Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Tror du misforstår. Det er ingen som påstår at denne infoen kommer fra meg.
Ryktet om bl.a. utroskap er gammelt nytt
De fleste ryktene her på forumet kommer fra Adrtrt:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
"Rykter er kun rykter, du har rett i det. Ingen medier har skrevet om det, heldigvis. Men folk snakker, "naboer" har nevnt demens, folk som kjenner familien snakker om utroskap og alkoholisme, andre nevner at TH har løpt etter noen med kniv. Gjerrigheten kommer vel av at vi registrerer hvordan de lever, hva de har av biler osv, men kanskje han bare tenker på miljøet, og forbruker minst mulig, eller at de har en nøktern livsstil og er i mot materialisme.
(...)"
Det er for lengst bevist at rotter kan håpe.
https://worldofwork.io/2019/07/drowning-rats-psychology-experiments/
På det heftigste var det poster hvert eneste minutt i denne tråden.
Nå er det bare noen få som tror på rettsikkerhet igjen her inne.
Resten ligner på dem som møtte opp ved gapestokken for å spytte og kaste råtne tomater og egg.
Siden sist jeg var innom tråden har jeg forlest meg på William Wisting.
Jørn Lier Holsts prosjekt har vært å vise frem at politiet er ærlige, redelige folk, ikke fylliker som Harry Hole.
Det har han jo fått til, men han glemmer at hans erfaring er fra periferien, fra Larvik.
(De gangene han skriver om Kripos, får han oss lesere til å være negative til metodene og gruble på om de er blant skurkene.)
JLH er en grei fyr, men face it, han er ikke blant de skarpeste knivene i skuffen.
Det samme gjelder på pressesiden.
Politiorganet VG som forer «hopen», sorry, men dere er overrepresentert i denne tråden, frontes av en fyr som heller ikke er den skarpeste kniven i skuffen.
(Sorry, Øystein Milli, men jeg vet du vet det er sant.)
Mitt poeng er at når det blant restene av det som var en interessant tråd, finnes noen som heier på politiet, så glemmer dere at det politiet stort sett holdt på med så lenge de var aktive sammen med VG, var å sørge for sitt eget rykte og renommé, og - ikke minst - å sørge for at hele teamet fikk fortsette i iobben.
Da alt skar seg, trakk de seg tilbake, og deretter endte de opp i det som ofte er en felle:
«Nå vi brukt 200 millioner (kanskje mer) på dette, og nå finnes det ingen vei tilbake.»
Hvis vi stirrer forover, alle gjør det, så finnes det noen mulige utganger.
A. Den som brorparten av de gjenværende i denne tråden håper på: Police strikes back!
B. Politiet kommer med en helt annen oppklaring; for eksempel: Vi forfulgte kryptosporet - og her er de skyldige!
C. Alle versjoner av: frafalle siktelser, rygge ut av saken, tiltale TH for ulovlig våpenbesittelse.
D. Dure på og håpe at det holder; kryssforhør i rettsalen, indisierekker herfra til månen, nyinnsamlede indisier.
E. TH går av med pensjon (dauer).
Jeg er bare meg, men slik fremstår det for meg:
Politiet består av ærlige, enkle sjeler som prøver å gjøre som best de kan.
De leser aviser og Flashback og er opptatt av om det blir ferie snart, om de mister jobben, blir permittert, om prosjektet de har jobbet på så lenge får fortsette, og om de beholder sitt gode navn og rykte; de vil gjerne bli fremstilt som dyktige - og de vil at vennene sine skal tenke at de har en spennende jobb.
Jeg har min teori, men for en gangs skyld skal jeg ikke påstå.
Hvordan tror dere dette ender?