2022-03-29, 18:29
Medlem
Rapportage från en journalist som följer med DPR soldater när de desinfekterar Mariupol från ukrainsk nazister.
https://t.me/ChDambiev/14570
Citera
2022-03-29, 18:30
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Inget är skumt. Du är för naiv.

Så din Instagram ser ut så? Med t.ex. tiden för inlägget under användarens namn? På Instagram kan man bara ge hjärtan till bilder, INTE ge gråtskrattande smiley, eller förvånad smiley och så har det alltid varit.

Skärmdumpen är INTE från Instagram, snarare eventuellt den ryska kopian av Facebook, VK. Tror tyvärr det är du som är naiv. =)
Citera
2022-03-29, 18:31
Medlem
DDRTVs avatar
Ryssar som stödjer Putin skall utvisas från Europa. Alla blir glada om ryssar åker hem.
Citera
2022-03-29, 18:33
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vapenvila ger också fienden möjlighet att fylla på sina sinande förråd.
Notera att de inte beslutade om en vapenvila. Bara att ryssarna i te ska gå så offensivt fram vid Kiev. Dvs inte ens ett tillbakadragande.
Citera
2022-03-29, 18:33
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina är oväntat starka i Donbass.

Enligt sajten "the Daily Unseen" har ukrainska styrkor i sitt försvarskrig slagit ut 12 ryska tanks, 10 st infanterifordon, 3 fordon, skjutit ned ett ryskt flygplan och 2 obemannade flygplan, allt under de senaste 24 timmarna.

Ryssland går mot fiasko.

När förstärkningar anländer är det dom ukrainska förstärkningarna som betyder mer än dom ryska. Inget fredsavtal, inkräktarna skall besegras.

Du har inte sett bilderna från fronten va? Ryssarna har brutit igenom ställningarna. Finns bilder och film på lastbilsflak fulla med stupade ukrainska soldater och när ryssar hämtar upp dem ur skyttegravarna. Man får vibbar från västfronten under första världskriget. De ukrainska befästningarna verkar ligga i evakuerade byar, vilket gör att ryssarna kan brassa på för fullt med artilleri och flyg. De är avskurna och ligger under stark artilleribeskjutning. Otäckt.
Citera
2022-03-29, 18:36
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Rapportage från en journalist som följer med DPR soldater när de desinfekterar Mariupol från ukrainsk nazister.
https://t.me/ChDambiev/14570

Fake. "Journalisten" hänger med ett gäng rysspolare och de låtsas kriga för kameran. Om någon på allvar försökte bekriga veteranförband genom att stå helt öppet i samma fönster i 30 sekunder i streck och skjuta med ett felaktigt anlagt vapen, så är den enda desinficeringen som hade behövts, en desinficering av människan ifrågas hjärnsubstans och skallbitar från kamraternas kläder och ansikten.
Citera
2022-03-29, 18:36
Medlem
Tor7s avatar
Är kriget på väg att ta slut nu? Efter fredssamtalen idag. Att Ukraina lovar att vara neutralt är väl fan det enda rätt och något de borde gjort från början så hade vi sluppit detta. Fast är väl svårt när Ukraina har varit påhejade av USA, EU samt västmedia med sin flock av hjärndöda medborgare i sitt följe. Hjärtsymboler och Ukrainaflaggor samt hat mot Putin. Är väl självklart att USA slutar rusta upp, expandera samt hetsa om krig under Nato-flagg. För jävligt är det att leka med vanliga människors liv så här pga. makt
Citera
2022-03-29, 18:37
Medlem
Termos99s avatar
Klokt att vara försiktig.

UK skeptical after Russia says will scale back Ukraine fighting

LONDON — Britain’s government reacts coolly after Russia says it intends to scale down fighting around two Ukrainian cities following peace talks in Turkey.

“We will judge [Russian President Vladimir] Putin and his regime by his actions and not by his words,” UK Prime Minister Boris Johnson’s spokesman tells reporters.

“We don’t want to see anything less than a complete withdrawal of Russian forces from Ukrainian territory.”

