2022-03-29, 04:45
Medlem
Är det inte i grund och botten bra att svenskarna inte slösar bort pengarna utomlands utan i.st. använder pengarna förnuftigt inom fosterlandets gränser?
Citera
2022-03-29, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Är det inte i grund och botten bra att svenskarna inte slösar bort pengarna utomlands utan i.st. använder pengarna förnuftigt inom fosterlandets gränser?
Så klart. Även pandemin var ju en välsignelse när man tänker efter.
Citera
2022-03-29, 08:42
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Innan brexit. nej hittar inte på. vore sjukt löjligt.

Brexit har inte med det att göra. UK har aldrig varit med i Schengen. Det krävs alltså pass eller nationellt ID kort för att resa både in och ut. Alla resenärer får detta kollat både dit och hem. Flygplatserna har särskilda terminaler för resor till UK (och övriga icke-Schengen länder).
Citera
2022-03-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så klart. Även pandemin var ju en välsignelse när man tänker efter.

Med den negativa skillnaden att då kunde vi inte "råna" uteblivna utländska turister.
Citera
2022-03-29, 10:00
Citat:
Med den negativa skillnaden att då kunde vi inte "råna" uteblivna utländska turister.
Ja just det. Andra länders medborgare, som har fungerande passverksamheter, kan komma hit till oss. Medan vi sitter i landsattest och inte kan åka ut. Det är faktiskt en fantastiskt bra idé när man tänker efter.

Det bästa vore om vi la ner passverksamheten helt och hållet i Sverige och permanentade landsarresten för alla svenskar. Vi har rest klart! Vilket parti tar upp den här vinnaren i valrörelsen? MP kanske, det är ju även en vinst för klimatet. Greta svimmar av lycka.
Citera
2022-03-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja just det. Andra länders medborgare, som har fungerande passverksamheter, kan komma hit till oss. Det är faktiskt en fantastiskt bra idé när man tänker efter.

Då tycker vi exakt likadant! Vårt fosterland mår ekonomiskt bra av att turistsaldot blir positivt precis som ett positivt exportsaldo vad anbelangar lastbils- och mineralexporten är till gagn för vårt land.
Citera
2022-03-29, 13:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Funderade på att fixa nytt pass nu innan WW3 blir hett och ev kommer till Sverige. Trodde polisen nu fixat sitt skandalomskrivna bokningssystem men så är inte fallet. Första tid var i november!
Det verkar som att folk ombokar ganska mycket och har du möjlighet att ta dig utanför hemstaden kan det finnas andra tider.
Jag hade också först tid i november men när jag sökte för hela länet fick jag först 2 mån. tidigare och sedan nu redan på torsdag så skall ta en buss då på någon timme och sedan be att de skickar passet till närmaste expedition som jag vet att folk har gjort.
Citera
2022-03-29, 17:12
Medlem
fonders avatar
Beror alldeles på var man bor, på vissa ställen är det ungefär 6 månaders tid att bara få hämta ut det. För mig tog det mindre än 2 veckors kö och idag hämtade jag ut det, exakt en vecka.
Citera
2022-03-29, 17:13
Medlem
Halloj!

Ska åka utomlands i april och mitt pass har gått ut, tänkte satsa på provisoriskt pass. Med tanke på situationen, finns det risk att tiderna för provisoriska pass också tar slut? Det är drop in. Är det någon som försökt fixa provisoriskt pass och misslyckats?
Citera
2022-03-29, 17:44
Citat:
Då tycker vi exakt likadant! Vårt fosterland mår ekonomiskt bra av att turistsaldot blir positivt precis som ett positivt exportsaldo vad anbelangar lastbils- och mineralexporten är till gagn för vårt land.
Och att folk blir fångar i landet, som förr bakom Järnridån, spelar ingen roll. Vi tänker exakt likadant.
Citera
2022-03-29, 17:51
Östgötar! Nu bokar ni passtider på sista veckan 2022!

28 december finns första lediga tid. Tänk alltså på att om ett pass går ut under våren 2023 så är det HÖG TID att boka tid för nytt pass. Annars riskerar ni att inte komma iväg på NÄSTA ÅRS påskresa. Om ni inte är förutseende får ni skylla er själva, då har ni inte tagit ert ansvar. Det är bara ert eget fel om ni inte NU tar ansvar för era pass med 1 års giltighetstid kvar.

Mvh
Svenska polisen, utfärdande passmyndighet
Citera
2022-03-29, 17:58
Medlem
Manissas avatar
Närmaste passtid i motsatt del av länet (skåne) i 26oktorber.

Mitt bank id har gått ut, så även mitt pass. Min bank har inget kontor och jag behöver bank id för att logga in & jag behöver ett pass eller nationellt id kort för att verifiera att jag är jag på bank id.

Så den bästa lösningen jag kommit på är att jag helt enkelt får gå till den enda banken som har kontor på orten där jag bor med öppettid 10-13 imorgon dvs får gå från jobbet och förlora pengar. För att öppna ett konto där och hoppas de kan ordna mig med ett bank id på plats.

Härlig värld vi lever i....... vad f@n får jag för skattepengarna kan man fråga sig? vill skicka ett F@ck You till sossarna i skrivande stund!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in