2022-03-29, 16:01
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Ok Olsson från start igen... kan köpa det eftersom Ekdal är borta och man vill inte köra med 2 nya på mitten.

Däremot underbart att Janne bänka Claesson och satt Kulan på höger!
Äntligen Janne!! Kulan ska inte lira anfallare i ett 4-4-2

Tror på vinst ikväll då Polen inte är någonting utan Lewa men är förberedd för det värsta också.
Lewandowski lär spela
Citera
2022-03-29, 16:18
Medlem
Hade tyckt att man skulle spela 4-5-1 idag i alla fall börja där! Isak själv med Jesper och kulan som yttrar Forsberg offensiv i mitten med olsson och karlström bakom sig!

Skära av och stänga Polens inlägg och passningar från deras yttrar som söker Lewandowski i mitten är nyckeln! Sen tror jag tyvärr olsson är för klen mot rätt hårda polacker....han kommer troligtvis få så mycket stryk att han tappar huvudet och får rött!

Men jag tror och hoppas att vi vinner 1-2 om vi får första målet!
Citera
2022-03-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Lewandowski lär spela
Ja men Lewa är Polens enda hot
Citera
2022-03-29, 17:45
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Viktor får en ny Maguire sidan om sig i kväll. Om jag förstår det rätt så har MD inte spelat några matcher under 2022 förutom den mot Tjeckien.

Jämför inte Kung Danielsson med det självmålet.
Citera
2022-03-29, 18:27
Medlem
snurresprettiss avatar
Visst nu avgjorde Quiason senast men brukar inte han vara bättre som inhoppare?
Citera
2022-03-29, 19:14
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Håller delvis med. Tycker dock att när Janne har två spelare av den kalibern så vore bättre rotation mer på sin plats. Forsberg är som du säger en av våra viktigaste spelare men även han har kalla matcher. Det är inte då som att Karlsson får chansen i typ 70 när det inte funkar för Foppa, 92a om han har tur.
Vid underläge hade jag känt mig trygg med Jesper.
Fel att Emil ens spelar på vänsterkanten från början, hans position i Leipzig passar honom bättre men så ser ju inte Jannes uppställning ut..

Tror helt enkelt Jesper inte är lika lättstyrd som många av de "permanenta" spelarna. Skulle Jesper få ett hyfsat svårt skottläge från utanför boxen som han vet att han med sin teknik sätter 40% av fallen så hade han gått på skott medan Janne hellre velat att han passar in den i boxen till typ Isak. Totalitär Janne-lojalitet räcker långt, som för Mackan Berg.

Sen om Klarström spelar på den svagaste positionen vettefan. Ekdahl & Cajuste är väl rätt tveklöst de bästa defensiva mittarna vi har. Nu är båda skadade så inte konstigt Klarström startar. Men högerbackpositionen är nog snäppet svagare med alla hela.

Tycker du Koffe Olssons ständiga uttagningar är helt logiska också?
Vill notera att jag inte tillhör Olsson-hatarna. Tycker han är ganska bra med boll om han får lite yta. Men han är direkt jävla svag i duellspelet och det är oftast en barnlek att driva förbi honom. Att vi vunnit hyfsat mycket med honom på plan kan vi tacka Ekdahls defensiva hästjobb för.
Men de senaste åren så borde han knappt ha blivit uttagen som reserv. Innermitten känns för mig rätt självklar att den skall bestå av Svanberg + bästa tillgängliga defensiva mittfältare för tillfället.

Edit: För att undvika missförstånd, säger inte att Karlsson skall gå före Forsberg. Bara att Emils plats inte behöver vara cementerad från minut 1 till 93 varenda match av betydelse.
Hade svårt att förstå vad större delen av ditt svar hade med vad jag skrev i mitt inlägg att göra, men tänkte ändå försöka bemöta det konstruktivt på något sätt. Sen kollade jag din posthistorik i tråden.

Citat:
Inom en inte allt för avlägsen framtid vill jag se denna uppställning:

Dahlberg

*Någon lämplig* - Lindelöf - Augustinsson

Karlsson-Kulusevski-Svanberg-Cajuste-Forsberg

Elanga - Isak

Överge 4-4-2.

Vad tror ni om den uppställningen?

Det fick mig att förstå att fortsatt diskussion är lönlös. Det finns många konstigheter med den elvan men att ens föreslå Jesper Karlsson och Emil Forsberg som wingbacks... Mycket ska man behöva uppleva. Hade Sverige ställt upp så där ikväll hade det blivit förlust med typ 1-6, även "någon lämplig" hade varit Van Dijk som plötsligt fått både svenskt pass och dispens för landslagsbyte.
Citera
2022-03-29, 19:41
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Hade svårt att förstå vad större delen av ditt svar hade med vad jag skrev i mitt inlägg att göra, men tänkte ändå försöka bemöta det konstruktivt på något sätt. Sen kollade jag din posthistorik i tråden.

Det fick mig att förstå att fortsatt diskussion är lönlös. Det finns många konstigheter med den elvan men att ens föreslå Jesper Karlsson och Emil Forsberg som wingbacks... Mycket ska man behöva uppleva. Hade Sverige ställt upp så där ikväll hade det blivit förlust med typ 1-6, även "någon lämplig" hade varit Van Dijk som plötsligt fått både svenskt pass och dispens för landslagsbyte.

Sitter du fint på din piedestal och höga hästar?

Vilken fin attityd man sitter på när man slänger sig med " fortsatt diskussion är lönlös".

Ja, jag var desperat och gjorde en rejäl tankevurpa. Självklart går det inte att ha Forsberg och Karlsson som wingbacks på det sättet. Var bara väldigt desperat efter en förändring just då pga tvivelaktiga insatser.

Men att DU sitter och dömer ut mig som människa, intelligensmässigt och framförallt min fotbollskunskap för ett snedtänk är riktigt jävla smutsig.

Edit: Och ja, jag är irriterad för att du inte bemötte inlägget konstruktivt eftersom jag gärna ville höra någon annans take.
Senast redigerad av Kedox 2022-03-29 kl. 19:49.
Citera
2022-03-29, 19:48
Medlem
bagarn29s avatar
Rött kort på Danielsson och/eller fröken Olsson.

Vad tror ni?
Citera
2022-03-29, 20:13
Medlem
Längtar efter mer konster från bollvirtousen Danielson. Som såg riktigt taggad och het ut efter sin bortavaro från den eminenta kinesiska ligan.
Citera
2022-03-29, 21:18
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Inom en inte allt för avlägsen framtid vill jag se denna uppställning:

Dahlberg

*Någon lämplig* - Lindelöf - Augustinsson

Karlsson-Kulusevski-Svanberg-Cajuste-Forsberg

Elanga - Isak

Överge 4-4-2.

Vad tror ni om den uppställningen?
Du borde örfilas som tror att Augustinsson kan spela mittback...

Helt obalanserat mittfält också. Det här är inte fifa mannen!
Citera
2022-03-29, 21:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Är det verkligen samma Lag som mötte Tjeckien?
Citera
2022-03-29, 22:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Är det verkligen samma Lag som mötte Tjeckien?

Den åldrades inte väl. 2-0 målet är signerat Flashback hackkycklingarna Danielson och Olsson. Två sopor jag aldrig vill se i landslaget igen. Snudd på tjänstefel att dom blir uttagna gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in