Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Det var en statskupp! De avsatte den folkvalde presidenten Janukovitj. Detta döljer USA.
Jaha, "detta döljer USA"...
"The first victory came when protesters at Maidan square in Kyiv, Ukraine’s capital, ousted a thuggish Russian-backed president, Viktor Yanukovych. In four years Mr Yanukovych and his friends looted around $100bn from a country with an economy the size of Nebraska’s. Leaned on by Mr Putin, in 2013 Mr Yanukovych abandoned Ukraine’s Association Agreement with the EU—a framework for closer economic ties—and moved to join its Russian-led rival. Mr Yanukovych ordered police to shoot protesters who opposed him."
https://www.economist.com/the-econom...n-2014-achieve
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Varför pratar ni Rysslands-hatare bara om Rysslands brott och låtsas att Väst inte begår några? Det är din sida som har dubbelmoral.
Jag har hela tiden sagt att jag är emot Rysslands invasion. Däremot förstår jag den eftersom de hade blivit provocerade i flera år. Jag har ställt frågan flera gånger här: Vad kunde Ryssland ha gjort i stället? Men jag har inte fått något svar.
När har jag "låtsas" någonting? Personligen hatar jag inte ryssland, men jag hatar alla diktatorer och deras totalitära regimer som med våld söker tvinga folk till underkastelse.
Vad menar du med att ryssland (i.e. putain) "hade blivit provocerade"? Att putain själv "känner sig hotad" är föga förvånande. Terror och våld är diktatorernas enda "verktyg". Diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, kan inte tolerera någons rätt till självbestämmande, ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar).
Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?
Många länder VILL bli medlemmar i NATO för att skydda sig från aggression. Försvarsorganisationen har inget behov av att tvinga någon att bli medlem. Detta i stark kontrast till putain, vars "organisation" (ryssland) den civiliserade världen INTE vill "bli medlemmar i"...