2022-03-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Symboler, kläder, yttre attribut har alltid varit ointressanta för mig. Jag tror på vad människor gör, inte vad de säger.

Men judar verkar du ogilla extra mycket. Varför då? Gör alla judar dåliga saker?
Citera
2022-03-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Person med blå bindel och militärklädsel mördar någon, svårt tyda om det är en civil eller soldat, i ett trapphus med en stor rambokniv och ropar ukrainska slagord efter dådet. Man hör offrets skräckskrik. Förmodligen är detta en till video från en tilfångatagen eller död ukrainsk nassesoldat.
Det går bra nu.

https://mobile.twitter.com/AndreyZhukovv/status/1508422519413432323
Det är nog en bajonett iofs . . . .

(JA, kärringen har gjort gröntjänst i FV.)
Citera
2022-03-28, 15:52
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hyfsa för fan debatten. Om du tror att SVT kan jämställas med RT i fråga om statlig kontroll har du förlorat all trovärdighet!

Pojkjävel!

Men va fan. Har jag på något sätt jämtställt RT med SVT i fråga om statlig kontroll?
Citera
2022-03-28, 15:53
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du har ju kallat Zelensky "judekräk". Borde inte du gilla Azov?

Man kan tycka illa om både judar och låtsas-nazister på samma gång.

Bara för att man kritiserar något så betyder det inte att man väljer att stå på motpartens, av det man ktitiserar, sida.

Är det så svårt att förstå!?
Citera
2022-03-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Skulle han avfyra 10% av sina kärnvapen mot Europas huvudstäder så är hela europa mer eller mindre utplånat.

Överlever Ryssland 500 kärnvapenladdningar? Ryssland ha 1600 aktiva laddningar så Europa skulle alltså få 160 st på sig och Ryssland upp till 500 som Europa har tillgång till
Citera
2022-03-28, 15:54
Medlem
Fins det nått bevis på att Putin verkligen har den stora kärnvapen arsenalen som sägs ?
Tänker mest på att hans lilla" arme sinar snabt.
Citera
2022-03-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Njae, snarare att under ordnade former ta hem sina kvarvarande soldater och lägga en liten kontrollerad atombomb i Ukraina.

Det kommer Nato heller inte reagera på.

Europa ger sig om Putin börjar använda kärnvapen.Det går inte att vinna ett sådant krig, så viljan att leva kommer att vara övervägande.
Citera
2022-03-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Fins det nått bevis på att Putin verkligen har den stora kärnvapen arsenalen som sägs ?
Tänker mest på att hans lilla" arme sinar snabt.

Tror du Biden vågar ta risken? Vågar du?
Citera
2022-03-28, 15:59
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det handlar nog om att det går bra för "svensk statstv" att kritisera och kritiskt granska myndigheter, myndighetspersoner och institutioner, medans det är ett lagbrott i ryssland, alternativt "privatägt" av individer med nära band eller i direkt berondeställning till makten.

En annan skillnad är ju att det inte är "staten, eller enskilt ägande" som utgör finansieringen för vår "statsmedia",

om den är att betrakta som "grumlig" i ryssland så är den oerhört transperant i svierge

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rvaltningsstiftelsen_f%C3%B6r_SR,_SVT_och_U R

Sen kan man ju givetvis ha synpunkter, men du är ju inte "förbjuden" att ta del av annan media, eller för den delen förbjuden att yttra det du ser i annan media.

Hur kan man få det till att påpeka att SVT är kontrollerat av staten när någon påstår motsatsen. Ni läsa in alldeles för mycket i enkla fakta. Ni verkar hetsa upp er och men en massa whatabouism. Jag har inte gjort likställt SVT med någon rysk media som det kommer en massa halmdockeargument med.

BBC, RT, SVT är exempel på statsmedia. Det betyder inte att de är likvärdiga, något jag aldrig påstått, vilket flera verka hävda att jag gjort, bara att de är statsmedia.

Det var ju sant fram tills internetleverantörer började blockera RT, så det sämmer ju inte.
Citera
2022-03-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Man kan tycka illa om både judar och låtsas-nazister på samma gång.

Bara för att man kritiserar något så betyder det inte att man väljer att stå på motpartens, av det man ktitiserar, sida.

Är det så svårt att förstå!?

Ah yes, marxismens avvarter landar alltid i samma hål, de första att falla är de egna.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Tror du Biden vågar ta risken? Vågar du?
USA tog risken" mot IRAK .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Citera mig då, där jag gjort det!
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in