2022-03-29, 19:54
Medlem
Upperkutts avatar
CIA analyst Larry Johnson suggested that the Russian encirclement of Kyiv over the past three weeks was intended to tie up significant Ukrainian resources so that Russia could conduct large-scale operations in the east and south. Problem solved.

In his opinion, the remaining groups of the Armed Forces of Ukraine in the Donbass and Kharkiv will become the next object of Russian efforts. Eliminating them is the next task.

https://m.economictimes.com/news/defence/veteran-cia-analyst-claims-ukraine-military-suffered-major-losses-in-war/articleshow/90466150.cms
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Åter igen en massa önskningar. Vad gör du om de inte går i uppfyllelse, exempelvis att att ohyggligt många människor på båda sidor dör till ingen nytta, utan att någon kommer att ställas till svars, vilket är den mest sannolika utgången?

Du borde ta upp det med Putin, det är hans vansinniga invasionskrig.

Jag tror att fler ryssar kommer dö inom Ryssland det kommande året än vad det dött på plats i Ukraina hittills pga Putlers krig.

Svält, obehandlad sjukdom/krigsskador och andra psykiska men/droganvändning.. sen alla oliktänkande och desertörer som måste bort.

Tyvärr lär vi aldrig få veta säkert, Ryssland är snart lika stängt som Nordkorea och att tala sanning har blivit ett brott som kan ge 15års fängelse.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte alls det är ditt jobb annars utgår jag att bara att du pratar skit. Sen tror jag från start allt på twitter mm är fake.

Du kanske har tips på något bättre ställe att hämta bilder och nyheter ifrån? Jag behöver ingen länk, jag kan söka själv om du bara tipsar om plattformen.
Citera
2022-03-29, 19:55
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jag skickar inga länkar. Finns ju hur mycket hemskheter som helst att titta på. Sök själv på twitter, men hellre på telegram. Sök på orter där det pågår strider. Det är bättre att du söker själv så slipper vi en massa snack i tråden om vem och hur och när och vad.
Hur ska man kunna ta dig på allvar när du inte ens vill dela med dig utav dina källor?
Citera
2022-03-29, 19:57
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://t.me/intelslava/23833

Fast det är nog skådespelare och fejkblod.
Intelslava är en välkänd Telegram-kanal som är betald av Ryssland för att sprida desinformation till Rysslands fördel.

Kanalen har funnits långt innan kriget.
Citera
2022-03-29, 19:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Åter igen en massa önskningar. Vad gör du om de inte går i uppfyllelse, exempelvis att att ohyggligt många människor på båda sidor dör till ingen nytta, utan att någon kommer att ställas till svars, vilket är den mest sannolika utgången?

Nej det är synd om inte Putin ställs till svars, men alla vet ju vem som är den skyldige här.
Citera
2022-03-29, 19:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén håller på med nåt skumt med bropelarna på den enda bron som finns nära Kherson. Om de spränger den när de retirerar så blir det svårt för UAF att avancera snabbt mot Krim.

https://twitter.com/hochu_dodomu/status/1508860742052851714
Citera
2022-03-29, 19:59
Medlem
Citat:
Du kanske har tips på något bättre ställe att hämta bilder och nyheter ifrån? Jag behöver ingen länk, jag kan söka själv om du bara tipsar om plattformen.

t.me/intelslava (rysk)
t.me/polkazov (azov, och dom rapporterar knappt på engelska)

sen har du ju all censurmedia som du redan säkert känner till.
Citera
2022-03-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Att du super ihjäl dig är inte mitt problem. Att du väljer att supa istället för att bygga upp landet säger väl mer dig än världspolitik. Ryssland kunde valt fred och demokrati de valde krig och elände.

Pinsamt svar, men låt gå eftersom du verkar vara uppenbart efterbliven.

Ryssland har redan ett stort problem med att befolkningen super ihjäl sig eller dör av allehanda orsaker relaterade till fattigdom.

Detta kommer såklart förvärras kraftigt efter Putlers genidrag att invadera Ukraina. Han kommer ha enormt många ryska liv på sitt samvete utan att ha vunnit nåt eller avfyrat några kärnvapen öht.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Intelslava är en välkänd Telegram-kanal som är betald av Ryssland för att sprida desinformation till Rysslands fördel.

Kanalen har funnits långt innan kriget.

Du fattar ingenting. Ska vi kriga?
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ryssar svälter, över 20 miljoner ryssar är verkligt fattiga. Hur många ryssar som kommer svälta eller supa ihjäl sig de kommande åren är omöjligt att säg men situationen lär förvärras kraftigt pga Putin och de oligarker som länsat landet på befolkningens tillgångar.

Tilläggas bör att det inte riktigt samma sak att vara fattig i Ryssland som att vara det i väst, helt ojämförbart med Norden tex.

Ja, fattigdomsgränsen i Ryssland går vid en månadsinkomst på ca 1300 SEK. Dvs, alla som tjänar över 1300 SEK per månad är officiellt inte fattiga i Ryssland. Säger något om situationen.
Citera
2022-03-29, 20:01
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Så din Instagram ser ut så? Med t.ex. tiden för inlägget under användarens namn? På Instagram kan man bara ge hjärtan till bilder, INTE ge gråtskrattande smiley, eller förvånad smiley och så har det alltid varit.

Skärmdumpen är INTE från Instagram, snarare eventuellt den ryska kopian av Facebook, VK. Tror tyvärr det är du som är naiv. =)

Men sluta nu... Du blir bara löjlig!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in