2022-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajax
Ja, hon har 2 barn 18 och 16 år.
Nej, hon har 3 barn. Den andra läraren V, har 2 barn.
Citera
2022-03-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valenno1
Var bor Fa*i*ns pappa nu? Huset är fortfarande avspärrat
Var hans vistelseort är kan jag tycka man ska ligga lågt med. Det är inte av intresse för någon. Fy för att vara förälder till nån som gjort sådant här. Älska sonen och hata handlingen. Eller hur går ens tankar när man som förälder hamnar i ett läge som FCs pappa? Eller syster.
Citera
2022-03-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
På hans Instagram finns ett inlägg från nyårsafton där han står ensam i en trädgård och han har kommenterat "well, life has been rough on you, hasn't it? But never consider submission".
Det inlägget är väldigt sorgligt. Han mådde säkert inte bra redan då.
Jag kan tänka mig att nederlaget med mönstringen och mammans dödsdag några dagar innan brottet kan ha fått allt att rinna över. Ingen modersgestalt. Typ "varför skulle mamma dö"? Fan, ta henne.
Kanske fick han ingen direkt förståelse från sin pappa?.
Jag bara spånar såklart.

Alla spånar och spekulerar när något sånt här fruktansvärt händer , det är fullt naturligt , men helt klart hade killen signalerat dåligt mående och aggressivt beteende, speciellt under vintern. Elevhälsan var ju väldigt oroade eftersom de hade veckomöten det hör inte till vanligheterna precis……Det är riktigt sjukt att saker måste hända innan någon reagerar på riktigt? Skolan verkar tyvärr inte ha rätt verktyg och samhället i stort verkar oftast inte klara av människor som verkligen behöver akut vård inom psykiatrin. Föräldrar är oftast medberoende, eller blinda och har svårt att ta in vidden av ens barns problem.

Nu vet vi ju inte vad hans far har gjort eller inte gjort för att få sin son under vård. Vi vet för lite i dagsläget. Det lär visa sig längre fram.
Citera
2022-03-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Alla spånar och spekulerar när något sånt här fruktansvärt händer , det är fullt naturligt , men helt klart hade killen signalerat dåligt mående och aggressivt beteende, speciellt under vintern. Elevhälsan var ju väldigt oroade eftersom de hade veckomöten det hör inte till vanligheterna precis……Det är riktigt sjukt att saker måste hända innan någon reagerar på riktigt? Skolan verkar tyvärr inte ha rätt verktyg och samhället i stort verkar oftast inte klara av människor som verkligen behöver akut vård inom psykiatrin. Föräldrar är oftast medberoende, eller blinda och har svårt att ta in vidden av ens barns problem.

Nu vet vi ju inte vad hans far har gjort eller inte gjort för att få sin son under vård. Vi vet för lite i dagsläget. Det lär visa sig längre fram.

Äntligen ett inlägg som tar upp den aktuella händelsen och individen, snarare än generella åsikter om män, kvinnor och diverse allmän skolpolitik. Jag vet av erfarenhet att jag är dålig på hantera människor med psykiska avvikelser och problem; de som agerar utanför mina referensramar av det rimliga. Det gäller nog många och, likt mig, har de nog inte fått den utbildning som kanske behövs. Detta hade inte behövt hända.
Citera
2022-03-27, 22:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Om det nu är så att killen började bete sig märkligt i vintras så kan man nog anta att han bara hamnat i kön på BUP även om han eller pappan sökt vård.
Citera
2022-03-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Äntligen ett inlägg som tar upp den aktuella händelsen och individen, snarare än generella åsikter om män, kvinnor och diverse allmän skolpolitik. Jag vet av erfarenhet att jag är dålig på hantera människor med psykiska avvikelser och problem; de som agerar utanför mina referensramar av det rimliga. Det gäller nog många och, likt mig, har de nog inte fått den utbildning som kanske behövs. Detta hade inte behövt hända.

Det är så mänskligt 🙏, vi tenderar att undvika sånt som är obehagligt och som inte passar inom ramen för vad vi tycker är okej. Men helt klart så behövs det mera resoluta konsekvenser inom skolans värld. Skolattacker är tyvärr här nu och de behöver se över sitt system för att minimera just detta. Sen när det kommer till just psykisk ohälsa så kan vi inte bara skita i människor . Det är som om vi skulle skita i någon som är förlamad . Vi behöver verkligen ta människors mående på allvar.😘
Citera
2022-03-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det nu är så att killen började bete sig märkligt i vintras så kan man nog anta att han bara hamnat i kön på BUP även om han eller pappan sökt vård.

Men han hade ju bettet sig konstigt i ett helt år.

Man kan fråga sig om pappan lade märke till hans betende redan då.

Hur som helst är detta mycket tragiskt som har hänt.
Citera
2022-03-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Hur den sannolikt grovt mentalt störde Fabian uppfattar världen runt omkring sig vet vi naturligtvis f.n. ingenting om.

Kränkande särbehandling ifrån dessa lärare bör INTE ENS finnas på kartan mtp de olika projekt som bl.a. läraren S.B. medverkat i minst sedan 2018 (och möjligen även tidigare).
Hans försvaradvokat säger att de mördade lärarna INTE var hans "triggerpoint"

OM (rent spekulativt) t.ex. Fabian skulle ha tjatat med någon lärare om att få medhåll om att hans grovt högerextrema åsikter är de enda rätta, och OM någon lärare då skulle ha sagt t.ex. "Jag har en annan åsikt" el. något liknande, så kan ingen normal individ ta detta som en kränkande särbehandling men Fabian är ju iofs inte normal.
Jag tror öht INTE på att någon kränkande särbehandling skulle ha förekommit, vilket också bekräftas utav det som den pratsamme advokaten har bekräftat via media.

Varför kan inte Fabian ha blivit kränkt?

Allt sägs och skrivs inte tydligt i pressen. Ibland får man läsa mellan raderna.
Citera
2022-03-27, 23:13
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men han hade ju bettet sig konstigt i ett helt år.

Vet du hur långa väntetider det är i psykvården...?
Citera
2022-03-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vet du hur långa väntetider det är i psykvården...?

Ja, men det finns akut psyk klinik
Citera
2022-03-27, 23:19
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Som man bara ska gå till om det är en akut situation. Finns inget som har tytt på det vad jag vet.
Citera
2022-03-27, 23:20
Medlem
Citat:

Där vårdplatserna oftast är fulla, så många riktigt sjuka får åka hem igen efter ett samtal. Det är den trista sanningen tyvärr. Psykisk ohälsa ökar men resurserna ökar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in