2022-03-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Jag fördömer lögnare först och främst.
Sedan har västerländsk media erkänt en sak jag skickar länken till dig istället...

Olle Lönnaeus
Ett korn av sanning i Putins stora lögn om nazismen i Ukraina

https://www.sydsvenskan.se/2022-03-26/ett-korn-av-sanning-i-putins-stora-logn-om-nazismen-i-ukraina

Tyvärr är artikeln låst, den var inte det tidigare....
Men där stod det bland annat att svenska nazister fick komma och kriga samt utbildas av Azanov bataljonen osv. Och inte enbart svenska nazister utan från flera olika nationer.

Resten du skrev fördömmer jag givetvis, det är fruktansvärda handlingar.
Men en fråga till dig, fördömmer du dom 500.000 barn som mördades i Irak av USA?

Ja, även judiska "nazister?!?!" jobbar med azov.
https://www.timesofisrael.com/ukrainian-jews-push-back-against-putins-neo-nazi-claim-as-they-gear-up-for-battle/

Men ungefär 20 olika nationaliteter slogs i azov bataljonen, bla någon svensk.
Citera
2022-03-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Låt dig luras, om du nu tror på vad du säger...

Anledningen till att Ryssland ”inte kommit längre” är att Ryssland iakttar civilbefolkningens rättigheter. Ryssland hade inte haft några problem att lägga bombmattor över varje stad i Ukraina, men Ryssland är inte USA, som ju brukar göra så i sina folkmordskrig.

Istället marscherar den ryska krigsmakten säkert och systematiskt framåt, tar mer och mer mark i öster. Styrkorna som finns norr om Kiev är där bara för att upprätthålla Ukraina. Kiev kommer att tas hand om senare.

Så klart de inte haft kapacitet att lägga bombmattor över varenda stad i Ukraina.
Citera
2022-03-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Dra på trissor - skulle det då inte ha varit fria val?

Vem hade kunnat ana något sådant.

om man inte ens tror på "fria val" i putinryssland, så måste man vara riktigt efterbliven när man argumenterar för att det nog blir fria val där putin okuperar och krigar....

typ en sån som tror på extremt tunna och enkelt avfärdade "konspirationer",,,,
Citera
2022-03-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Video uploaded today shows a large convoy of at least 65 tanks in the Belgorod region of Russia.
https://twitter.com/YWNReporter/status/1495914372086083586

Belgorod är nära gränsen till Ukraina, vid Charkiv.

Dom kommer snart tillbaks till Belgorod i kistor
Citera
2022-03-27, 20:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag läste just på sajten MilitaryTech News att Ukraina har tagit minst 100 stridsvagnar på dom sista dagarna. Det verkar vara en taktik att man vill erövra stridsvagnar istället för att slå ut dom. Eftersom NATO vägrar att skicka moderna stridsvagnar tvingas Ukraina återanvända skrotfärdiga stridsvagnar.

Det rapporteras också att Ukraina återtagit byar nära Kharkiv och nära den ryska gränsen. Genom att Ukraina är starka där så förhindrar man ryska planer på att klyva landet.

Ryssarna kommer att få mycket svårt att få en kniptång att fungera från norr och då räcker inte en kniptång från sydost.

Det sista är mina egna funderingar. Egentligen har jag inte tid med detta. Straffa ryssarna hårt.

Jag glömde säga att ryssar som överlämnar sig själva tycks vara mycket samarbetsvilliga, dom gillar ju inte detta krig.

Det är väl bara attackerna söderut från Izjum som är ett problem nu. Överallt annars verkar ryssarnas förmåga till anfall helt ha försvunnit.

Det är inte alls så konstigt heller, eftersom man har varit i krig en månad. Någon gång måste man stanna och ladda batterierna.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Intressant slutsats att Mr Putin förvandlar Ryssland till ett nytt Stalinistiskt Sovjetunionen.

When vladimir putin ordered the invasion of Ukraine, he dreamed of restoring the glory of the Russian empire. He has ended up restoring the terror of Josef Stalin. That is not only because he has unleashed the most violent act of unprovoked aggression in Europe since 1939, but also because, as a result, he is turning himself into a dictator at home—a 21st-century Stalin, resorting as never before to lies, violence and paranoia.

