2022-03-29, 16:08
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Det var någon som gapade om att Ryssland skulle invadera Sverige här ovanför, det var den ursprungliga kommentaren jag svarade på. Det är ju klart att han skulle kunna försöka inta Gotland, jag tror ju det kommer bli betydligt krongligare för Putin. Det här går ju bara att spekulera i. Men jag tror Sverige som EU land, världssamvete, och kassako kommer ha en jävligt bra uppbackning jämfört med Ukraina.

Missade att svara. Nej han bryr sig säkert inte om den svenska befolkningen.

Studerar man kartan över Post War New World Mapp och moral order som upprättades mars månad 1942 av USA och deras allierade så framgår det tydligt att Sverige redan då Europa delades upp så tillföll landet den västra av de två intressesvererna som bestod av en västlig och en östlig sektor.
Men de tre baltländerna och hela Finland hamnade i den östra delen.
Citera
2022-03-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Det var exakt det du påstod i ditt förra inlägg som jag utgick ifrån. Och ja, jag opponerar mig. Det finns en drös människor i den här forumtråden och en mängd andra trådar som tror att Putin skulle "få ordning" på Sverige. Ett antal av dessa stollar borde rent statistiskt härstamma från Skåne.
Så du tror att Ryssland har samma stöd och intresse av Skåne som donbass. Ridå!
Citera
2022-03-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Inte med skurkstater, ska vi ta bort alla sanktioner mot Kina och Nord Korea också?
Varför inte? Sanktioner drabbar bara de som redan har det dåligt eller tror du att det går nån nöd på Kim och Xi?
Citera
2022-03-29, 16:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainarna skojar om de ryska fältransonerna. De får mest socker att äta! T.o.m. maten är från Sovjettiden. https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1508794578488463370
Citera
2022-03-29, 16:11
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De goda relationerna mellan Frankrike och Ryssland är av gammalt datum. Macron har varit balanserad, tycker jag då. Han har gjort det Biden, en mycket viktigare ledare, borde gjort. Pratat med Putin.
Till skillnad från Nato är EU åtminstone USA-fritt, s.a.s. Det känns däremot osäkert hur bra EU klarar den här pärsen när två ledande länder som Frankrike och Tyskland, initiativtagare till kol- och stålgemenskapen, slagit in på en linje som går stick i stäv med den påbjudna i andra medlemsstater. Med EU:s arméprojekt lär det inte bli något.

Ett försvagat EU som tappat i kredibilitet — kan det ha ingått i planen, någonstans och på något sätt?
EU har inte haft trovärdighet i rysslandsfrågan på decennier. Och det är helt självförvållat och en del av Merkelplanen. täta kontakter och beroende mellan Tyskland och ryssland. Gasledningar, vapenförsäljningar och andra saker som försvagat både enighet och enskilda staters agerande. Storbritannien har helhjärtat ställt upp på Ukrainas sida, men de är ju å andra sidan inte längre medlemmar i EU.
Citera
2022-03-29, 16:11
Medlem
Upperkutts avatar
MILITARY SITUATION IN MARIUPOL ON MARCH 29, 2022

https://southfront.org/military-situation-in-mariupol-on-march-29-2022-map-update/

Karta över läget just nu i Mariupol.
Citera
2022-03-29, 16:13
Medlem
Då stämmer det som många påstått.
Ryssland ha lidit stora förluster och fastnat i sin framryckning på flera ställen.
De hade inte varit så måna om att få till ett avtal om det hade gått bra.

Förmodligen har de också inte kunnat stoppa vapenflödet från väst vilket fått dem att inse att de hamnat i ett hamsterhjul.

Ur rysk synvinkel måste detta betecknas som ett stort misslyckande med tanke på priset de fått betala,
Citera
2022-03-29, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Då stämmer det som många påstått.
Ryssland ha lidit stora förluster och fastnat i sin framryckning på flera ställen.
De hade inte varit så måna om att få till ett avtal om det hade gått bra.

Förmodligen har de också inte kunnat stoppa vapenflödet från väst vilket fått dem att inse att de hamnat i ett hamsterhjul.

Ur rysk synvinkel måste detta betecknas som ett stort misslyckande med tanke på priset de fått betala,

Det är en stor framgång för Ryssland om de kan säga: ok, det här blev inte så bra.
Citera
2022-03-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Så du tror att Ryssland har samma stöd och intresse av Skåne som donbass. Ridå!

Citera mig där jag skriver det! Det är ju du som formulerar dig extremt otydligt och när någon utgår från dina extremt otydliga inlägg hävdar du plötsligt att du menar något annat (som du faktiskt inte skrev). Jag ska alltså veta att när du skriver "stöd i Ukraina" så menar du "stöd i Donbas" och när du skriver "Putin är nog inte välkommen av en enda skåning" så ska jag veta att det är en (fullkomligt ologisk) liknelse med Donbas-regionen. Vad i helvete? Lär dig formulera dig istället. "Ridå"... Suck.
Citera
2022-03-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Börsen är upp 20% sedan botten för 3 veckor sedan, nu med fred i sikte lär det bli Hausse på riktigt! Happy days

Det blir åka av.
Jag köpte in mig i dippen och åker bara med upp...

Hur det blir långsiktigt, vet nog ingen.
Sanktionerna mot Ryssland kommer inte att släppas i första taget.

Jag tror att Putin får samma behandling som Saddam.
När Väst väl kopplat greppet, hålls det i åratal.

Ukrainakriget var strået som knäckte kamelens rygg.
Jag tror att det finns en uppdämd ilska mot Putin i Väst.

Nu ska den jäveln bort, tänker nog många.
Citera
2022-03-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag ger dig svaret, inga problem. En fråga till först bara. Ger du ditt stöd till nazisterna i Ukrainas försvar? Och om du gör det, hatar du judar?
Fast du ger ju öppet stöd till av deras agerande att döma fullblodsnazisterna i Kreml. Leka med ord när man inte har ett svar är tydligen brukligt bland proryssar.
NMR är väl det närmaste man kommer när det gäller beskriva bidragsnassarna i Sverige eller?

Vilket som, Ukrina är ju vår sak.

Och stackars Putin, ja han har fått addera allt fler mindre smickrande tillmälen till sin person medan Zelesnkyj åter gör ett parlamentsbesök via länk, denna besöker han Stortinget i Norge. Hör redan applåderna han får.
Citera
2022-03-29, 16:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Och här är Tik Tok-bataljonen. Man pumpar tung ammo rakt ut i ingenstans, tydligen. Ingen tar skydd, ingen skjuter tillbaka. Jo en äcklig jävel tar skydd, gör tummen upp och garvar. Ser helt retarded ut. Polarna skjuter på luft och tegel....Är det toppenbra?
Är det kul att riskera livet för denna cirkus?Fan hela invasionsstyrkan är ju störd https://youtu.be/HuX8i9u6jFI

Ja det är bara uppvisning. I verkligheten måste de strida långsamt om varje hus som en rysk (Separatistrysk) förklarade. Man kan inte bara köra fram så där.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDi...87742884093952
Översättning till engelska: https://mobile.twitter.com/aimo83656...032070/photo/1

Men det jag tänker på är att när rysk TV visar detta så ser ju folk i Ryssland en sönderskjuten stad som Ryssland skulle befria med sin speciella operation. Det går inte ihop.
Senast redigerad av HejaFinland 2022-03-29 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in