2022-03-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Till skillnad från vad du säkert inte känner till, så har jag ganska bra inblick i rysk taktik och strategi. Det är dessutom öppet tillgängligt på nätet, för den som inte kan dra sig till minnes. Vad hände t ex i östra Ukraina 2014?Jo, Kiev var på en jätteoffensiv skulle driva ut separatisterna, men plötsligt var de ukrainska fascisterna alla inringade och många kom att slaktas. Därefter kom Minskavtalet till, som Ukraina förstås inte kom att hedra. Det var synd för nu får Ukraina betala priset för att det inte hedrade detta avtal.

Samma i andra krigshärdar. Ryssarna vet hur man för ett taktiskt krig, hur man väntar ut och tröttar ut motståndaren, sedan krossas de. Ryssland har enorma militära resurser och inga problem att få soldater att gå i krig för att försvara Moder Ryssland mot barbarerna!

Det förklarar ju rysslands nuvarande debacle, ukraina hade ca 3500 stående soldater 2014, därav bad man friviliga gå österut för att befria det okuperade ukraina.

Går sådär den här vändan...
Citera
2022-03-27, 20:24
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Dom kommer snart tillbaks till Belgorod i kistor

De får nog soppatorsk innan de är framme vid gränsen.

Kistor? Liv är inget värt för Kremlin-terroristerna, de får ligga kvar och skräpa i UA.

Hoppas de har fickorna fulla med solrosfrön!
Citera
2022-03-27, 20:25
Avstängd
scips avatar
Citat:
Moder Ryssland står alltid där som ett försvar för sina barn! Så var det under ww2 då fascismen i Europa krossades och så är det anno 2022 då fascisterna i Ukraina krossas och barnen befrias från det skräckvälde som nazisterna hållit dem i. I Mariupol har nazisterna använt barnen som mänskliga sköldar, grävt ned sig bland civilbefolkningen som har hindrats att fly av dessa nazister. Men när nu Ryssland intar Mariupol, då får barnen fly till den trygga famnen i Ryssland! Tack och lov!
Ja det finns ju bilder på Intel Slava Z:
Och som visar ett gäng ungar som är glada över att de blivit befriade från nazisterna och visar V - tecken framför de ryska soldaterna.
Citera
2022-03-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Igen, Stalin och Hitler delade upp länder emellan sig under WWII, är nazister bättre än fascister menar du? Nej förlåt, Putin sa visst de-nazifiera Ukraina...

Ja, fascism är bättre än nazism.
Ryssland är en fascistisk diktatur medan Ukraina är en uselt fungerande demokrati med allvarliga problem. De får tillräckligt många demokratipoäng för att inte klassas som diktatur utan som hybrid-demokrati. För Ukraina finns det ändå hopp om att utvecklas i rätt riktning. Först hade man behövt göra slut på det krig som pågick och sedan i högre utsträckning angripa korruptionen.
Citera
2022-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det är inget konstigt med det. Det är moderna multikulturella inkluderande liberala globo-homo-gay nazister i Azov. Så länge man identifierar sig som nazist så är man välkommen. De identifierar ryssar som judar och därför är de här nazisterna emot ryssar.

Någon av putler-följarna kan väl kanske bekräfta om jag förstått det hela rätt.

Hahaha, jo nått i den stilen, gäller tydligen även efter att azovbataljonen förkastade sin "nazistiska" historia offentligt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag tror du har fel,
jag tror de avfyrade en Kinzal robot för att de vet att NATO spanar intensivt så de själva ser hur effektiv den är. Hade den inte fungerat bra skulle Ryssarna aldrig i helvete avfyrat den när de har annat gammalt artilleri som kunde sprängt byggnaden i luften.

Nej det var ett sätt att säga Oj era hangarfartyg blev just outdated.

Ryssarna kan mobilisera ca 4m soldater ink reserver. De har bara avsatt en liten trupp till Ukraina. Visst jag tror också de räknade fel. De hade nog inte trott att Ukraina var så starka och att de hade sådan stridsmoral. Men om Ryssland hade velat hade de kunnat jämna Ukraina med marken UTAN att använda kärnvapen.

Det kommer säkert ett försvar mot Kinzhal i framtiden, men just nu finns det inget.

Ryska statssystemet tål att det dimper ner lite tomahawk robotar här och var i städerna. Det är inga problem. Däremot tror jag inte NATO och EU tål att det börjar dimpa ner lite raketer här och var i våra städer.

