2022-03-27, 20:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Når du blander inn en hypotese om at AE ble drept kl. 09.30, så blir det ganske vanskelig å få dette til å gå opp med at hun er observert i live kl. 12.30 på Ås. Det sier seg selv.

Det er null problem å få observasjonen til å passe med de opplysningene som er kjent i saken, men det krever en smule velvilje.

Elektrikern i Slorv.10 ringte til AEF kl.09.48, men uten å få svar. Vi må anta at hun ved det tidspunktet ikke lengre befant seg i Slorv.4. Eller mener du at hun var bundet der til en stol eller noe og ventet til at GM skulle vaske seg ferdig, og så dro de på et tidspunkt etter kl. 10.07?
Tror du at en GM som ikke har tilknytning til huset har baller nok til å surre rundt der inne etter at Elektrikern har ringt, og at GM risikerer at han kommer på døra, eller sender TH dit?
Jeg tror at hun faktisk kanskje ble drept tidligere enn 09.30. Kanskje etter samtalen 08.56.
Citera
2022-03-27, 21:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg er ingen ekspert, jeg føler meg ikke berettiget til noe og er en av få (kanskje den eneste?) som ikke kommer til å skrive hettemannen ut av denne saken. Dette på tross av det som har kommet frem i media tidligere og også nå i seneste e.....

Mange tidligere straffesaker der folk som har vært inne til avhør og har blitt såkalt sjekket ut av saken, har vist seg å være selveste GM.
Citera
2022-03-27, 21:08
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis denne varianten av Gonegirl(GG)-teorien der GG-GM sammen med TH som medskyldig skulle ha vært mulig, så må GG-GM ha hatt en ganske nær relasjon med både AE og TH og både AE og TH må ha hatt stor tillit til GG-GM. En som er god til å manipulere ville kanskje greid å lure AE til å tro at det var de to mot TH, selv om AE visste at han hadde en relasjon med TH? Skjedde det i så fall noen planlagte og synlige endringer i relasjonen mellom GG-GM og TH, og var dette planlagt for å få AE til å tro at GG-GM spilte på lag med henne.

Hvem kunne dette i så fall ha vært? Er det noen i familien, kollegaer eller venner som ville være så grusomme?
Citera
2022-03-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Elektrikern i Slorv.10 ringte til AEF kl.09.48, men uten å få svar. Vi må anta at hun ved det tidspunktet ikke lengre befant seg i Slorv.4. Eller mener du at hun var bundet der til en stol eller noe og ventet til at GM skulle vaske seg ferdig, og så dro de på et tidspunkt etter kl. 10.07?
Tror du at en GM som ikke har tilknytning til huset har baller nok til å surre rundt der inne etter at Elektrikern har ringt, og at GM risikerer at han kommer på døra, eller sender TH dit?
Jeg tror at hun faktisk kanskje ble drept tidligere enn 09.30. Kanskje etter samtalen 08.56.
Telefonen var i bevegelse frem til 10:07, så hun har neppe forlatt S4 før det.
Citera
2022-03-27, 21:13
Medlem
Kanskje GG-GM var en øgle forkledd som er menneske, litt som i sci-fi serien «V». GG-GM-Ø. Tror vi nærmer oss noe her…
Citera
2022-03-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Mange tidligere straffesaker der folk som har vært inne til avhør og har blitt såkalt sjekket ut av saken, har vist seg å være selveste GM.

Dette tror jeg nok vi kommer til å bevitne i denne saken også. Ser ikke bort fra at folk som har vært i avhør eller vitnet i saken mulig ble avskrevet i første omgang. I neste runde vil de trolig få en tiltale reist mot seg.

Hettemannen tror jeg derimot ikke har meldt seg, men han har vært i opptil flere avhør.
Citera
2022-03-27, 21:31
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Kanskje GG-GM var en øgle forkledd som er menneske, litt som i sci-fi serien «V». GG-GM-Ø. Tror vi nærmer oss noe her…

Kan være stikk motsatt også…men vi er nok nær en endelig løsning nå ja.
Citera
2022-03-27, 21:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Telefonen var i bevegelse frem til 10:07, så hun har neppe forlatt S4 før det.

Det må du da få lov til å tro
Citera
2022-03-27, 21:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Dette tror jeg nok vi kommer til å bevitne i denne saken også. Ser ikke bort fra at folk som har vært i avhør eller vitnet i saken mulig ble avskrevet i første omgang. I neste runde vil de trolig få en tiltale reist mot seg.

Hettemannen tror jeg derimot ikke har meldt seg, men han har vært i opptil flere avhør.

Tja, ikke godt å si hvilken evt rolle hettemannen kan ha hatt hvis han i det hele tatt har hatt noen. Vanskelig å si noe som helst om han, siden vi vet null og niks om hvem han er. Alder, vennekrets, jobb osv.
Han har nå vært der oppe ved Langvannet ved et mystisk tidspunkt.
At han hadde hette, er vel egentlig ikke så mystisk. Alle de andre folkene rundt hadde også hette. Det var jo regn/sludd og kaldt.
Citera
2022-03-27, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hva tror du er grunnen til at AEH ønsket skilsmisse?

At hun følte seg for fanget i den personen TH ville at hun skulle være.
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Og hvordan tror du at TH ville hun skulle vaere da?

Som kvinne forandrer du deg med årene. Spesielt etter at du har fylt 50 år. Mannen forandrer seg også med årene, men ikke like mye som kvinnen.
Jeg antar at dette er ditt svar til Braskamin58 (sitert over):
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns det blir litt rart å forklare seksualitet for et, tilsynelatende, godt voksent publikum.
Hva er det som tyder på at AEHs eventuelle ønske om skilsmisse, hadde noe med seksualitet å gjøre?
Citat:
...forklare seksualitet...
Eller mente du egentlig å skrive "kjønn" (kjønnsroller) når du skrev "seksualitet"?
Senast redigerad av Havhest 2022-03-27 kl. 22:17.
Citera
2022-03-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Hvem kunne dette i så fall ha vært? Er det noen i familien, kollegaer eller venner som ville være så grusomme?
Jeg tror at vi kan se bort fra en slik teori der TH er medskyldig. Var det på en krimpodd det ble sagt noe slikt som at sporene på åstedet var todelt og viste ett åsted med spor som pekte på kidnapping og ett åsted med spor som pekte på drap? En slik alvorlig forbrytelse med lang planleggingstid og slike spor på åstedet stemmer ikke med at TH er skyldig tenker jeg.

Teorien til Legokatt er veldig logisk, og jeg tenker at det kan være det som Legokatt har beskrevet i sin teori som har skjedd.
Senast redigerad av z-z-z 2022-03-27 kl. 22:09.
Citera
2022-03-27, 22:18
Medlem
For andre fungerer det bedre å forholde seg til virkeligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in