Citat:
Ursprungligen postat av
Callebilte
Jag tror du har fel,
jag tror de avfyrade en Kinzal robot för att de vet att NATO spanar intensivt så de själva ser hur effektiv den är. Hade den inte fungerat bra skulle Ryssarna aldrig i helvete avfyrat den när de har annat gammalt artilleri som kunde sprängt byggnaden i luften.
Nej det var ett sätt att säga Oj era hangarfartyg blev just outdated.
Ryssarna kan mobilisera ca 4m soldater ink reserver. De har bara avsatt en liten trupp till Ukraina. Visst jag tror också de räknade fel. De hade nog inte trott att Ukraina var så starka och att de hade sådan stridsmoral. Men om Ryssland hade velat hade de kunnat jämna Ukraina med marken UTAN att använda kärnvapen.
Det kommer säkert ett försvar mot Kinzhal i framtiden, men just nu finns det inget.
Ryska statssystemet tål att det dimper ner lite tomahawk robotar här och var i städerna. Det är inga problem. Däremot tror jag inte NATO och EU tål att det börjar dimpa ner lite raketer här och var i våra städer.
Problemet för NATO är att Ryssland har kärnvapen så de kommer aldrig våga attackera Ryssland. Ryssarna har Kinzhal nu så de kan börja bomba EU/Nato konventionellt OM de lägger sig i Rysslands affärer. Så Ryssarna kommer kunna göra mer eller mindre vad de vill.. De vet att ingen vågar invadera dem för ingen vågar chansa på att Ryssarna i så fall inte skulle börja nuka allt. De vågar inte gå in med trupper i tex Ukraina för då kan ryssarna börja överljudsbomba NATO städer och det skulle vår demokrati knappast tåla. Många bombade Natoländer skulle säkert tycka varför ska våra städer bombas för att (sätt in valfritt drivande natoland tex Polen) ska in o kriga i Ukraina...
Sen har vi ju hela historien med att våra briljanta ledare gjort halva EU extremt beroende av rysk gas medan Biden avvecklat USAs förmåga att producera tillräckligt med gas/olja..
Ryssland kan kanske skicka några bomber på några enstaka europeiska städer.
Det kommer inte göra någon skillnad, folk kommer bara bli ännu mera uppretade och krigiska inte tvärtom.
Folket i USA vart inte några fredsälskare vid 9/11 utan snarare blodtörstiga.
Ryssland har knappt missiler för Ukraina så hur fan ska du kunna påverka Europa och USA?
Ska de skicka fram artilleri?
Näe.
Försöker ryssarna använda kärnvapen så kommer Ryssland bli sönderbombat själva med kärnvapen.
Vidare så finns det ingen anledning att invadera Ryssland, det finns inget att vinna.
Motsvarande för Ryssland är att de inte kan invadera några Nato länder.
Det är helt enkelt för svaga.