2022-03-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Havhest indikerer at denne angivelige utroskapskandalen i forrige århundre rettferdiggjør at aeh enten går tomhendt ut av ekteskapet eller tvinger henne til å bli i sv sammen med den forsmådde th. Er ikke så sikker på hvor frivillig hun undertegnet. Trodde likestillingen var kommet litt lenger.

Kan du vise til innlegg hvor Havhest har antydet en mulig utroskap at AEH har vært utro i ekteskapet.

Link takk
Citera
2022-03-28, 18:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Innleggene mine om dette temaet, sprang utifra min usikkerhet om hva Niffy mente. Om hva Niffy mente var årsaken til at AEH eventuelt ønsket seg en skilsmisse. Spørsmålet mitt til Niffy var om hen mente at det var relatert til kjønnsroller eller seksualitet.

Hun ville skilles fordi TH behandlet henne som dritt. Eller snarere som "ingenting".
Han brukte hennes utroskap fra 1980 som grunn til å plage sin hustru metodisk i 25 år.
Denne plagingen ble ikke mildere med årene, snarere tvert i mot.
Citera
2022-03-28, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, den er jo gull verdt for TT denne BMW-observasjonen.
Problemet er jo bare at bilen ikke hadde sotede vinduer, at den kjørte rundt i et tettsted, og at personen satt uskadet i baksetet, og at bilen hadde et spesielt utseende som er lett å kjenne igjen.
Fargen er svært sjelden, og må antakelig spesialbestilles, siden hovedfargene bilen leveres i er sort, hvit eller grå. Men det er jo litt artig å se desperasjonen til TT, og hvor få kort de har på hånden.

Aner ingenting om hvorfor denne BMW x3 ikke er interessant for politiet, muligens de konkluderer med at AEH var død når denne "mistenkelige" bilen ble observert i området, og derved ikke viktig

Men en sjekk av BMW x3 med norske skilt registrert 2011-2018 sier at det er 122 røde biler som er aktuelle , jeg har bilnummer og alle eiere .

Men det kan helt sikkert også politiet finne og de finner at dette er et blindspor.
Senast redigerad av Extremadura 2022-03-28 kl. 18:54.
Citera
2022-03-28, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan du vise til innlegg hvor Havhest har antydet en mulig utroskap at AEH har vært utro i ekteskapet.

Link takk
Tror du misforstår. Det er ingen som påstår at denne infoen kommer fra meg.

Ryktet om bl.a. utroskap er gammelt nytt

De fleste ryktene her på forumet kommer fra Adrtrt:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

"Rykter er kun rykter, du har rett i det. Ingen medier har skrevet om det, heldigvis. Men folk snakker, "naboer" har nevnt demens, folk som kjenner familien snakker om utroskap og alkoholisme, andre nevner at TH har løpt etter noen med kniv. Gjerrigheten kommer vel av at vi registrerer hvordan de lever, hva de har av biler osv, men kanskje han bare tenker på miljøet, og forbruker minst mulig, eller at de har en nøktern livsstil og er i mot materialisme.
(...)"
Citera
2022-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Aner ingenting om hvorfor denne BMW x3 ikke er interessant for politiet, muligens de konkluderer med at AEH var død når denne "mistenkelige" bilen ble observert i området, og derved ikke viktig

Men en sjekk av BMW x3 med norske skilt registrert 2011-2018 sier at det er 122 røde biler som er aktuelle , jeg har bilnummer og alle eiere .

Men det kan helt sikkert også politiet finne og de finner at dette er et blindspor.

Du kan senvere inn søket til 2016 - 2018. Dette fordi irenes beskrivelse tilsier at dette er en facelift, som ble levert sent i 2016 og nyere. Du sitter da igjen med 13 stk.
Citera
2022-03-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tror du misforstår. Det er ingen som påstår at denne infoen kommer fra meg.

Ryktet om bl.a. utroskap er gammelt nytt

De fleste ryktene her på forumet kommer fra Adrtrt:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

"Rykter er kun rykter, du har rett i det. Ingen medier har skrevet om det, heldigvis. Men folk snakker, "naboer" har nevnt demens, folk som kjenner familien snakker om utroskap og alkoholisme, andre nevner at TH har løpt etter noen med kniv. Gjerrigheten kommer vel av at vi registrerer hvordan de lever, hva de har av biler osv, men kanskje han bare tenker på miljøet, og forbruker minst mulig, eller at de har en nøktern livsstil og er i mot materialisme.
(...)"