To understand the scale of Mr Putin’s lies, consider how the war was planned. Russia’s president thought Ukraine would rapidly collapse, so he did not prepare his people for the invasion or his soldiers for their mission—indeed, he assured the elites that it would not happen. After two terrible weeks on the battlefield, he is still denying that he is waging what may become Europe’s biggest war since 1945. To sustain this all-encompassing lie, he has shut down almost the entire independent media, threatened journalists with up to 15 years in jail if they do not parrot official falsehoods, and had anti-war protesters arrested in their thousands. By insisting that his military “operation” is de-Nazifying Ukraine, state television is re-Stalinising Russia.

https://www.economist.com/leaders/2022/03/12/the-stalinisation-of-russia?utm_campaign=a.io_fy2122_q4_conversion-cb-dr_warm_global-global_auction_ na&utm_medium=social-media.content.pd&utm_source=twitter&utm_content=co nversion.content.non-subscriber.content_staticlinkad_np-stalinisationrussia-n-mar_na-n a_article_na_na_na_na&utm_term=sa.int-russia&utm_id=twq42272&twclid=11508146202797350915
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej den manövrerar inte i bemärkelsen att den gör undanmanövrar som undviker inkommande lvrobotar ditt sär. Den styrs mot målet, i den mån den svänger så gör den stora vida manövrar pga dess hastighet.
Har jag sagt det? Nej det har jag inte jag har sagt att den kan ändra riktning och att det är tillräckligt för att patriotsystemet inte klarar att stoppa den. Jag har inte sagt något om undanmanövrar. Du kan scrolla genom min posthistorik så ser du att jag har rätt.

Det räcker med en liten kursändring eftersom den är så snabb så blir sträckan i sidled (mot var den skulle befunnit sig ursprungligen) ganska stor efter en relativt kort tid pga hastigheten.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
TROTS invasionen så ställer sig Zelensky på "higher ground" vilket visar hans större villighet till en lösning än Putin. Hoppas att Putin drar sig tillbaka, däremot ska Ryssland hållas utanför Väst.
Helst i flera årtionden framöver.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

i dag kl 20:08 av Jacob Ruderstam

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att han är villig att diskutera en kompromiss om Donbass-regionen, skriver Dagbladet och hänvisar till Reuters.

Exakt vad en eventuell kompromiss innebär är fortfarande oklart.

– Jag inser att det inte är möjligt att att driva ut Ryssland ur Ukraina helt och hållet utan att starta ett tredje världskrig, säger presidenten.

Samtidigt säger Zelenskyj att en överenskommelse med Ryssland bara är aktuell om Vladimir Putin drar tillbaka sina styrkor.
Senast redigerad av StigaSol 2022-03-27 kl. 20:24.
Citera
2022-03-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ryssland har enorma militära resurser

Rättelse: Ryssland enorma mängder av dysfunktionell och uselt underhållen militär materiel
Citera
2022-03-27, 20:23
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://www.timesofisrael.com/ukrainian-jews-push-back-against-putins-neo-nazi-claim-as-they-gear-up-for-battle/

Japp många ur IDF slåss faktiskt för Ukraina, varför vet jag dock inte.
Citera
2022-03-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Det är inget konstigt med det. Det är moderna multikulturella inkluderande liberala globo-homo-gay nazister i Azov. Så länge man identifierar sig som nazist så är man välkommen. De identifierar ryssar som judar och därför är de här nazisterna emot ryssar.

Någon av putler-följarna kan väl kanske bekräfta om jag förstått det hela rätt.
Citera
2022-03-27, 20:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta urskiljningslösa dödande måste få ett stopp. Sätt er vid förhandlingsbordet. Eller ett vilket annat bord som helst. Vi måste kunna prata med varandra.

Tror inte det kommer att leda någonstans för stunden..

-Zelensky (och Ukraina) börjar vädra morgonluft i.o.m att de börjar få lokala framgångar och ryssen verkar hänga på repen..

-Så tidigt i kriget som detta är, kan inte Putin framstå som en förlorare..

Tror detta kommer att "kötta på" en bra stund till, dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in