2022-03-28, 19:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Väntat att den girige juden skulle komma med detta löjliga påståenden. Nu skall Abramovich distansera sig sin gamle kompis Putin genom simpel lögn, dessutom att Putin försöker mörda honom...

Genomskinligt så det förslår. Och typiskt denne förslagne oligark. När han plundrade Ryssland drack han bästa ryska champagnen med Putin i Vinterpalatsets gudomliga salar.

Jag vill inte dra in judendomen i det här, men Putins oligarker verkar alla tillhöra judendomen/ha judiska namn. Många av dessa har också dubbla medborgarskap i Israel, som en "extra försäkring" när Ryssland failar.
Citera
2022-03-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Man blir inte president i ett land med 140 milj invånare om man är en förlorare. Förstå mig rätt och vad min poäng är. Håller helt med dig om att han är riktigt farlig just nu just pga situationen går emot honom och världen står runt och ser på. Han görs till åtlöje.

Precis som folk säger att Hitler var en idiot. Man kommer inte så långt om man inte är en jävla stjärna på många sätt. Sen gick väl kanske den potentialen han hade inte helt åt det människopositiva hållet...
Fast vad är en förlorare? Det handlar inte bara om ifall man faktiskt vinner diverse segrar, det handlar om mentaliteten. Oförlåtande, hämndlystna personer med behov av att se ner på andra. Coola, självsäkra människor med gott självförtroende blir sällan översittare.

Hitler kanske inte var helt ointelligent, men han var i alla avseenden en förlorare. Bildligt och bokstavligt. Och har du hört något av hans tal nån gång? Påfallande ofta handlar de om revansch mot människor som skrattat åt honom. "Ni skrattade åt mig, men nu skrattar ni inte längre". Det är starka hämndbehov som tillfredsställs i hans tal. Och har du läst Hitlers bordssamtal? Det är rena guldgruvan om man vill veta hur han tänkte. Han pratar på nåt ställe om hur vissa människor lyckas i livet, till förvåning för alla som växte upp med dem och betraktade dem som lite korkade. Svårt att tro att det inte är sig själv han talar om.

Putin är åtminstone mentalt en förlorare, men än så länge bara mentalt.
Citera
2022-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Putin är visst en förlorare. Det är bara förlorare som har behov av att visa sig överlägsna alla andra. Det allra värsta är att han blir förnedrad och utskrattad. Sådana som han svarar inte bra på förnedring. Deras sköra, uppblåsta egon klarar inte av att bli utskrattade. Dessvärre är det inte ovanligt att den sortens människor svarar med grymhet när de blir förnedrade. Det är deras enda sätt att få motståndarnas skratt att fastna i halsen. Och vi vet ju hur han skulle kunna få världen att aldrig skratta åt honom igen.

Det skulle tillföra den allmänna diskussionen om du undvek att tolka och förstå en geopolitisk konflikt utifrån dina egna privata erfarenheter. Förslagsvis loggar du bara ut så slipper vi dessa imbecilla tirader.
Citera
2022-03-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det skulle tillföra den allmänna diskussionen om du undvek att tolka och förstå en geopolitisk konflikt utifrån dina egna privata erfarenheter. Förslagsvis loggar du bara ut så slipper vi dessa imbecilla tirader.
Jag vet inte att jag skrivit några tirader? Jag har svarat på frågor angående det inlägg jag skrev i början av tråden. Och om vi inte får posta åsikter och gissningar, vad får vi då posta herr oberste forumführer? Ska vi kanske posta fakta baserat på Putins läkarjournaler? Gärna, men var hittar vi dem?
Citera
2022-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Fast vad är en förlorare? Det handlar inte bara om ifall man faktiskt vinner diverse segrar, det handlar om mentaliteten. Oförlåtande, hämndlystna personer med behov av att se ner på andra. Coola, självsäkra människor med gott självförtroende blir sällan översittare.

Hitler kanske inte var helt ointelligent, men han var i alla avseenden en förlorare. Bildligt och bokstavligt. Och har du hört något av hans tal nån gång? Påfallande ofta handlar de om revansch mot människor som skrattat åt honom. "Ni skrattade åt mig, men nu skrattar ni inte längre". Det är starka hämndbehov som tillfredsställs i hans tal. Och har du läst Hitlers bordssamtal? Det är rena guldgruvan om man vill veta hur han tänkte. Han pratar på nåt ställe om hur vissa människor lyckas i livet, till förvåning för alla som växte upp med dem och betraktade dem som lite korkade. Svårt att tro att det inte är sig själv han talar om.

