Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Du faller i samma grop i alla dina inlägg vilket är givet när du missar anledningen till en eventuell spannmålskris: Rysslands (andra) invasion i Ukraina och den terrorbombning som nu sker där.
Du kan givetvis fortsätta att försöka diskutera men det är som att diskutera val av tapeter i ett hus utan grund.
Jag diskuterar trådens frågeställning.
Du fortsätter att
undvika att diskutera trådens frågeställning.
Flera faktorer samverkar naturligtvis till den globala livsmedelskris som är under uppsegling. Men jag tror du också kanske inser att den kommer att förvärras gradvis ju längre kriget tillåts fortgå.
Vi kan ha som utgångspunkt att Putin gjorde 100% fel som invaderade Ukraina. Om du vill kan vi också låtsas att Putin är ensamt skyldig till alla världsproblem som har uppstått till dagens datum, inklusive spannmålsbrist. Det är fine för min del. Ok, sen då? Vad gör vi nu?
-Ska vi stödja Ukrainas motståndskrig till varje pris?
-Är det rimligt att NATO går in i kriget om Ukraina vacklar?
-Är det värt priset, om kriget pågår fram till 2023?
-Är det värt priset om kriget pågår fram till 2030, som Zelenskys militära rådgivare Arestovich kallt räknade med 2019?
https://www.flashback.org/sp79646612
Är inte detta fullt rimliga frågor? Det är ju definitivt frågor som beslutsfattare i USA och NATO måste ställa sig.
Framför allt är det frågor som den här tråden handlar om. Den tråd som du skriver i.