2022-03-27, 16:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ser inte Fanian rätt dopad ut?
Verkligen inte.

Det ser snarare ut som att han legat på ett kraftigt kalorieöverskott.
Citera
2022-03-27, 16:17
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är bara okunnigt att inbilla sig att lärare i gemen är genusfreeks. I synnerhet i 50 års åldern. De är vanliga människor precis som du och jag. Sedan finns det enstaka genusgalningar men fult att svartmåla en hel yrkeskår för det.

Verkligen, jag känner inte igen bilden som målas upp här. Undrar om de som talar om den urspårade feminismen etc har någon koll på hur det ser ut i skolorna idag?
Citera
2022-03-27, 16:24
Moderator
Chantres avatar
Vill ni diskutera batikhäxor i läraryrket så starta en tråd i lämpligt forum.

Inget ämne för denna tråden.

/Mod
Citera
2022-03-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Verkligen, jag känner inte igen bilden som målas upp här. Undrar om de som talar om den urspårade feminismen etc har någon koll på hur det ser ut i skolorna idag?

Dessutom finns det inget i de mördade lärarnas utseenden som antyder att de var genusförespråkare. De ser normativt feminina ut med långt hår bägge två trots att de var 50+.
Citera
2022-03-27, 16:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Killarnas lägre betyg beror på orättvis betygssättning. När man ser på centralt rättade prov så är inte killarna sämre.

Det där bör du nog ta det lugnt med att häva ur dig eftersom du uppenbarligen inte har en aning om hur betygsystemet fungerar. Det är så lätt att dra offerkortet och hävda orättvisa istället för att se till sin egen insats.
Citera
2022-03-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Ja jösses...du påstår alltså att jag och många andra i tråden generaliserar, förenklar och drar slutsatser som bottnar i hat mot det motsatta könet? Du gör ju precis allt detta själv Dessutom påstår du att vi försvarar gärningsmannen genom att dissa radikalfeminism. Hur kommer du fram till den intelligenta slutsatsen?

Vad har "radikalfeminismen" med Fabians mord på de två lärarna att göra?

Tänk på Rakhmat Akilovs terrordåd på Drottninggatan. Tycker du att det vore rimligt att stöta och blöta frågan om Sveriges "homofobi" som en förklaring till hans dåd?

I Akilovs fall riktades hans dåd ju trots allt mot Sverige och, gissar jag, mot allt det som Sverige står för. Men enligt Fabians advokat hade de två lärarna personligen ingenting med hans dåd att göra, kanske inte ens skolan.

Så varför envisas ni med att blanda in feminismen när ni diskuterar hans dåd? Åtminstone innan Fabians motiv för morden har klarnat?
Citera
2022-03-27, 16:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Man undrar varför lärarna mördades, från hans perspektiv alltså. Om det nu är mobbning som ligger bakom det hela? Oftast andra elever som står för sådant, i alla fall i omfattning. Besviken på att dom vuxna "inte gjort vad dom ska" för stoppa det? Finner det långsökt att två 50åriga lärare skulle ha tryckt ner honom så pass mycket att det var hans största hatobjekt i världen när han "triggas". Ruskigt kallblodigt att hugga ihjäl människor som försöker komma undan.

Finns inget belägg för att de ska ha tryckt ner eleven. Tvärtom har jag hört att dessa lärare verkligen var omtyckta av elever i allmänhet och att de brann för sitt yrke och sin undervisning (och sina elever).
Ska enligt vad jag hört inte heller varit riktat specifikt mot dessa två lärare utan det var de han träffade först när han gick upp.
Citera
2022-03-27, 17:07
Medlem
Joneskuusis avatar
Vet man något om motivet? Förutom att han inte gillade dem? Var det extremistiskt på något vis? Var kvinnorna vita svenska lärarinnor? Har gm kopplingar till nmr?
Citera
2022-03-27, 17:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Samtalsterapi får han nu i form av förhör. Han får säkert en hel del riktig terapi senare... han lär ju ha gott om tid till det i alla fall.

Att han får lite lättnader i restriktionerna med Tv-spel och film gör att hans tillit byggs upp gentemot förhörsledarna, de framstår som bussiga och kanske de första på länge som gett honom lite uppmärksamhet. Om de bara matar hans ego lite så berättar han till slut allt de vill veta och lite till.
Ja kan vara vinn - vinn.
Citera
2022-03-27, 17:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Vet man något om motivet? Förutom att han inte gillade dem? Var det extremistiskt på något vis? Var kvinnorna vita svenska lärarinnor? Har gm kopplingar till nmr?
Läs sammanfattningen.
Citera
2022-03-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Finns forskning på det, inte mitt påhitt. Undervisningen idag bygger på analys, resonemang, grupparbete vilket verkar passa killar sämre - därav sämre betyg. Och att många är mer aktiva än flickor o i ett klassrum ska man sitta still. Givetvis kan vara tvärtom med, men i stora drag.

Hur kommer det sig att män i tider innan inte haft samma problem då? För förr i tiden va knappast undervisningen fokuserad på kvinnor alls utan helt och hållet på män. Vad har ändrats och vilka har ändrat i så fall?

Och ja flickor får lära sig tidigt att inte ta plats och vara lydiga osv. Könsnormer kallas det. Att det råkar gynna kvinnor är knappast en medveten handling man diskriminerar män på.
Citera
2022-03-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Hur kommer det sig att män i tider innan inte haft samma problem då? För förr i tiden va knappast undervisningen fokuserad på kvinnor alls utan helt och hållet på män. Vad har ändrats och vilka har ändrat i så fall?

Och ja flickor får lära sig tidigt att inte ta plats och vara lydiga osv. Könsnormer kallas det. Att det råkar gynna kvinnor är knappast en medveten handling man diskriminerar män på.
Nej, det är inte nån som är bättre eller sämre. För egen skull ser jag det att vi har ett system som passar vissa..Jag lägger inget värde i betyg egentligen..
Killar får ju bättre jobb - fortfarande - trots att de ibland inte får bra betyg.
Det är väl läroplanen som styr detta och politikerna styr den. Ändras ju lite var o varannat år.

Jag är nog ovanlig förälder som inte har betygshets..hoppas de unga inte dras in i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in