Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Eftersom många här älskar att käbbla så kan vi väl bråka om vem som presterat bäst i vinter:
A) Jonna, individuellt OS-guld, räddat medalj i OS-stafetten, utklassat motståndet i sprint samt tagit sina första pallplatser på distans
B) Maja, individuell OS-medalj, seger i sprintcupen efter att ha varit obesegrad innan jul
C) Frida, två segrar över Johaug på distans i världscupen
D) Ebba, på pallen i totala världscupen och tvåa i tour de ski
Jag skulle gissa att de flesta av oss kommer sätta sin favoritåkare först, eller möjligen som tvåa bakom Jonna, i sin rangordning - oavsett vem som är vår favorit.
Men alla fyra prestationerna är ju faktiskt värda att hylla, även om vi drömt om ännu mer.
A) Jonna, individuellt OS-guld, räddat medalj i OS-stafetten, utklassat motståndet i sprint samt tagit sina första pallplatser på distans
C) Frida, två segrar över Johaug på distans i världscupen
B) Maja, individuell OS-medalj, seger i sprintcupen efter att ha varit obesegrad innan jul
D) Ebba, på pallen i totala världscupen och tvåa i tour de ski
Ja, fyra prestationer att hylla helt klart. Min ranking ovan. Jonna i en klass för sig som den klarast lysande stjärnan i världseliten del 2 denna trekvartssäsong.
Frida kommer fortsatt i karriären vara Patrik Sjöberg och Ebba vara Steffo Holm. Slog mig än en gång idag hur mycket fel i årtionde räknat Ebba är född. 25-30 år försent ungefär. Under SM har jag fått goda vibbar av Moa Hansson, vilket "vuxet" sätt hon har i agerandet och stilmässigt en finfin åkare. Mer än man kan säg om Märta (ja, hon växer säkert till sig), fast oerhört valpigt och även otaktisk på sprinten där hon (nästan) flög iväg när hon omotiverat skulle bryta vind.
Passar på med hyllning #5 - Charlotte Kalla. Tack för alla godbitar du bjudit oss på och lycka till i framtiden queen CK!
Ps, vann Pite Elit damstafetten?