2022-03-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Virker søkt. Hvorfor skal man kjøre veier som skal ta lengst mulig tid får å komme til Ås?
Er det ikke en god i de å komme seg lengst mulig unna åstedet på kortest mulig tid?
Og det tar jo ikke to timer å flytte en person fra en bil til en annen bil.
Bevegelse på telefonen ja. Men vi må tenke på når AE ble drept. Det er tvilsomt at AE har ligget i flere timer der inne. Jeg ser for meg at liket har blitt fraktet bort ganske fort, og så har det blitt utført en vaskejobb.
Det tar vel 40 minutter å kjøre til ås. Irene observerte bilen 3 timer etter antatt tidspunkt for drap.
For å unngå kamera og det har de klart, vi har ikke fått noe bilde av bil fra overvåkningskamera.
Pause og bytte av bil kan være en metode

Men, så klart, dette vet du best.
Citera
2022-03-27, 17:16
Medlem
Kan politiet finne ut hvilke tidspunkt det ble tappet vann på forsvinningsdagen og tiden før (med tanke på å finne tidspunkt for eventuell vanntapping i forbindelse med gulvvasking den 31. og tidspunkt for fylling av badekar)?

Kan de se når termostaten på varmtvannstanken slo seg inn? Hvor mye tapping av varmt vann skal til før termostaten slår seg inn?

Angående eventuell bortvasking av blod: Kaldt vann fungerer vel best til dette?
Senast redigerad av z-z-z 2022-03-27 kl. 17:35.
Citera
2022-03-27, 17:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
For å unngå kamera og det har de klart, vi har ikke fått noe bilde av bil fra overvåkningskamera.
Pause og bytte av bil kan være en metode

Men, så klart, dette vet du best.

Nei, ikke noe bilde av noen bil, og det er fordi man ikke vet hvilken bil man skal se etter hvis man skal gå ut ifra teorien om to biler.
Det er ikke logisk å kjøre noen melkebilrute for å komme ned til Ås og så komme seg unna.
Da er det lettere å kjøre østover. Om turen til Ås skulle ta 1.5 time, så passer det ikke da heller.
Vi snakker om 3 timer fra drapstidspunkt til at fru Lundekvam observerte BMW`n.
Så du på de bildene? At det er like mange om ikke flere som har sotede vinduer? Det ble stille på deg om det. Mao. ulogisk at grunnen til at vinduene er klare er at man ikke skal skille seg ut.
Citera
2022-03-27, 18:44
Medlem
Citat:
Nei, ikke noe bilde av noen bil, og det er fordi man ikke vet hvilken bil man skal se etter hvis man skal gå ut ifra teorien om to biler.
Det er ikke logisk å kjøre noen melkebilrute for å komme ned til Ås og så komme seg unna.
Da er det lettere å kjøre østover. Om turen til Ås skulle ta 1.5 time, så passer det ikke da heller.
Vi snakker om 3 timer fra drapstidspunkt til at fru Lundekvam observerte BMW`n.
Så du på de bildene? At det er like mange om ikke flere som har sotede vinduer? Det ble stille på deg om det. Mao. ulogisk at grunnen til at vinduene er klare er at man ikke skal skille seg ut.
Citat:
I Norge er det ikke tillatt å sote fremruten eller de fremre siderutene.
https://no.wikipedia.org/wiki/Vindusfilm

Da er det forbudt for GM å skjule seg selv bak sotede ruter.
Sote rutene fremme vil kunne få politiet til å stanse bilen uavhengig av hva de har gjort.

Hvorfor sote bakvinduer når det er meningen at AEH skal ligge der livløs?
Er det ikke bedre at det bare er 2 menn som synes i forsetene og ingen bak?
Ville ikke da sotede vinduer gjort bilen mistenkelig når det gås igjennom kameraer i ettertid?

Logikk tror jeg du skal overlate til andre.
Citera
2022-03-27, 18:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja. Tenker du at det var GM og en medhjelper som satt i forsetene i bilen? Passer det eventuelt inn i din teori at en medhjelper var involvert?

GM og AE må vel ha møttes mange ganger over en periode hvis de hadde en slik spesiell relasjon. Jeg tenker at møtene kanskje var hemmelige og at ingen skulle vite at de to hadde en relasjon. Hvis politiet har noen i kikkerten, kanskje de kan se et mønster (hvis de har lagret informasjon om vedkommendes bevegelser med bil og mobil og eventuelt kortbruk i ukene før forsvinningen) som kan tyde på jevnlige møter med AE?

Hvis AE hadde sin mobil med på slike møter, kan jo politiet sjekke hennes bevegelser opp mot vedkommendes bevegelser og se om det er samsvar.

Kanskje de to møttes noen av de dagene TH var i utlandet?
Kanskje vedkommende tok fri fra jobb noen av de dagene TH var bortreist for å kunne ha lange møter med AE og kanskje politiet også ser på det når de gransker den/de som de forhåpentligvis har i kikkerten?
To gjerningspersoner kan passe bra. GM1 kommuniserte med AEH og dro inn i S4. GM2 var sjåfør.