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/uk-skeptical-after-russia-says-will-scale-back-ukraine-fighting/
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Stackars skyttesoldater som blir lämnade i Ukraina när resten av truppen åker iväg för att "minska den militära närvaron drastiskt". Eller som det också heter, att retirera.

https://twitter.com/OSINTua/status/1508819605434818571

Jag hoppas förstås att ryssarna gett upp sina planer för Kiev permanent nu, men tyvärr tror jag att de kommer att försöka igen när de fått slickat såren ett slag. Vi får väl se hur det utvecklar sig med mobilisering och truppuppbyggnad de kommande veckorna.

Jag har väldigt svårt att tro att Putin kommer att acceptera att den här shitshowen blir hans slutgiltiga magnum opus. Utfallet i krigsäventyret stämmer inte överens med den personkult han odlat om sig själv. Just nu ser han ut som KBG-agenten som fick skitdålig intel från sin egen underrättelsetjänst, krigsherren som hade en oväntat dålig krigsapparat och förnyaren som inte verkar ha lyckats förnya eller förbättra Ryssland något nämnvärt de senaste decennierna. Han borde ha lyckats bättre, resultatet borde ha varit mer överväldigande. Oavsett hur man väljer att spekulera i de mål han hade med den här invasionen så går utfallet så här långt inte ihop med bilden som de flesta hade av honom.

Nu fyller han snart 70 och har inte längre tid att rensa sin egen krigsmakt och underrättelsetjänst från den röta som har fört honom hit. Han är för gammal för att börja reformera och återkomma med en bättre krigsmaskin om ett decennium eller två. Därför tror jag att han snart kommer bryta freden (om det nu ens blir någon fred vill säga) och försöka igen innan det sista skeppet har seglat.

Jag hoppas att jag har fel förstås, men jag tror inte att hans ego tillåter att krigsbytet stannar vid en landbrygga till Krim och ett mer eller mindre oförändrat läge i Donbass.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, Kadyrov påstod att bilden var tagen i Mariupol. Det var den bevisligen inte.

Var exakt den här kortväxta tönten Kadyrov befinner sig vet jag inte, men det är inte i Mariupol i alla fall. Med största sannolikhet är han i Tjetjenien.

Efter lite hjälp från andra användare så har jag fått fram vad som sägs vara en skärmdump av inlägget. Det skrivs inget om Mariupol som du säger, däremot skriver den som lagt upp bilden "Ukraina". Så det är såklart fel även om bilden mycket väl kan vara tagen en timmes bilfärd från gränsen. Men det är inte Kadyrov själv som skrivit det utan kontot är någon annans.

Bilden las inte heller upp på Instagram (som ju är förbjudet och blockat i Ryssland) som sagts utan jag tycker det ser ut som VK, den ryska Facebook-kopian.

https://twitter.com/i_army_org/status/1508754065085411332
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du får väl dra dina egna slutsatser, eller har du någon mer pålitlig källa som säger visar att videon är äkta säger du?

Ryssland har en lååååång historia av att iscensätta falska filmer osv.

Innan den verifieras av oberoende källor så har jag ingen källa, däremot hade jag inte blivit förvånad om det stämmer. Stora tidningar har nämnt den, och ingen har styrkt att den ska vara falsk. Så min åsikt är att Ukrainarna har gjort det och säkerligen ännu mer brott som inte filmats, precis som pro ryska förband säkerligen också gjort. Tror att reguljära ryska/ ukrainska styrkor är humanare än vad mindre by/bonde förband från Ukraina är som är mer paramilitära.
Citera
2022-03-29, 18:38
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ryssar som stödjer Putin skall utvisas från Europa. Alla blir glada om ryssar åker hem.
Va en stor demonstration för putin och för kriget i tyskland i helgen https://m.bild.de/regional/koeln/koeln-aktuell/sowjetisches-ehrenmal-in-bonn-pro-russische-demo-mit-hunderten-autos-79581574.bildMobile.html###wt_r ef=https:/www.google.com/&wt_t=1648571831806
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in