Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Det handlar nog om att det går bra för "svensk statstv" att kritisera och kritiskt granska myndigheter, myndighetspersoner och institutioner, medans det är ett lagbrott i ryssland, alternativt "privatägt" av individer med nära band eller i direkt berondeställning till makten.
En annan skillnad är ju att det inte är "staten, eller enskilt ägande" som utgör finansieringen för vår "statsmedia",
om den är att betrakta som "grumlig" i ryssland så är den oerhört transperant i svierge
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rvaltningsstiftelsen_f%C3%B6r_SR,_SVT_och_U R
Sen kan man ju givetvis ha synpunkter, men du är ju inte "förbjuden" att ta del av annan media, eller för den delen förbjuden att yttra det du ser i annan media.
Hur kan man få det till att påpeka att SVT är kontrollerat av staten när någon påstår motsatsen. Ni läsa in alldeles för mycket i enkla fakta. Ni verkar hetsa upp er och men en massa whatabouism. Jag har inte gjort likställt SVT med någon rysk media som det kommer en massa halmdockeargument med.
BBC, RT, SVT är exempel på statsmedia. Det betyder inte att de är likvärdiga, något jag aldrig påstått, vilket flera verka hävda att jag gjort, bara att de är statsmedia.
Det var ju sant fram tills internetleverantörer började blockera RT, så det sämmer ju inte.