välrundad och bra. Han är inte bäst på sin position och får endå spela.

Janne sa nyss att han vill och fokuserar på att fortsätta. Så vi får väl se vad som sker. Personligen hade jag gärna sett ett byta om ett logiskt alternativ är möjligt (modernare tränare som passar nya spelarmaterialet bättre) nu när vi har tid för en sådan övergång. Annars kan vi lika gärna fortsätta med Janne lite till.

Är Jan Andersson verkligen så sanslöst efterbliven att han fortsätter ta ut den värdelösa gamlingen Zlatan Ibrahimovic? Kul att samtliga kval som föregick näzans patetiska comeback gick alldeles utmärkt. Allt prat om "återuppbyggnad" och föryngring saknar värde så länge ztornäzan är aktuell för landslaget, det är lätt att konstatera.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-03-29 kl. 23:50.
Citera
2022-03-29, 23:52
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja idag såg vi Forsbergs briljans

Jesper hade behövt 1 chans för att göra 1 mål på alla de lägena Forsberg dabbade sig. Forsberg är en fraud och det var ren flax att han gjorde målen han gjorde i EM. Vi som har någorlunda koll på fotboll har länge sett Forsbergs stora brister och att han inte förtjänar speltiden och det förtroendet han får i match efter match. I Leipzig bänkas han titt som tätt.

Forsberg är absolut en fraud. Han skulle kunna vara en stabil bundesligaspelare med rätt mentalitet, nån stjärna har han aldrig haft potential att bli. Men killen har en klassisk, svensk förlorarmentalitet kombinerat med en malplacerad fåfänga och en - också typisk svensk - mumlande arrogans(som signalerar en inneboende osäkerhet).

Den största frauden, efter Zlatan, är dock Isak. Killen kan inte göra mål och har noll fysik. Genetiskt inkapabel att bygga muskler likt många östafrikaner. Hans klubbkarriär kommer bara att gå utför. Om några år spelar han i arabländerna.
Citera
2022-03-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är Jan Andersson verkligen så sanslöst efterbliven att han fortsätter ta ut den värdelösa gamlingen Zlatan Ibrahimovic? Kul att samtliga kval som föregick näzans patetiska comeback gick alldeles utmärkt. Allt prat om "återuppbyggnad" och föryngring saknar värde så länge ztornäzan är aktuell för landslaget, det är lätt att konstatera.

Nu säger jag inte att Zlatan bidragit enormt sedan sin comeback, trots sina assists han ahde i början.

Men att beskylla han på våra bortslarvade chanser vad gäller utgångsläge i gruppen eller nu är otroligt felguidat i mitt tycke. Han har t.o.m varit väldigt lugn och försiktigt och gång på gång påpekat att Janne är bossen och styr och ställer när media försökt locka fram kaxxiga trottsiga citat osv.

Jag ser personligen att uttagningarna av Martin Olsson och Danielsson som betydligt mer kostsamma och dessutom Jannes horribla tendenser vad gäller byten och att starta favoriter för mycket när deras klubbsituationer OCH landslagsprestationer inte motiverat det. T.e.x Quaison på sistone, K.Olsson under längre tid. Danielsson under längre tid osv.
Citera
2022-03-30, 00:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu säger jag inte att Zlatan bidragit enormt sedan sin comeback, trots sina assists han ahde i början.

Men att beskylla han på våra bortslarvade chanser vad gäller utgångsläge i gruppen eller nu är otroligt felguidat i mitt tycke. Han har t.o.m varit väldigt lugn och försiktigt och gång på gång påpekat att Janne är bossen och styr och ställer när media försökt locka fram kaxxiga trottsiga citat osv.

Jag ser personligen att uttagningarna av Martin Olsson och Danielsson som betydligt mer kostsamma och dessutom Jannes horribla tendenser vad gäller byten och att starta favoriter för mycket när deras klubbsituationer OCH landslagsprestationer inte motiverat det. T.e.x Quaison på sistone, K.Olsson under längre tid. Danielsson under längre tid osv.

Seriöst nu: Enbart en idiot fortsätter ta ut zociopaten. Hans comeback har, med tanke på den hype du och andra skapat, varit en enorm flopp. Nej, allt är inte hans fel men han kan naturligtvis inte befrias från ansvar. Insatsen mot Georgien var pinsam exempelvis. Släpp Näzan för fan.
Citera
2022-03-30, 00:25
Medlem
Citat:
Seriöst nu: Enbart en idiot fortsätter ta ut zociopaten. Hans comeback har, med tanke på den hype du och andra skapat, varit en enorm flopp. Nej, allt är inte hans fel men han kan naturligtvis inte befrias från ansvar. Insatsen mot Georgien var pinsam exempelvis. Släpp Näzan för fan.

Hade kallat dig troll om de inte vore för ditt accounts ålder och inlägg-mängd.

1. Jag har inte vart någon som hypat Zlatan och hans comeback. Jag har faktiskt sagt att jag endast hade vart ok med att han kom tillbaka om han tog en mindre roll och bidrog med erfarenhet och inhopp. Vilket han gjort. Men även då är det whatever för mig för det är en så liten roll.

2. Dagisnivå med att kalla han Näzan osv som barnungar körde med 2008 typ. Lite nivå får du hålla om du vill säga "seriöst nu".

