Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-03-27, 13:54
  #73
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag kommer delta om jag finner något relevant, helt klart.
Men jag kommer fortsätta diskutera FFFs självstyrande utlandsverksamhet i PU tråden. Det är men intressant ur kommande perspektiv än en fixering vid allt som har utgångspunkt Greta. Om Greta slutar i sin lokala FFF avdelning så behövs det dokumentaion om rörelsen på annat håll.
Det där är en orsak att det hoppas mellan trådar. När Greta skall ha Nobelpris har hon grundat en världsomspännande rörelse. Men när rörelsen klantar sig så består den av oberoende anarkist-celler. Nu skall Greta friskrivas från ansvar genom att dela i trådar. "Hitler har inte med nazism att göra. Det sköter ny-nassarna själva".

Allt bör köras i en tråd.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-27 kl. 13:57.
Citera
2022-03-27, 14:06
  #74
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är en orsak att det hoppas mellan trådar. När Greta skall ha Nobelpris har hon grundat en världsomspännande rörelse. Men när rörelsen klantar sig så består den av oberoende anarkist-celler. Nu skall Greta friskrivas från ansvar genom att dela i trådar. "Hitler har inte med nazism att göra. Det sköter ny-nassarna själva".

Allt bör köras i en tråd.

Hon har ju grundat/upphovet till rörelsen, det är rätt. Men hon styr inte över den. Det är precis sådana här juveniila evighetsdiskussioner jag inte finner stimulerande att diskutera. Jag vill ha en mer vuxen dialog och förståelse vad alla de tusentals självstyrande grupperna har för sig. Utan att koppla det till Greta, om det nu är så att hon inte har någon koppling till det annat än att hon var organisatiomems grundrare.
Vi diskuterar inte Socialdemokratiska partiet, Greenpeace,AFA eller AIK m,m i enbart relation till deras grundare

Autonomi, decentralisering, självstyre är inte detsamma som anarkism
Citera
2022-03-27, 14:18
  #75
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon har ju grundat/upphovet till rörelsen, det är rätt. Men hon styr inte över den. Det är precis sådana här juveniila evighetsdiskussioner jag inte finner stimulerande att diskutera. Jag vill ha en mer vuxen dialog och förståelse vad alla de tusentals självstyrande grupperna har för sig. Utan att koppla det till Greta, om det nu är så att hon inte har någon koppling till det annat än att hon var organisatiomems grundrare.
Vi diskuterar inte Socialdemokratiska partiet, Greenpeace,AFA eller AIK m,m i enbart relation till deras grundare

Autonomi, decentralisering, självstyre är inte detsamma som anarkism
Men vi kan i alla fall ta gruvan i den nya tråden. Den ligger i Sverige och jag tror inte Greta eller F4F ger upp så lätt. Hör du något om den så skriv gärna. Ingen tjock vit gubbminister kan säga till Greta att han älskar gruvor utan att en grym "climate justice" kommer att utkrävas. Det kan bli trådens första diskussion.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-27 kl. 14:27.
Citera
2022-03-27, 14:26
  #76
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men vi kan i alla fall ta gruvan i den nya tråden. Den ligger i Sverige och jag tror inte Greta eller F4F ger upp så lätt. Hör du något om den så skriv gärna. Ingen tjock vit gubbminister kan säga till Greta att han älskar gruvor utan att en grym "climate justice" kommer att utkrävas. Det kan bli trådens första ämne.
Det finns ju dock en egen tråd om just själva gruvan.
Den startades redan 2013
(FB) Striden om gruva i Kallak

Vad är egentligen OT i en absolut samlingstråd om precis allt som har minsta nämnare med personen Greta. Där det dessutom ska blandas med hennes diagnoser, skolgång osv, Det riskerar att bli en repris utav skvallertråden om Greta.
Citera
2022-03-27, 14:32
  #77
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns ju dock en egen tråd om just själva gruvan.
Den startades redan 2013
(FB) Striden om gruva i Kallak

Vad är egentligen OT i en absolut samlingstråd om precis allt som har minsta nämnare med personen Greta. Där det dessutom ska blandas med hennes diagnoser, skolgång osv, Det riskerar att bli en repris utav skvallertråden om Greta.
Den har jag inte känt till. Den har varit ganska vilande. Mellan 2016 och mitten på mars i år finns bara 8 inlägg.

Men då är vi i alla fall fortfarande bara nere på två trådar om gruvan tills vidare.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback