2022-03-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
1) Hunter och hans kompis Devon Archer började arbeta för Burisma år 2014 när Biden var vicepresident.

2) Många av de komprometterande ebreven härstammar från den tid då Joe var vice president.

Jag vet ju att ingen av er svarar på frågor men du kan fundera över varför Burisma sänkte Hunters lön med 50% samtidigt som Joe slutade vara vicepresident.
Ger fortfarande ingen som helst grund för något impeachment mot Biden idag, det är som sagt saker som isåfall borde prövas i domstol, en straffrättslig domstol.

Men jag fattar att du har svårt att se riksrättsåtal i kongressen som något annat än en form av politisk taktik. Hur var det med Nixon t ex?
Citera
2022-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hunter Biden har aldrig haft något folkvalt ämbete för den amerikanska staten, och mellan 2017 och 2021 hade Joe Biden inte heller någon roll inom regeringen - om man anser sig ha belägg för fiffel och oegentligheter mellan Hunter och hans far så är det väl till en vanlig domstol man borde vända sig? Men det är inte lika smaskens för dessa republikanska riddare...

Eftersom Biden sedan januari 2017 inte längre är vicepresident så kan han knappast ställas inför någiot riksrättsåtal grundat på något som antas ha hänt under den tiden - jämför Dershowitz' argument att Trump inte kunde ställas inför riksrätt efter att han avgått som president.

Riksrättåtalen mot Trump gällde saker som han själv hade varit direkt inblandad i - eller starkt misstänktes ha varit inblandad i - under hans tid som president.
Hur är det ens relevant i denna fråga nu när det faktiskt blev så att Trump-fallet bedömdes kunna gå till riksrätt? Han friades förvisso, men likväl hamnade det där. Eftersom vi nu har ett prejudikat, finns det inga argument tillvarför detsamma inte skulle kunna ske med Biden. Hans skumraskens i Ukraina som vice president är mer än någonsin aktuella i detta nu!
Citera
2022-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Har Trump blivit ställd inför krigsrätt?
Nej, ingen har heller påstått att han blev det. Däremot vet vi att han veckorna runt nyår 2020/21 letade efter ursäkter för att kunna utlysa undantagstillstånd över hela landet - och sedan betjäna sig av de möjligheter som martial law ("krigslagar") skulle erbjuda. Det var bl a det jag anspelade på i mitt svar.
Citera
2022-03-28, 17:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ger fortfarande ingen som helst grund för något impeachment mot Biden idag, det är som sagt saker som isåfall borde prövas i domstol, en straffrättslig domstol.

Men jag fattar att du har svårt att se riksrättsåtal i kongressen som något annat än en form av politisk taktik. Hur var det med Nixon t ex?
Kan man spåra överföringar från Hunter till Biden och sammanlänkade dessa till diverse företag, bör det bli tydligt att Biden tjänat pengar via mutor för att sälja sin tillgänglighet och sitt öra. Detta genom sin son Hunter som lustigt nog visat sig vara en aktör i Ukraina under lång tid

Vi får se vad folkdomstolen säger om detta.
Citera
2022-03-28, 17:21
Medlem
Citat:
Du är lite motsägelsefull:
Nej inte alls. Dina våta drömmar om Biden infö riksrätt är lika korkade som Hillarys exekutionspatrull på Guantanamo ha ha hur gick det med den? Röstade Demokraterna emot eller? ha hah hahha

Inget av det kommer att hända oavsett majoritet. hur jävla korkar är du egentligen? Sitter du i Sverige och väntar på en Republikansk majoritet i Kongressen för att du tror att de då kommer avsätta Biden?

Nej det blir inte ens några förhör. Republikanerna må ha en del dårar men partiet kommer sätta ner foten. Det blir ingen riksrätt.

Du har ju alltid haft fel och du har fel även nu. Hitta en annan hobby. Här har du tagit dig vatten över huvudet.
Citera
2022-03-28, 17:22
Medlem
Citat:
Det slår dock sönder ditt svammel om att anklagelserna mot Hunter handlar om saker som inträffade efter att pedo-Joe hade slutat vara vp vilket var hela syftet med min text.

Citat:
Finns det något senare exempel än Nixon enligt din åsikt på när riksrättsåtal använts som politisk taktik? Och vad får dig att tro att republikanerna inte tänker svara med samma mynt?

fotnot: Förklara gärna skillnaden för Hepcat-X mellan riksrätt och krigsrätt. Betona gärna för honom att krigsrätt förutsätter krig.
Citera
2022-03-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kan man spåra överföringar från Hunter till Biden och sammanlänkade dessa till diverse företag, bör det bli tydligt att Biden tjänat pengar via mutor för att sälja sin tillgänglighet och sitt öra. Detta genom sin son Hunter som lustigt nog visat sig vara en aktör i Ukraina under lång tid

Vi får se vad folkdomstolen säger om detta.
Har de inte redan sagt sitt? De är upphetsade och tror att detta är en stor nyhet medans resten av världen gäspar och koncentrerar sig på kriget.
Citera
2022-03-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej inte alls.
I så fall, hur skall du ha det. Menar du att valet 2022 inte spelar någon roll eller menar du att jag kommer att skita på mig när demokraterna behåller huset?
Citera
2022-03-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hur är det ens relevant i denna fråga nu när det faktiskt blev så att Trump-fallet bedömdes kunna gå till riksrätt? Han friades förvisso, men likväl hamnade det där. Eftersom vi nu har ett prejudikat, finns det inga argument tillvarför detsamma inte skulle kunna ske med Biden. Hans skumraskens i Ukraina som vice president är mer än någonsin aktuella i detta nu!
Trams. Republikanerna, McConnell och Dershowitz lyfte det uttryckligen som ett tungt argument att ingen enligt författningen (dvs deras läsning av författningen) ska kunna ställas inför riksrätt efter att han/hon avgått från det ämbete och den ämbetstid det gäller. Vilken trovärdighet skulle det ha ifall de vände 180 grader i den frågan, bara därför att det nu handlade om Biden?

"Jag gillar inte att du hotade min fru med pistol för att få henne att tala, men eftersom du gjorde det så har jag den här gången rätt att hota din fru med pistol på exakt samma sätt!"
Citera
2022-03-28, 17:26
Medlem
Citat:
Nej, ingen har heller påstått att han blev det. Däremot vet vi att han veckorna runt nyår 2020/21 letade efter ursäkter för att kunna utlysa undantagstillstånd över hela landet - och sedan betjäna sig av de möjligheter som martial law ("krigslagar") skulle erbjuda. Det var bl a det jag anspelade på i mitt svar.
Jaha, det var så du menade. Jag var lite förvånad att du talade om krigsrätt eftersom det är riksrätt republikanerna ämnar ställa Biden inför när de vunnit huset.
Citera
Medlem
Citat:
Det slår dock sönder ditt svammel om att anklagelserna mot Hunter handlar om saker som inträffade efter att pedo-Joe hade slutat vara vp vilket var hela syftet med min text.

Finns det något senare exempel än Nixon enligt din åsikt på när riksrättsåtal använts som politisk taktik? Och vad får dig att tro att republikanerna inte tänker svara med samma mynt?

fotnot: Förklara gärna skillnaden för Hepcat-X mellan riksrätt och krigsrätt. Betona gärna för honom att krigsrätt förutsätter krig.
Du tror att en amerikansk president kan ställas inför krigsrätt i USA?
Citera
Medlem
Citat:

Bullshit som vanligt från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in