Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Här är en fråga, varför först försöka sabla ned undersökningen för att sedan använda sig av dess siffror? Vilken form av metod är det?
Det är bara din halmgubbe som försöker "sabla ned undersökningen".
Min första kommentar var att du länkade till en propagandaorganisation.
Min andra kommentar var att jag är källkritisk nog att inte blint lita de slutsatser som en propagandaskrift drar av undersökningar och därefter bjöd jag istället på mina egna iakttagelser av dessa siffror.
Men om du inte känner att du får tillräckligt med uppskattning, så här får du ett tack! Tack för att du frågade mig om informationen var korrekt i artikeln, så att jag bemödade mig att titta närmare på den och därmed fick lära mig dessa siffror.
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Vilket är fler än andelen som sade sig vara ryssar.
Notera att äldre undersökningar, exempelvis från 2001 också säger att ukrainarna var i majoritet.
Och efter kuppen 2014 så var de flesta eniga om att de ville separera från Ukraina 89.07% röstade för med 74.87% röstdeltagande.
Och även de här undersökningarna verkar visa att en majoritet fortfarande säger att de i någon mån vill separera från Ukraina. Trots att undersökningarna görs medan staden är intagen av militanta fascister som terroriserar folk som de tror sympatiserar med separatisterna de krigar med.
Att det också är fler av dem som vågar säga att de tycker att den ukrainska regeringen har större ansvar än den ryska regeringen för inbördeskriget är talande.