Det er for lengst bevist at rotter kan håpe.

https://worldofwork.io/2019/07/drowning-rats-psychology-experiments/

På det heftigste var det poster hvert eneste minutt i denne tråden.

Nå er det bare noen få som tror på rettsikkerhet igjen her inne.

Resten ligner på dem som møtte opp ved gapestokken for å spytte og kaste råtne tomater og egg.

Siden sist jeg var innom tråden har jeg forlest meg på William Wisting.

Jørn Lier Holsts prosjekt har vært å vise frem at politiet er ærlige, redelige folk, ikke fylliker som Harry Hole.

Det har han jo fått til, men han glemmer at hans erfaring er fra periferien, fra Larvik.

(De gangene han skriver om Kripos, får han oss lesere til å være negative til metodene og gruble på om de er blant skurkene.)

JLH er en grei fyr, men face it, han er ikke blant de skarpeste knivene i skuffen.

Det samme gjelder på pressesiden.

Politiorganet VG som forer «hopen», sorry, men dere er overrepresentert i denne tråden, frontes av en fyr som heller ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

(Sorry, Øystein Milli, men jeg vet du vet det er sant.)

Mitt poeng er at når det blant restene av det som var en interessant tråd, finnes noen som heier på politiet, så glemmer dere at det politiet stort sett holdt på med så lenge de var aktive sammen med VG, var å sørge for sitt eget rykte og renommé, og - ikke minst - å sørge for at hele teamet fikk fortsette i iobben.

Da alt skar seg, trakk de seg tilbake, og deretter endte de opp i det som ofte er en felle:

«Nå vi brukt 200 millioner (kanskje mer) på dette, og nå finnes det ingen vei tilbake.»

Hvis vi stirrer forover, alle gjør det, så finnes det noen mulige utganger.

A. Den som brorparten av de gjenværende i denne tråden håper på: Police strikes back!

B. Politiet kommer med en helt annen oppklaring; for eksempel: Vi forfulgte kryptosporet - og her er de skyldige!

C. Alle versjoner av: frafalle siktelser, rygge ut av saken, tiltale TH for ulovlig våpenbesittelse.

D. Dure på og håpe at det holder; kryssforhør i rettsalen, indisierekker herfra til månen, nyinnsamlede indisier.

E. TH går av med pensjon (dauer).

Jeg er bare meg, men slik fremstår det for meg:

Politiet består av ærlige, enkle sjeler som prøver å gjøre som best de kan.

De leser aviser og Flashback og er opptatt av om det blir ferie snart, om de mister jobben, blir permittert, om prosjektet de har jobbet på så lenge får fortsette, og om de beholder sitt gode navn og rykte; de vil gjerne bli fremstilt som dyktige - og de vil at vennene sine skal tenke at de har en spennende jobb.

Jeg har min teori, men for en gangs skyld skal jeg ikke påstå.

Hvordan tror dere dette ender?
Citera
2022-03-28, 22:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

De har nok sine grunner til ikke å følge dette sporet. De mener jo at hun ble drept hjemme, og døde av kvelning, noe som underbygges av Rettsm.Inst.
Når vi ser hvilke krefter de har lagt inn ellers i saken, så tyder det ihvertfall ikke på at grunnen er at de er tafatte og bare sitter å spiser donuts og drikker kaffe. De var 100 mann i sving til enhver tid på det meste. De har også fått hjelp av britisk og amerikansk politi, samt flere andre etterretningsenheter.
122 biler er lite, og overkommelig arbeid å gå gjennom. Da er det medregnet andre og trede generasjon, F25 og G01 som de heter. For alt vi vet har de sjekket litt rundt dette i det skjulte og fått tak i aktuelle bil og fått sjekket føreren ut av saken. Jeg mener at det var noen som kom fram til at det fantes en slik X3 i området der.
Når det gjelder telefonavhør, så kan det også hende at de har vært så opptatt at de ikke har hatt tid til annet enn et telefonavhør. De har jo mottatt en hel hag med tips, så det blir vanskelig å skal kalle inn si 1000 mennesker.
Telefonavhør funker like greit, og samtalen tas dessuten opp så den kan gås gjennom ved behov.
Her blir det laget et svært nummer ut av at hun bare ble avhørt pr telefon og ikke måtte møte på et kontor. Skulle vært interessant å tatt en telefon til Irene og spurt om omstendighetene rundt Åsted-Norge-innslaget. Om det er Holden som har trukket i trådene. Neppe tilfeldig at en måned etter at TH blir arrestert og Holden får tilgang til materiale, ja så kommer plutselig denne damen på TV2.
TV2 har jo tidligere blitt tatt i å konstruere kontekster. Wiborg-saken f.eks.
Citera
2022-03-28, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du kan senvere inn søket til 2016 - 2018. Dette fordi irenes beskrivelse tilsier at dette er en facelift, som ble levert sent i 2016 og nyere. Du sitter da igjen med 13 stk.

