Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Fint. Men din trådstart är oförändrad. I din trådstart finns inte anledningen till sanktionerna…. Rysslands krig i Ukraina.
Att Ryssland invaderade Ukraina tror jag ingen har missat.
Frågan är då:
-Är det klokt att eskalera konflikten? Tex med sanktioner, vapen, NATO-krigsskrammel? Pga principsak.
-Eller bör man söka en förhandlingslösning som alla kan leva med? Bör man vara pragmatisk?
Jag tycker man bör vara pragmatisk i detta fallet, eftersom så mycket står på spel.
Du tycker man ska ge aktivt stöd till Ukraina och därmed elda på konflikten. Men du förklarar aldrig varför du tycker det. Vet du inte själv?
Citat:
Och din muppenkät likaså.
Vad är muppigast?
-Enkäten?
-Eller det faktum att folk faktiskt svarade som dom gjorde?
Var ärlig.
(Jag menar, alternativ 4. Kom igen. Psykfall.)
Citat:
Alltså faller hela din tråd platt. Det är bara en sockerbit för forumets alla troll.
Är troll galna i sockerbitar? Trodde det var flugor?
Oavsett vad du själv är, så verkar det ha funkat utmärkt på dig. Du kan inte slita dig från tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
fittslem
Bättre ide är nog att låta Ryssland att förstöra sig själva, vilket dom är på god väg att göra. Efter det så kan vi sno deras naturtillgångar.
Ryssland är förövrigt inte viktiga för oss, världen kommer rulla vidare som vanligt utan dem.
Här har vi nån som äntligen vågar närma sig vad det egentligen handlar om.
Fast när du säger att "vi" ska sno deras naturtillgångar så måste jag utgå ifrån att du skojar. Finns inget vi här.
Om nu Ryssland glider ur Putin-juntans grepp så kommer "vi" få lika stor andel av rikedomarna som en livegen torpare skulle få del av sin feodalherres krigsbyte. Dvs noll och intet plus eventuellt smäll på käften om man gnäller om saken. Men sanktionerna får "vi" vackert betala.
Det finns en lång lista länder som världen skulle kunna klara sig utan. Ryssland ligger inte på den listan. Däremot Sverige.