Putin är åtminstone mentalt en förlorare, men än så länge bara mentalt.

Hitler anropade med ovanstående citat de judar som plundrat Tyskland efter Versaillefreden. Vilket kan jämföras med de judar som plundrade Ryssland efter murens fall.

Grejen är att de skrattade inte längre heller - utan de hade flytt till USA och smidde där ränker över hur de skulle få med amerika i kriget. Detta kan jämföras med neocons med Nuland i spetsen som nu hämnas på Ryssland för pogromerna i Bessarabien 1907. Bör man därmed kalla Nuland för en hatisk förlorare?

Snälla svara inte jag talar till tredje part.
Citera
2022-03-28, 19:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Man blir inte president i ett land med 140 milj invånare om man är en förlorare. Förstå mig rätt och vad min poäng är. Håller helt med dig om att han är riktigt farlig just nu just pga situationen går emot honom och världen står runt och ser på. Han görs till åtlöje.

Precis som folk säger att Hitler var en idiot. Man kommer inte så långt om man inte är en jävla stjärna på många sätt. Sen gick väl kanske den potentialen han hade inte helt åt det människopositiva hållet...

Det fetade: Putin har blivit president i Ryssland genom att övriga presidentkandidater som kan hota hans "valvinst" åtalas på fejkbrott, så dessa inte får ställa upp. Det är bara en grej i Putins "verktygslåda".. Putin stoppar också meningsmotståndare, samt så kallad "fri media". Kan jämföras som om Sverige bara hade haft SVT som enda nyhetskälla.

Putin har fuskat sig fram till sin position i Ryssland, och han ändrar lagarna efter sitt eget huvud/sin egen vilja. Kan jämföras med det amerikanska svinet FDR som bröt mot att återväljas mer än två gånger, samt olagligen konfiskerade medborgarnas privata guld på 1930-talet. Fast i sammanhanget är Putin som COVID och FDR som en sommarförkylning..

Putin är en stor fuskare. BRA att enligt "kalendern" så är han snart nog borta. Skiten kanske lever i 20 år till, i värsta fall. Men då är han typ 90.

Vi får hoppas på palatskupp!
Citera
2022-03-28, 21:59
Medlem
Whitewidow1s avatar
Det är uppenbart att de försöker ge Roman ett alibi så han kan bli rentvådd från hans kopplingar till Putin? Kanske är jag fel ute.
Citera
2022-03-28, 22:09
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Hade Ryssland velat röja någon med gift, så hade de gjort det och helt obemärkt.

Du menar något i stil med Alexander Litvinenko? Det var väl statsmordens motsvarighet till den nuvarande Ukraina-invasionen. Det vill säga ett massivt fiasko.
Citera
2022-03-28, 22:16
Medlem
Var tydligen fake news att han blev förgiftad meddelar msm.
Citera
2022-03-28, 22:44
Medlem
RobbanUCs avatar
Abramovich hade blivit plockad förr eller senare av Brittisk säkerhetstjänst, ungefär som Boris Berezovsky som blev "suicided" då han blivit en belastning för UK.
Nu har alla skurkar och oligarker blivit av med sina pengar, pengar som de trodde var säkra i GB.
Citera
2022-03-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag vill inte dra in judendomen i det här, men Putins oligarker verkar alla tillhöra judendomen/ha judiska namn. Många av dessa har också dubbla medborgarskap i Israel, som en "extra försäkring" när Ryssland failar.

Det stämmer inte, tills nyligen kunde man se en ganska lång lista på wikipedia, jag var tvungen att dra fram den gamla versionen (andra länken) där du själv kan själv se. Antar att de plockade ner den gamla listan för att det skett lite förändringar på sistone som kan vara svåra att spåra.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_oligarchs
https://en.wikipedia.org/w/index.php...did=1079431920
Citera
2022-03-29, 00:12
Medlem
Är det en CIA orkestrerad false flag? Bara en ytterligare del i propagandakriget. Uppgifterna känns osannolika. Lite som kemstridsmedel i Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in