2022-03-27, 19:41
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Antitankrobotar har funnits en längre tid. Tex. franska ss10 kom redan 1955.
Ryssarna gick in med mekaniserade styrkor i U. med för lite infanteriunderstöd.
Jo men antitankvapnen har blivit bättre och effektivare. Drönare är också ett stort hot mot tanks.

Det sagt håller jag med dig. och tanks kan säkert ha en liten roll i framtiden med i vissa situationer där man har bra infanteristöd och luftkontroll..
Citera
2022-03-27, 19:43
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Vad är det som Nato bör frukta enligt er?
Ballistica missiler jag har inte kunnat hitta vad det är ni talat om tidigare.
https://missilethreat.csis.org/missile/kinzhal/

kinzhal.. överljudsmissiler med styrförmåga
Citera
2022-03-27, 19:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ja jag har också hör den gissningen av en amerikansk forskare men han var allt annat än 100% säker. Amerikanarna har inte denna teknologin medan Ryssarna säger sig ha den.

Att den kan byta riktning är ju hela själva grejen med denna och NATO är oroade. Visst ryssen kan ljuga men det är konstigt att du är så övertygad när nato inte är det.

Jag vet inte om den funkar men om den gör det har nato problem...
En Scudrobot är en hypersonisk robot, givetvis har USA tekniken, man har till och med flygplan med den förmågan.
Citera
2022-03-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
https://missilethreat.csis.org/missile/kinzhal/

kinzhal.. överljudsmissiler med styrförmåga
Tyvärr så är de brist på komponenter
Citera
2022-03-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Nej, jag vet inte hur den funkar och att göra vilken manöver som helst med den hastigheten måste ju utsätta den för oerhörda påfrestningar. Men uppenbarligen har den någon form av möjlighet att ”undanmanövrera” eller motsvarande och det finns liksom inte så många alternativ jag annars kan tänka mig. Men så är jag ju knappast någon raketforskare heller.

Behöver ju inte så mycket till undanmnöver i den hastigheten, finns inget som kommer ikapp, och du har ju en oerhört kort tid på dig att möta den med AA,

Lite som att träffa en pistolkula genom att kasta en tennisboll på den (fast omvända storleksproportioner)....

går naturligtvis med tillräkligt mycket datorkraft i teori, men oerhört svårt endå...
Citera
2022-03-27, 19:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Tjenatjenagänget har hittat en flickvän.

https://mobile.twitter.com/GirkinGirkin/status/1508135632106934273
Citera
2022-03-27, 19:48
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om inte Putin hade invaderat nu så hade ukraina attackerat Ryssland med Nato i ryggen.
Det rätt så uppenbart. Biden sa i går att han alltid velat avsätta Putin.
Du matas med väst propaganda men det har du visst ingen aning om.

Är det nya narrativet från mongolerna; Ukraina skulle anfalla Ryssland.
Citera
2022-03-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Det är bara din halmgubbe som försöker "sabla ned undersökningen".

Min första kommentar var att du länkade till en propagandaorganisation.
Min andra kommentar var att jag är källkritisk nog att inte blint lita de slutsatser som en propagandaskrift drar av undersökningar och därefter bjöd jag istället på mina egna iakttagelser av dessa siffror.

Men om du inte känner att du får tillräckligt med uppskattning, så här får du ett tack! Tack för att du frågade mig om informationen var korrekt i artikeln, så att jag bemödade mig att titta närmare på den och därmed fick lära mig dessa siffror.

Och efter kuppen 2014 så var de flesta eniga om att de ville separera från Ukraina 89.07% röstade för med 74.87% röstdeltagande.

Och även de här undersökningarna verkar visa att en majoritet fortfarande säger att de i någon mån vill separera från Ukraina. Trots att undersökningarna görs medan staden är intagen av militanta fascister som terroriserar folk som de tror sympatiserar med separatisterna de krigar med.

Att det också är fler av dem som vågar säga att de tycker att den ukrainska regeringen har större ansvar än den ryska regeringen för inbördeskriget är talande.

Hahah, har du fortfarande inte övergett iden om att få världen (och världsamfunden) att erkänna Putins fejkval, inte ens ryssarnas egna myndigheter är så dumma

https://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2014/05/05/putins-human-rights-council-accidentally-posts-real-crimean-election-results-only-15-voted-for-annex ation/?sh=3d9dd331f172
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Behöver ju inte så mycket till undanmnöver i den hastigheten, finns inget som kommer ikapp, och du har ju en oerhört kort tid på dig att möta den med AA,

Lite som att träffa en pistolkula genom att kasta en tennisboll på den (fast omvända storleksproportioner)....

går naturligtvis med tillräkligt mycket datorkraft i teori, men oerhört svårt endå...
Det handlar inte att komma ikapp, det handlar om att upptäcka och skjuta något som exploderar tillräckligt nära i dess färdriktning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Ser ut som att Azov är fler än man tror. Befriat Olkhovka, Kharkiv.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tpmagh/translation_25_march_azov_liberation_of_the/

Azov lär väl ha varit runt tusen kanske.
Gissningsvis är dock alla som tjänstgjort i Azov under de senaste 8 åren nu inkallade till Azov. Så frågan är hur många ukrainare som totalt tjänstgjort i Azov? Kan det röra sig om bortåt tre tusen?
Senast redigerad av Spugge 2022-03-27 kl. 19:53. Anledning: stavning
Citera
2022-03-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar inte att komma ikapp, det handlar om att upptäcka och skjuta något som exploderar tillräckligt nära i dess färdriktning.

Var det jag menade, du kommer ju inte ikapp den
Citera
2022-03-27, 19:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ja det kan vara fabricerat, faktiskt. Borde ha tänkt på det.

Som att Azov-bataljonen skulle ha tid med sådant här, finns absolut ingen anledning att de slösa bort 10 minuter på att spika upp en fånge på ett kors och filma. De är 300 personer som slåss för att försvara Mariupol. Faller på sin egen orimlighet.

Och som Callebilte påpekar är det fullt möjligt att bilder och filmer är många år gamla. Tråden har ju haft bilder som är mer än sju år gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in