Citat:
Ursprungligen postat av
Loppan678
På hans Instagram finns ett inlägg från nyårsafton där han står ensam i en trädgård och han har kommenterat "well, life has been rough on you, hasn't it? But never consider submission".
Det inlägget är väldigt sorgligt. Han mådde säkert inte bra redan då.
Jag kan tänka mig att nederlaget med mönstringen och mammans dödsdag några dagar innan brottet kan ha fått allt att rinna över. Ingen modersgestalt. Typ "varför skulle mamma dö"? Fan, ta henne.
Kanske fick han ingen direkt förståelse från sin pappa?.
Jag bara spånar såklart.
Alla spånar och spekulerar när något sånt här fruktansvärt händer , det är fullt naturligt , men helt klart hade killen signalerat dåligt mående och aggressivt beteende, speciellt under vintern. Elevhälsan var ju väldigt oroade eftersom de hade veckomöten det hör inte till vanligheterna precis……Det är riktigt sjukt att saker måste hända innan någon reagerar på riktigt? Skolan verkar tyvärr inte ha rätt verktyg och samhället i stort verkar oftast inte klara av människor som verkligen behöver akut vård inom psykiatrin. Föräldrar är oftast medberoende, eller blinda och har svårt att ta in vidden av ens barns problem.
Nu vet vi ju inte vad hans far har gjort eller inte gjort för att få sin son under vård. Vi vet för lite i dagsläget. Det lär visa sig längre fram.