3. Jag håller med om att hans speltid han väl haft, inte varit direkt motiverande eller avgörande. Quaison är en annan anfallare som vi bör fasa ut nu när han blir sämre och sämre och dessutom nergraderat sin klubbdestination dramatiskt. Vi har typ 4 bättre alternativ än både han och Zlatan då om det ska vara spelare som tävlar om startplats.
Citera
2022-03-30, 00:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hade kallat dig troll om de inte vore för ditt accounts ålder och inlägg-mängd.

1. Jag har inte vart någon som hypat Zlatan och hans comeback. Jag har faktiskt sagt att jag endast hade vart ok med att han kom tillbaka om han tog en mindre roll och bidrog med erfarenhet och inhopp. Vilket han gjort. Men även då är det whatever för mig för det är en så liten roll.

2. Dagisnivå med att kalla han Näzan osv som barnungar körde med 2008 typ. Lite nivå får du hålla om du vill säga "seriöst nu".

3. Jag håller med om att hans speltid han väl haft, inte varit direkt motiverande eller avgörande. Quaison är en annan anfallare som vi bör fasa ut nu när han blir sämre och sämre och dessutom nergraderat sin klubbdestination dramatiskt. Vi har typ 4 bättre alternativ än både han och Zlatan då om det ska vara spelare som tävlar om startplats.

Du verkar vara mer kritisk mot Quaison än mot Näzan trots att det var Quaison som förde Sverige till playoff-finalen. Det är nog lite talande.
Citera
2022-03-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Forsberg är absolut en fraud. Han skulle kunna vara en stabil bundesligaspelare med rätt mentalitet, nån stjärna har han aldrig haft potential att bli. Men killen har en klassisk, svensk förlorarmentalitet kombinerat med en malplacerad fåfänga och en - också typisk svensk - mumlande arrogans(som signalerar en inneboende osäkerhet).

Den största frauden, efter Zlatan, är dock Isak. Killen kan inte göra mål och har noll fysik. Genetiskt inkapabel att bygga muskler likt många östafrikaner. Hans klubbkarriär kommer bara att gå utför. Om några år spelar han i arabländerna.
Du har ju fan ingen koll på fotboll överhuvudtaget. Isak var bäst på plan idag i landslaget, att han inte får målchanser serverade till sig är inte hans fel. Foppa missade två guldlägen som Isak spelade fram. Fan snälla lär dig lite fotboll innan du uttalar dig. Sen att kalla Zlatan för fraud också 😂😂 misslyckade jävel!
Citera
2022-03-30, 00:42
Medlem
Citat:
Du verkar vara mer kritisk mot Quaison än mot Näzan trots att det var Quaison som förde Sverige till playoff-finalen. Det är nog lite talande.

Svårt att kritisera någon som inte spelade för resultaten på planen. Eller hur känner du? Utöver det så var Quaison rakt av underkänd denna samling trots att han råka vara d en som blev serverad en inpetnings-chans.

Det finns anfallare som har horribla matcher trots att dem gör mål.
Citera
2022-03-30, 00:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Svårt att kritisera någon som inte spelade för resultaten på planen. Eller hur känner du? Utöver det så var Quaison rakt av underkänd denna samling trots att han råka vara d en som blev serverad en inpetnings-chans.

Det finns anfallare som har horribla matcher trots att dem gör mål.

Sen finns det anfallare som har horribla matcher utan att göra mål. Som Näzan mot Georgien. Det var i den matchen VM-biljetten lades i soptunnan. Det återstår att se om någon krönikör vågar påpeka det.
Citera
2022-03-30, 00:48
Medlem
Är förvånad över att jag inte är mer bedrövad över denna förlust. Det kommande VM är ju inget att hurra för ändå. Nu kan man titta som neutral utan att behöva oroa sig över något. Svenska landslaget har en otroligt spännande framtid men inte med Janne vid rodret. Att K.Olsson fortfarande spelar är för mig en gåta. Att han väljer och ta ut Karlström (som var grym denna matchen förrutom orsakande straffen) är ett skämt enligt mig. Även Danielson tycker jag gör en bra match. Mycket bättre än Lindelöf. Som kapten måste man ta tag i det mer då det var tydligt att hela laget gav upp väldigt snabbt efter baklängesmålet.

Problemet är tydligt. Formationen 4-4-2 är helt bedrövlig med dessa spelare. Isak är grym men känns vilsen på planen då han springer runt och aldrig når fram till bollen när väl inlägget kommer. Dejan ska vara närmare mål då man missar hans kvaliter när han hamnar för långt ut på kanten. Såklart kommer Danielson och Karlström få massa mordhot efter detta, vilket bara visar vilken värdelös mentalit vi har. Dessa misstag hade kanske aldrig hänt om vi hade satt våra lägen. Forsberg har två super lägen men slår passningar (?) till målvakten. Andra läget är ju bara tåpaja upp i nättaket. Foppa måste in i banan och spela bakom anfallarna som han gör i Leipzig. Jag hoppas att Janne vaknar och antingen ändrar formation eller väljer och avgå. Jag vill inte att vår gyllene generation ska missa framgång pågrund av en trångsynt gubbe. Kanske man får tillbaka Jansson också eftersom det verkar skurit sig mellan han och Janne.

Rekomenderar 4-3-3 eller 4-2-3-1

Olsen
Kraft-Lindelöf-Jansson-Augustinsson
Ekdal-Svanberg
Dejan-Forsberg-Karlsson
Isak

Bänk: Zlatan, Gyökeres, Elanga, Cajuste, Olsson, Karlström, Helander, Nilsson, Gudmundsson, Nordfeldt
Senast redigerad av -Luilv- 2022-03-30 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in