2022-03-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han skulle ha kunnat börja sitt tal genom att påpeka hur osmakligt och sårande skämtet hade varit och hur illa han och hans fru hade tagit det.
Men istället slog han till skämtaren som en gorilla gör när han saknar ord.
Sen grät han och påstod att "överväldigad över vad Gud kallar honom att göra".. blabla.. GUD har inte kallar honom att slå till skämtaren. Det var han själv som valde våldslinjen istället för samtal.

Jag undrar om Wills är påverkad av något - typ kokain eller tabletter - med tanke på hur labil han verkar vara. Kokainister får ofta våldsamma utbrott och brister i gråt vartannat.

Är beredd att hålla med dig🙏 Totalt oförsvarbart att hoppa upp på scenen och ställa till en scen. Sedan fortsätta skrika 😱 Otrevligt, verkligen
Citera
2022-03-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralFranco
Det är mycket möjligt och jag har aldrig haft speciellt mycket till övers för honom, men just den situationen tycker jag nog att han löste rätt bra.

Det ser aldrig bra ut att tappa fattningen. Om, om han hade skrattat efter slagit Chris hade jag kanske kunnat tyckt det var lite ok löst, nu gjorde han bara bort sig..

Lågpannor beter sig sådär över "heder". Detta är inte hedrande för Will. Sänker sig lägre än personen han tyckte kom för lågt. Han kommer bli skrattat åt i en evighet för detta. Och försvarad av lågpannor..
Citera
2022-03-28, 22:18
Medlem
Fatta inte hur folk kan tro att detta är ett skämt. För det första så är det ingen roligt skämt. Den enda som ev skulle tjäna på detta är Oscarsgalan som man inte hör så mycket om längre.

Jag tror ingen av varken Chris eller Will skulle sabba sina rykten för detta skådespeleri.
Först skratta och sen titta på Jada som inte skrattar, det säger allt.
Dessutom när hans käft går igång när han har satts sig.
Hade jag inte sett detta så hade jag trott ev att det var ett dåligt skämt.
Citera
Medlem
Sedan efter hans skrikande får han sin Oscar….. Och gråter krokodiltårar 😳 Märkligt beteende….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ni som inte tror att detta var en beordrad reaktion från frugan, betänk följande:

Vad hade ni blivit argast av.

1. Någon sköt sin sats i din frus fitta och ansikte.

2. Någon skämtade om din frus hår.

Will Smith har skrattat bort en av dessa händelser och blivit våldsam av den andra.

Väl skrivet. Will är en fjolla som går fram och klipper en kille med händerna knäppta bakom ryggen. Chris borde ha gått hårdare fram mot både Will & Jada.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Är beredd att hålla med honom Stand-upparna håller nog redan på att lägga in denna incident i sina manus.

Jag tror att de flesta ståuppare försvarar Chris Rock här. De förstår ju att man ska kunna skämta om allting, i princip.
Citera
2022-03-28, 22:19
Medlem
Mina döttrar säger att om det varit en vit man som slagit värden hade han hyllats. Kan nog ligga något i det.
Citera
2022-03-28, 22:21
Medlem
Marimus avatar
Jag är inte överhuvudtaget särskilt insatt i personerna Will och Jada, och ej heller i deras relation.

Några saker som jag sett och hört ryktesvägar under åren bekymrar mig dock. Jag minns den ikoniska bilden då Will avgudar och visar upp Jada på någon röd matta. Tydligen skall han även ha behövt sitta igenom när hans partner offentliggör hela sin historia om att bedra honom, och nu känner han sig manad till att gå upp och försvara Jada på det här sättet.

Kan det finnas att möjlighet att han är kontrollerad, rädd och manipulerad i förhållandet?

Jag brukar inte vara den som ger sådana exempel, för jag förstår mig inte riktigt själv på dem, men ponera att en kvinna hade betett sig på detta sätt runt en man. Kanske hade de flesta hört varningsklockor ringa då.

Obehagligt, enligt min mening. Där finns något som måste göra väldigt ont i den här personen, och personen behöver få hjälp.

Jag hade personligen inte uppskattat att någon betedde sig på det sättet runt mig. Jag hade känt mig väldigt dominerande och manipulerande i förhållandet. Jag hade känt att jag hade trampat på min partners självvärde.
Senast redigerad av Marimu 2022-03-28 kl. 22:24.
Citera
2022-03-28, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Mina döttrar säger att om det varit en vit man som slagit värden hade han hyllats. Kan nog ligga något i det.

En vit man som slår en svart värd? Då hade han blivit gripen på plats förmodligen.
Citera
2022-03-28, 22:22
Medlem
Tror på detta utslag från akademin:

1. Tar ifrån honom Oscar-trofen

2. Portad från kommande galor

3. Ev slutet på karriären för prinsen från bel air
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
En vit man som slagit en neger i direktsändning.... Det hade blivit minst 10 års fängelse.
Citera
Medlem
Det enda Will bevisade med sitt uppträde är att han är en nervklen kärring. Han skulle hållit sig kall och tagit sina synpunkter bakom scenen. Hans gråtande vid prisutdelningen var pinsam, hoppas man tar ifrån honom statyetten och portar honom från galan. Will kan få gråtrunka själv i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in