• 1
  • 2
2022-03-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Du kan väl gå en sväng på Söder kl 03 på natten. Ha gärna på dig en jacka med SD logga på ryggen. Berätta sedan här hur det gick.
Haha, vilket absurt scenario. Okej, jag ska hålla mig från att ta på mig en sd-jacka och lalla runt 3 på natten. Är det den uppoffringen jag måste göra så känns det lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av scip
TS du kom 20 år försent! Helsingborg är numera helt sabbat på grund av invandringen.
Absolut att det är många invandrare, men de har varken sabbat havet, landborgen, Pålsjö skog eller sekelskiftesarkitekturen i Tågaborg/Norr så det bekommer mig inte. Jag är glad att jag flyttade hit.

Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
jag skulle åassa mig för att inte bli rånad / Knivad
Jag har klarat mig än så länge.
Citera
2022-03-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Sup dig full och dra ut på krogen.
Antar det.
Citera
2022-07-08, 20:47
Medlem
Kan faktiskt inte alls komma på nåt vettigt att göra i Helsingborg alls. Stan var trevlig på 80-90-talen. Det fanns roliga små klubbar då. Folk hade inte huvudet upp i röven. Nu är det en själlös skitstad. En jävligt tråkig stad. Astråkig och full med utlänningar och alkisar/pundare precis överallt. Samt rikligt med bönder från byarna runtom som ska in i stan och festa.
Citera
2022-08-08, 11:45
Medlem
Sveriges troligtvis bästa havsfiske hittar du numera i Öresund, finns flera turbåtar att välja mellan, Landskronabåtarna är väl dem som har bäst rykte men även Helsingborgsbåtarna och rååbåtarna finns ju. Krävs ingen kunskap sen tidigare och utrustning kan du hyra. Har du inte fiskat tidigare så bara säg till personalen att det är första gången så hjälper dem dig.
Ofta är det fin gemenskap på båtarna och lätt att hitta nya bekantskaper.

Råån som rinner genom råådalen är väldigt vacker, en liten å med stor havsöring som framförallt fiskas med fluga. Ett lite svårare och mer tekniskt fiske som kräver en del kunskap om man ska lyckas.

Har du inte besökt Kullaberg kan jag rekommendera det med. Ett väldigt stort område med fantastisk bergig natur. Många åker dit för att klättra och dyka, finns säkert nån klubb man kan gå med i om det lockar.
Lars Vilks "Nimis" är klart värt ett besök och fisket efter makrill är grymt där på sommaren.

Dykning kan jag rekommendera, kontakta en dykklubb och ta dykcertifikat. Sen kan du hänga med på deras utflykter. Där hittar du garanterat en fin gemenskap med.
Citera
2022-08-08, 12:01
Medlem
Ovanstående har bra förslag med fiske och dykning. Det är den typen av aktiviteter man måste tänka sig att göra för att livet i en stad som Helsingborg ska kännas meningsfullt.

Ärligt talat. Som stad är Helsingborg utråkigt. Det blir att man får sikta in sig på speciella aktiviteter och hoppas på att man får kontakt med rätt typ av människor om man vill uppleva Helsingborg som en bra stad. Folket alltså.

Sedan lunkar ju livet på av sig själv, jobb, sova, skaffa familj, jobba, skaffa bil, villa, jobba, jobba, jobba och så lite fritid där då med lite roliga aktiviteter.

Många reser bort från Helsingborg när de vill göra något roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in