Fikk 12 biler med dine tips, men ikke lurt å legge ut navna og bilnummer her, vil nok kaste mistanken på uskyldige personer, noe jeg ikke ønsker å bidra til
men bileiere fra bla. Duken, Tranby, Oslo, Drøbak, Elverum, Bjørnemyr + Mandal
Senast redigerad av Extremadura 2022-03-28 kl. 22:42.
Citera
2022-03-28, 23:01
Avslutad
Jeg har min teori, men for en gangs skyld skal jeg ikke påstå.

Hvordan tror dere dette ender?[/quote]

Tom Hagen og Robin U. får brev fra Politiet om at saken er henlagt mot de : " Saken henlagt på grunn av bevisets stilling ".
Politiet kaller inn til pressekonferanse og bedyrer at de fortsatt etterforsker forsvinningen til fru Hagen , men de er avhengig av nye tips fra publikum.
Senast redigerad av Extremadura 2022-03-28 kl. 23:19.
Citera
2022-03-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De har nok sine grunner til ikke å følge dette sporet. De mener jo at hun ble drept hjemme, og døde av kvelning, noe som underbygges av Rettsm.Inst.
Når vi ser hvilke krefter de har lagt inn ellers i saken, så tyder det ihvertfall ikke på at grunnen er at de er tafatte og bare sitter å spiser donuts og drikker kaffe. De var 100 mann i sving til enhver tid på det meste. De har også fått hjelp av britisk og amerikansk politi, samt flere andre etterretningsenheter.
122 biler er lite, og overkommelig arbeid å gå gjennom. Da er det medregnet andre og trede generasjon, F25 og G01 som de heter. For alt vi vet har de sjekket litt rundt dette i det skjulte og fått tak i aktuelle bil og fått sjekket føreren ut av saken. Jeg mener at det var noen som kom fram til at det fantes en slik X3 i området der.
Når det gjelder telefonavhør, så kan det også hende at de har vært så opptatt at de ikke har hatt tid til annet enn et telefonavhør. De har jo mottatt en hel hag med tips, så det blir vanskelig å skal kalle inn si 1000 mennesker.
Telefonavhør funker like greit, og samtalen tas dessuten opp så den kan gås gjennom ved behov.
Her blir det laget et svært nummer ut av at hun bare ble avhørt pr telefon og ikke måtte møte på et kontor. Skulle vært interessant å tatt en telefon til Irene og spurt om omstendighetene rundt Åsted-Norge-innslaget. Om det er Holden som har trukket i trådene. Neppe tilfeldig at en måned etter at TH blir arrestert og Holden får tilgang til materiale, ja så kommer plutselig denne damen på TV2.
TV2 har jo tidligere blitt tatt i å konstruere kontekster. Wiborg-saken f.eks.

Skulle ringt henne og slått av en bilprat, virker som om hun har bra oversikt og øye for detaljer. Synd hun ikke kom mer på tv, kunne nok ønsket seg litt mer oppmerksomhet. Heldigvis stilte se og hør opp og reddet dagen.
Citera
2022-03-29, 04:24
Medlem
Citat:
Fikk 12 biler med dine tips, men ikke lurt å legge ut navna og bilnummer her, vil nok kaste mistanken på uskyldige personer, noe jeg ikke ønsker å bidra til
men bileiere fra bla. Duken, Tranby, Oslo, Drøbak, Elverum, Bjørnemyr + Mandal

En identisk bil med denne er det vi leter etter. https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Den røde som nevnes i nærområdet er for gammel. Dette er en F25, og eier bor ikke så alt for langt unna. Men dette er ikke riktig bil.
Citera
2022-03-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
En identisk bil med denne er det vi leter etter. https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Den røde som nevnes i nærområdet er for gammel. Dette er en F25, og eier bor ikke så alt for langt unna. Men dette er ikke riktig bil.

Hvem leter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in