2022-03-28, 15:38
Medlem
tenebriss avatar
Fascinerande ändå att det från en dag till en annan började dyka upp massa 'bevis' på Ukrainska krigsbrott.

Ryssarna förlorar informationskriget lika totalt som de förlorar den väpnade konflikten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur ska han lyckas med det?

Skulle han avfyra 10% av sina kärnvapen mot Europas huvudstäder så är hela europa mer eller mindre utplånat.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu driver du va? Ska du försvara USAs folkmord i Syrien också?

Videon är bekräftat äkta av CNN.
Är det en ny (idag) eller är den känd sedan innan 24 februari 2022? Vågar inte se efter att ha fått total fnatt efter jag blivit helt knasig i bollen efter ha sett liknande klipp.
Citera
2022-03-28, 15:39
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Man har spårat ryska soldater i Ukraina genom appen grinder..
Kanske har USA skänkt den här bomben till Ukraina?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bomb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Förresten, om Putin skulle lyckas lokalisera Zelensky och få till ett attentat, vem tar över för Ukraina då ?

Kanske Klitschko han har ju varit synlig och är Borgmästare i Kiev
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Skulle han avfyra 10% av sina kärnvapen mot Europas huvudstäder så är hela europa mer eller mindre utplånat.
OK. Vad skulle hända i Ryssland dådå???
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
I varenda bunker Azov byggde bo ser det ut som i "Blood & Honours" samlingslokaler.

https://t.me/milchronicles/75
Citera
2022-03-28, 15:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det är tamigfan väldigt enkelt att ta sida i detta krig; MOT Putin och FÖR Ukraina.

Återkom gärna om du inte förstår varför.
Ett illustrativt exempel på exakt det jag hade i åtanke. Diskussionen förs anonymt, vet du...
Citera
2022-03-28, 15:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I varenda bunker Azov byggde bo ser det ut som i "Blood & Honours" samlingslokaler.

https://t.me/milchronicles/75
Du har ju kallat Zelensky "judekräk". Borde inte du gilla Azov?
Citera
2022-03-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett illustrativt exempel på exakt det jag hade i åtanke. Diskussionen förs anonymt, vet du...
Ja? Det spelar inte så stor roll för mig. Jag tar ställning mot Putin även IRL.

Gör inte du?
Citera
2022-03-28, 15:42
Medlem
Avrättningar och tortyr begås av alla arméer men då av enskilda individer. Problemet är att många gånger kommer segrarna eller starkare parten undan. Det sker även i detta krig är jag säker på. Jag gissar att tjetjeners överlevnadschans är lägre som fånge än ryska fångar. Dyker det upp någon syrier så är nog chansen ännu mindre.

Från minnet - Det var värst under WWII att hamna som tysk krigsfånge i ögonblicket man blev fånge. Minst chans att komma levande till ett "fångläger"

Minst chans - Franska armen 1944-

Kanadensiska armen - Var du SS soldat så var det princip 100 procent chans att du blev dödad av kanadensiska styrkor

Ryska armen - Fånglägren var värst

Amerikanska armen

Bäst chans - Engelska armen

Tyskarna trodde att det var den amerikanska armen var säkrast.

Sen ska man komma håg att det sker även barmhärtighetsmord av extremt svårt sårade fiendesoldater.

Själv tror jag att videon är falsk som folk hänvisar till. Jag kan ha fel även om jag sett skadats i krig. Jag är kritiskt mot allt som visas.

Men man ska alltid ta reda på vad som verkligen har hänt. En klassisk bild som förändrade synen på vietnamkriget men sa inte allt. Samma sak gäller i detta krig.

https://www.youtube.com/watch?v=T4fHKeZuMmw

Se hela videon ovan.
Citera
2022-03-28, 15:43
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Så förklara för mig mig då hur SVT styrs? Styrelsen tillsätts genom att lotta ut platserna ur folkbokföringen eller?

Miljöpartiet tog jag som ett exempel på hur de utnyttjar sin makt genom att tillsätta politisk och ideologiskt lojal styrelse, se fallet Vattenfalls styrelse där de skröt om att de tillsatte en kärnkraftfientlig styrelse i bolaget.

Jag tror det hade gjort dig mycket gott att kolla på aktuellt några dagar i veckan faktiskt.

Lägg ner detta om SVT. Ingen i tråden är mottaglig för fånig anti-media kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in