2022-03-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Haha, där fick jag respekt för Angela. Helt rätt att våga konfrontera face to face, vilket vi svenskar inte är så vana med.

Jessica visar sig vara en typisk kärring också som ska börja slingra sig och spela dum. Stå för dina aktioner!

Nja. Det är Angela som gör bort sig med att framför alla deltagare och tittare blottlägga total oförståelse för vad Robinson går ut på. Det är inte oärligt att planera och diskutera mellan deltagare om hur rösta. Hon är en dum o jobbig person.
2022-03-27, 22:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Haha, där fick jag respekt för Angela. Helt rätt att våga konfrontera face to face, vilket vi svenskar inte är så vana med.

Jessica visar sig vara en typisk kärring också som ska börja slingra sig och spela dum. Stå för dina aktioner!
Angela är en av mina favoriter, hon säger vad hon tycker och tänker, men inte otrevligt eller respektlös, och hon jobbar i lägret och är bra på tävlingarna. Tror hon kommer gå långt, om hon inte röstas ut pga att de andra ser henne som ett hot.
2022-03-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
De visade ingen stund där Anders berättade för Eva att hon skulle till Gränslandet. Men jag tror att hon fortfarande kan hamna där. När Robban Åhberg åkte ut i en immunitetstävling var det först i det efterkommande avsnittet som man fick se Anders berätta för honom att han skulle till Utposten.

Eller så hamnar hon i Utposten.

Nej förfan, nu hoppas vi på att det inte blir någon utpost också. Räcker med andra chansen i Gränslandet, men eftersom det redan är en grupp där så tycker jag att de som blir utröstade nu ska ut för gott.
2022-03-27, 22:21
Avslutad
Sandra är ju helt blåst: "den mest orättvisa utröstningen någonsin i Robinsons historia".
2022-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Sandra är ju helt blåst: "den mest orättvisa utröstningen någonsin i Robinsons historia".

Hon är ju scout, kan o vet allt
2022-03-27, 22:27
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Fake-scouten får gärna lämna för min del. Trodde man skulle bli av med henne nu.
2022-03-27, 22:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Sandra:
> "Jajebus, jag kan göra upp eld och är allmänt duktig på vildmarksliv"
> misslyckas med att göra upp eld och har ljugit för laget
> blir utröstad
> "så himla orättvist" >:[

Eva:
> "-men varför rösta på mig, jag har ju inte fått visa vad jag går för" >:[
> första tävlingen -> vricka foten
> andra tävlingen -> kasta vattnet åt fel håll och undrade varför dem förlorade
> tredje tävlingen -> sist med att klara pusslet
Jadu Eva...
2022-03-27, 22:35
Medlem
Taktiken är att rösta ut sina bästa spelare så man får sitta i öråd hela tiden och utplåna sig själva.
2022-03-27, 22:39
Medlem
Zyxel04s avatar
Första veckan är officiellt över.

Som alltid så försöker man förstå hur relationerna ser ut. Det klarnade lite grann idag men det är inte helt givet.

I nord så lämnade nu snygg-Sandra och de som är kvar är Daniel, Gorm, Joel, Shervin, Jessica, Angela och Peter.

Jag upplever att Angela är lite ”utanför”, hon var sur tidigare i veckan för att de inte lyssnade på henne. Hon verkar också ha lite fejd med Gorm.

Peter kom ju in efter alla andra men jag upplever inte att han är lika ogillad som Sandra.

Samtidigt kan man fundera kring hur ogillad Sandra egentligen var. Kanske var mer att Gorm och Jessica störde sig på henne varav dessa lyckades få med sig en ”pakt”.

Jag har inte röstresultat i huvudet men var väl så att Sandra fick 4, Gorm fick 2 och därefter fick Joel 1. Ännu en individ måste fått en röst men minns ej vem.

Antar att det var Sandra, Peter eller Angela som eventuellt la ”icke-Sandra-röster” men är inte helt säker. Framförallt Peter är svårbedömd.

Det kan då betyda att det finns en ”grundpakt” mellan Daniel, Gorm, Joel, Shervin och Jessica varav Angela och Peter är lite outsiders. Kan dock vara så att det nämnda femman inte är så värst sammansvetsad utan att någon känner sig utanför där med.

Kring lag syd så fick de nu in Sandra. Vi får väl se om hon lyckas komma in i gruppen bättre där.

Asså jag har inte röstresultat i huvudet men alla röstade väl typ på Eva förutom hon själv? De pratades väl eventuellt att rösta på Per men det blev inget av det.

Eftersom alla röstade enigt så är det svårt att utifrån Ö-rådet beskriva paktmönstret. Men man kan väl tänka sig att Jabril, Isabella och Christina söker sig till varandra. De har troligen lärt känna varandra innan inspelningen.

Jag fick känslan av att Isabella, Hanna och Filip också hänger en del men kan ha fel.

Undra i vilken utsträckning Per ”förstår” att han hänger löst om de blir förlust. Jag tror han underskattar risken. Jag tror att Per tror att han kommer stanna kvar pga att han är ”stark” samtidigt som de röstar ut honom pga hotbild framöver.
2022-03-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sandra:
> "Jajebus, jag kan göra upp eld och är allmänt duktig på vildmarksliv"
> misslyckas med att göra upp eld och har ljugit för laget
> blir utröstad
> "så himla orättvist" >:[

Eva:
> "-men varför rösta på mig, jag har ju inte fått visa vad jag går för" >:[
> första tävlingen -> vricka foten
> andra tävlingen -> kasta vattnet åt fel håll och undrade varför dem förlorade
> tredje tävlingen -> sist med att klara pusslet
Jadu Eva...

Vilka tomtar ##

Får väl hoppas att deltagarna fick veta innan, att allt som sägs under inspelning kommer att ev. visas på bästa sändningstid på tv.
2022-03-27, 22:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nja. Det är Angela som gör bort sig med att framför alla deltagare och tittare blottlägga total oförståelse för vad Robinson går ut på. Det är inte oärligt att planera och diskutera mellan deltagare om hur rösta. Hon är en dum o jobbig person.

Håller med dig att Angela blottlägger total oförståelse hur Robinson fungerar och dessutom sitta och utsätta sitt egna lag inför det andra laget var totalt idiotiskt - man såg ju hur det andra lagets deltagare riktigt sög i sig all information och nu vet det andra laget direkt deras svaga punkter. Visserligen kommer nog Sandra att informera sitt lag om vissa saker men det Angela sa om sina lagkamrater var inte bra alls!
2022-03-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Håller med dig att Angela blottlägger total oförståelse hur Robinson fungerar och dessutom sitta och utsätta sitt egna lag inför det andra laget var totalt idiotiskt - man såg ju hur det andra lagets deltagare riktigt sög i sig all information och nu vet det andra laget direkt deras svaga punkter. Visserligen kommer nog Sandra att informera sitt lag om vissa saker men det Angela sa om sina lagkamrater var inte bra alls!

Tippar att inspelningsledaren gav order till Angela att köra munhugg, allt för att göra bra tv i örådet, vad hade örådet varit annars. En tyst stund. Hela deltagarbunten är så styrda.
Senast redigerad av BOLS 2022-03-27 kl. 22:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in