Problemet för NATO är att Ryssland har kärnvapen så de kommer aldrig våga attackera Ryssland. Ryssarna har Kinzhal nu så de kan börja bomba EU/Nato konventionellt OM de lägger sig i Rysslands affärer. Så Ryssarna kommer kunna göra mer eller mindre vad de vill.. De vet att ingen vågar invadera dem för ingen vågar chansa på att Ryssarna i så fall inte skulle börja nuka allt. De vågar inte gå in med trupper i tex Ukraina för då kan ryssarna börja överljudsbomba NATO städer och det skulle vår demokrati knappast tåla. Många bombade Natoländer skulle säkert tycka varför ska våra städer bombas för att (sätt in valfritt drivande natoland tex Polen) ska in o kriga i Ukraina...

Sen har vi ju hela historien med att våra briljanta ledare gjort halva EU extremt beroende av rysk gas medan Biden avvecklat USAs förmåga att producera tillräckligt med gas/olja..
Ryssland kan kanske skicka några bomber på några enstaka europeiska städer.
Det kommer inte göra någon skillnad, folk kommer bara bli ännu mera uppretade och krigiska inte tvärtom.
Folket i USA vart inte några fredsälskare vid 9/11 utan snarare blodtörstiga.

Ryssland har knappt missiler för Ukraina så hur fan ska du kunna påverka Europa och USA?
Ska de skicka fram artilleri?
Näe.

Försöker ryssarna använda kärnvapen så kommer Ryssland bli sönderbombat själva med kärnvapen.

Vidare så finns det ingen anledning att invadera Ryssland, det finns inget att vinna.
Motsvarande för Ryssland är att de inte kan invadera några Nato länder.
Det är helt enkelt för svaga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Rättelse: Ryssland enorma mängder av dysfunktionell och uselt underhållen militär materiel

Visst visst, det var därför Ryska militören krossade islamisterna både i Tjetjenien och i Syrien, samt enkelt kom att neutralisera Ukraina så till den grad att diktator Zenlensky gråter ut varje dag i västmedia om att de MÅSTE få stridsvagnar och flygplan och en flygförbudszon för att försvara CIVILISATIONEN mot det ryska hotet….lol. Tyvärr, Zelenskys nazistiska land är snart ett minne blott. Måste vara tufft att som jude stå upp för de nazistiska militärförbanden och gråta ut varje dag i media, men han är ju komiker och komiker gillar ju att stå på scen!
Citera
2022-03-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Nej precis jag har ju inte det....

STOCKHOLM, Sverige — Omkring 300 nynazister demonstrerade i centrala Stockholm på lördagen och lockade till sig buningar från motdemonstranter och politiker. Polisen var på plats för att skingra dom alla.

Nazister borde inte få lov att Demonstrera dom borde man skjuta.

Källa?
Citera
2022-03-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ja det finns ju bilder på Intel Slava Z:
Och som visar ett gäng ungar som är glada över att de blivit befriade från nazisterna och visar V - tecken framför de ryska soldaterna.

De kommer de inte vara när de upptäckt vad tjetjenerna gjort med deras getter undertiden.....
Citera
2022-03-27, 20:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
De har ca 900 000 i armen så de antar jag redan är utrustade och klara.

Ryssland har 280 000 man i armén. 900 000 är den totala styrkan, inklusive flygvapen, flotta, järnvägstrupper och kärnvapenhantering mm.

Citat:
Russian military in numbers

Russia has a total of 900,000 active military personnel, made up of:

- Army 280,000
- Navy 150,000
- Air 165,000
- Strategic Rocket Force 50,000
- Airborne 45,000
- Special Operations Forces 1,000
- Railway Forces 29,000
- Command and Support 180,000

https://www.forces.net/news/numbers-how-does-ukraines-military-stack-against-russias
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/ATAG/2022/729292/EPRS_ATA(2022)729292_EN.pdf
Citera
2022-03-27, 20:29
Medlem
Citat:
Visst visst, det var därför Ryska militören krossade islamisterna både i Tjetjenien och i Syrie

Ja, Ryssland kanske kan spänna musklerna mot fiender som har sandaler och Kalasjnikov.
Men när fienden har modern utrustning så är det ryssarna som blir slaktade.
Citera
2022-03-27, 20:30
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Har jag sagt det? Nej det har jag inte jag har sagt att den kan ändra riktning och att det är tillräckligt för att patriotsystemet inte klarar att stoppa den. Jag har inte sagt något om undanmanövrar. Du kan scrolla genom min posthistorik så ser du att jag har rätt.

Det räcker med en liten kursändring eftersom den är så snabb så blir sträckan i sidled (mot var den skulle befunnit sig ursprungligen) ganska stor efter en relativt kort tid pga hastigheten.

Hallå för tredje gången, snälla berätta hur dvärgmongolem ska utrusta de 4 miljoner trupper du pratade om som ska in i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in