Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Bra teori!
Kanskje 2 stk GM + AE forlot sv4 kort tid etter AEs utgående telefonsamtale til sønnen. De 3: Mulig i rød bil i Ås?
En medhjelper var igjen i sv4 og hen lagde bevegelser med AEs mobil (for å villede politiet angående tidspunkt for forbrytelsen).
Medhjelper nr 2 får beskjed (på telefon?) fra GM i Ås at det er klart for å plante spor i sv4. Medhjelper nr 2 drar til sv4 og planter spor inkl trusselbrevet og begge medhjelperne drar deretter fra sv4 (til fots?).
I så fall var de 4 minimum stk forbrytere, og da kanskje både en eller flere av futurummennene og hettemennene + brysk fisker var med på utførelsen av forbrytelsen?
Jeg vet ikke hvordan bakhonet og stigen eventuelt kan passe inn? Kan hettemann (hvis han var medhjelper nr 2) ha stoppet ved søppeldunken for å speide mot sv4 for å se om stigen var oppreist (=et tegn fra medhjelper nr 1 om at han var ferdig med det som han skulle gjøre i huset?)?
Bakhonet kan kanskje ha blitt plassert ved utgangsdøren i det de to medhjelperne forlot sv4 for at en av GM ønsket å følge med på når forbrytelsen ble oppdaget?
Ser vi tenker likt igjen

Tenkte det samme angående bakhonet, men du kom meg i forveien med din edit.
Dette med Hettemann 1.. Jeg har hengt meg opp i det jeg ser når han står ved søppelcontainerne..
Ser han krysser armene, som om han signaliserer. Æ
Altså "X", kan det bety kl 10:00 eller oppdrag fullført?
Hvorfor? Kan det ha noe med overvåkingskameraene å gjøre? Slette opptak etter kl 10:00 og frem til tidspunktet Hettemann 1 signaliserer?
Hva var klokken når Hettemann 1 plasserer seg søppelcontainerne?