GM2 som var sjåfør slapp av GM1 da de nærmet seg S4 og GM2 parkerte et annet sted, samt eventuelt holdt vakt. (Har kommet opplysninger om at det ikke var plass i garasjen til TH)

Kan forklare hvorfor ingen bil ble sett utenfor S4 forsvinningsdagen.

Synes også det er noe som tyder på at to ulike personer står bak trusselbrev og de krypterte e-postene. De svenske ordene benyttes mye hyppigere i de krypterte e-postene enn i trusselbrevet. I kryptert e-post 8 juli 2019 er ca 10 % av de ca 150 ordene svenske. Her benyttes også svensk "ö", samt svenske ord som "instruktion", "priset", "hur" og "hon".

Ikke sikkert at en GM er svensk, men at svenske ord er benyttet mye hyppigere i kryptert e-post 8 juli enn trusselbrevet er det ingen tvil om.

Totalt sett kan det uansett passe inn med 2 stk GM, slik som observert i BMW på Ås. Det ville nok vært for risikabelt at kun 1 stk GM skulle hente henne.
Senast redigerad av Legokatt 2022-03-27 kl. 18:57.
Citera
2022-03-27, 19:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Sote rutene fremme vil kunne få politiet til å stanse bilen ua..

Det er ikke GM som skal skjules med solfilm, men AE, hvis det kunne misforstås.
Mange, om ikke de fleste biler i dag, har solfilm bak montert fra fabrikk, så hvorfor ikke velge en slik?
Senast redigerad av Skaanseth 2022-03-27 kl. 19:17.
Citera
2022-03-27, 19:58
Medlem
Citat:

Sote rutene fremme vil kunne få politiet til å stanse bilen uavhengig av hva de har gjort.

Hvorfor sote bakvinduer når det er meningen at AEH skal ligge der livløs?
Er det ikke bedre at det bare er 2 menn som synes i forsetene og ingen bak?
Ville ikke da sotede vinduer gjort bilen mistenkelig når det gås igjennom kameraer i ettertid?

Logikk tror jeg du skal overlate til andre.

Hadde ikke en av mennene finlandshette i følge vitne? Merkelig hvis man opptatt av å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet. Ikke at jeg tar alt vitnene mener å ha sett, for god fisk
Citera
2022-03-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hadde ikke en av mennene finlandshette i følge vitne? Merkelig hvis man opptatt av å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet. Ikke at jeg tar alt vitnene mener å ha sett, for god fisk
Jeg forstod det som at det var en hette som var snurpet igjen.
Citera
2022-03-27, 20:16
Medlem
Citat:
Virker søkt. Hvorfor skal man kjøre veier som skal ta lengst mulig tid får å komme til Ås?
Er det ikke en god i de å komme seg lengst mulig unna åstedet på kortest mulig tid?
Og det tar jo ikke to timer å flytte en person fra en bil til en annen bil.
Bevegelse på telefonen ja. Men vi må tenke på når AE ble drept. Det er tvilsomt at AE har ligget i flere timer der inne. Jeg ser for meg at liket har blitt fraktet bort ganske fort, og så har det blitt utført en vaskejobb.
Det tar vel 40 minutter å kjøre til ås. Irene observerte bilen 3 timer etter antatt tidspunkt for drap.

Når du blander inn en hypotese om at AE ble drept kl. 09.30, så blir det ganske vanskelig å få dette til å gå opp med at hun er observert i live kl. 12.30 på Ås. Det sier seg selv.

Det er null problem å få observasjonen til å passe med de opplysningene som er kjent i saken, men det krever en smule velvilje.
Citera
2022-03-27, 20:30
Medlem
Noen vil tydeligvis utelukke alle sporene som er avdekket i S4, bare for å få en usannsynlig teori til å "gå opp".
Citera
2022-03-27, 20:50
Medlem
Citat:
Pussig det der
Ekspertene i tråden mener seg berettiget til å oppheve alibiet til TH og skrive inn den grundig utsjekkete hettemannen i saken.

Men den røde BMW'en som ingen har funnet, som er tydelig beskrevet av et meget godt vitne.

Den vil vi ikke høre noe om!!

Jeg er ingen ekspert, jeg føler meg ikke berettiget til noe og er en av få (kanskje den eneste?) som ikke kommer til å skrive hettemannen ut av denne saken. Dette på tross av det som har kommet frem i media tidligere og også nå i seneste episode av Krimpodden hvor det snakkes om to streker under svaret, han er ute.

Hva folk tenker om mitt syn på denne hettemannen og vedkommendes involvering i dette stiller jeg meg forsåvidt helt likegyldig til. Det er ikke slik at jeg, for å for eksempel irritere/skape frustrasjon ved å gjenta eller har ønsker om å fremstå som en som ikke klarer ta til meg «fakta», hevder at hettemannen er involvert. Det er fordi jeg mener av helt åpenbare grunner, for meg, at han er involvert.
Citera
2022-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Noen vil tydeligvis utelukke alle sporene som er avdekket i S4, bare for å få en usannsynlig teori til å "gå opp".

Nei, jeg vil ikke utelukke noe som helst.

Kan du fortelle hva sporene har avdekket? Ble AE drept i S4? Ble hun drept kl. 09.30, slik Skaanseth mener? Hva skjedde videre? Ble hun fraktet bort av en bil med sotede vinduer, i full fart på E6?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in