2022-03-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Medvedev har ju mer eller mindre bekräftat att nukes kommer inte att användas i den här konflikten.

Ja, och samma Medvedev,Putin mfl sa att Ryssland inte skulle invadera Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
När sa jag att det var det?

Du verkar inisuera att jag har skrivit något sådant? Du får gärna citera mig.

Problemet som jag ser det är att folk sprider rena faktafel.

Jag tyckte att du antydde det, ja.

Ja det finns många Ryssvänner som sprider faktafel i tråden.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tror det hade gjort dig mycket gott att kolla på aktuellt några dagar i veckan faktiskt.

Lägg ner detta om SVT. Ingen i tråden är mottaglig för fånig anti-media kritik.

Jag har sett ganska mycket på Aktuellt, vad det nu har med saken att göra om hur SVT styrs?

Hur man du får det till anti-media kritik att bara komma med enkla fakta om hur SVT styrs? SVT är statskontrollerad media, det är enkel fakta. Jag sa ingenting om dess kvalite eller rapportering.
Citera
2022-03-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kineser är inte dumma. Liksom USA väntar de nu på att Ryssland skall tömma ut sina krafter.
Ett långvarigt krig med gerilla är bra. Hör bara som Biden provocerar Putin. Skrattar åt en som pissat på sig.
De närmaste årtiondena kommer att handla om Kina och USA. Ryssland blir marginaliserade och en paria i väst.
Kina köper olja och gas till reapris.
Precis !!!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Kherson verkar ha stabiliserats. Den grupp Ukrainadårar som gapade och höll på i början verkar ha lugnat sig och nu vågar den stora majoriteten sig ut för att ta emot de ryska hjälpsändningarna. Mycket mer folk som köar här för rysk mat än vid vi kunnat se på de här tidigare "demonstrationerna".

https://t.me/HersonVestnik/566
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Vad har det med att göra med det grundläggande faktum att SVt styrts av staten? Om det var du eller någon annan påstod att det inte gjorde. Det var ett enkelt rent och 100% faktafel som jag upplyste om. Det var ingen recesion av SVTs rapportering i sig jag kommenterade. Att folk läser in sina egna fördomar och förufattade om enkla fakta säger mer om de själva.

Att rena faktafel sprids bemöts med fakta är väl något bra?

Det får man verkligen hoppas att det gör i någon mån, alla massmedia bör ju ha en egen rapportering annars upphör ju deras existensberättigande kan man tycka.
Hyfsa för fan debatten. Om du tror att SVT kan jämställas med RT i fråga om statlig kontroll har du förlorat all trovärdighet!

Pojkjävel!
Citera
2022-03-28, 15:50
Medlem
Person med blå bindel och militärklädsel mördar någon, svårt tyda om det är en civil eller soldat, i ett trapphus med en stor rambokniv och ropar ukrainska slagord efter dådet. Man hör offrets skräckskrik. Förmodligen är detta en till video från en tilfångatagen eller död ukrainsk nassesoldat.
Det går bra nu.

https://mobile.twitter.com/AndreyZhukovv/status/1508422519413432323
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja? Det spelar inte så stor roll för mig. Jag tar ställning mot Putin även IRL.

Gör inte du?
Nej, det gör jag inte. Har bara haft väldigt konkreta samtal om kriget IRL.

Grejen är att jag har svårt att tro att normal diskussion här påverkar opinionen i Svetige i pro-rysk riktning, om det nu är det man är rädd för när 25 användare går till attack med näbbar och klor på precis allt som inte är signerat Slava Ukraini. Sedan har jag inte tagit ställning för Putin heller, om det skulle vara intressant att veta. Och så har jag skrivit att jag är beredd att försvara både Sverige och Estland/Lettland.

Vet du vad jag tror? Jag tror att allt det här handlar om rädsla. Polariseringen, alltså. Rädsla för Putin och Ryssland, och rädsla för sådant som avviker. Även rädsla för att inte hitta sin plats i gruppen.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Symboler, kläder, yttre attribut har alltid varit ointressanta för mig. Jag tror på vad människor gör, inte vad de säger.

Förföljer Azov-bataljonen judar menar du? Eller är det mongolerna de vill utrota?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tyckte att du antydde det, ja.

Ja det finns många Ryssvänner som sprider faktafel i tråden.

Citera mig isåfall.

Fakta är fakta. Då är det väl bra att någon förklarar helt grundläggande fakta när någon kommer med rena faktafel??
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I varenda bunker Azov byggde bo ser det ut som i "Blood & Honours" samlingslokaler.

https://t.me/milchronicles/75

Leder länken till dokumentation av ’varenda bunker’?

Samt hur ser det ut i Blood and Honours ’samlingslokaler’?
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ja, och samma Medvedev,Putin mfl sa att Ryssland inte skulle invadera Ukraina.

Men det är meningslöst att spela ner nuke-hotet. Enda syftet med nukes är att hota med dem. Medvedev signalerar att han vill spela boll, nån annan än Putin behöver leda Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in