2022-03-27, 12:16
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
https://mobile.twitter.com/TrueCenters/status/1508012966779760640

Vi får anta att UA soldaterna sett det här.

Ett bevis på att Ryssland måste sluta nu, dom kommer aldrig att vinna och blir en paria för all framtid.
Satans mördare
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kiev faller inte nej. Jag tror inte heller att ryssarna vill förinta Kiev, mala allt till grus, som i Tjetjenien.

Det är politiskt och emotionellt fel. Förintandet av Kiev kan Putin aldrig sälja. Och någon brutal belägring + beskjutning blir det inte.

Ja ryssarna skiter i ryska liv.
Ryssarna är hemska mot varandra.
De är bekvämt för motståndaren.

Jag antar att tusentals ryska soldater dör pga rysk korruption, inkompetens, cynism och nonchalans. Dvs ukrainarna kan tacka ryssarna, för att de har ihjäl sig själva.

Putin låter hellre soldater dö i onödan, än att de retirerar.

Skulle inte förvåna mig om 50% av de ryska förlusterna är ryssarnas ansvar.

Ja de stackarna får svälta ihjäl på nån åker i Ukraina! Blir enklare för alla och billigare för Pjutin då de inte behöver betala ut några ersättningar för de "stupade".

När vaknar det ryska folket! När förstår ni att ni blir rövknullade av Pjutin?
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
För att få lite perspektiv på hur stort Ukraina är. Karta som visar Ukraina placerat i Västeuropa. Ryssen har långta att åka. Wien till London t.ex.

https://www.filemail.com/d/umukwxzfphqeusr
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2022-03-27 kl. 12:19.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Man får läsa dina inlägg i ljuset av vad moder Ryssland säger. I det ryska tvärtomspråket där invasioner är fredsbevarande operationer, krig är fred etc så är dina påståenden om att du bryr dig om mänskliga rättigheter korrekt översatt att du får ståfräs av att se Ryssland våldföra sig på ett land med ett enormt lidande för civilbefolkningen. Ukraina har all moralisk rätt att göra processen kort med den grymme inkräktaren. Hela Ryssland får betala för Putins brutala invasion och drömmar om ett nytt Sovjet. Rysslands status och rykte är i pissrännan för överskådlig tid framåt. Var det värt det?

Väl skrivet.
Citera
2022-03-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukraina fortsätter motståndet.

‘We will win’: Odesa prepares for Russian offensive as warships near

Residents brace for attack as Russian vessels approach coastline city; the only fear ‘is that the other side has no principles whatsoever,’ says resident learning to use a gun

https://www.timesofisrael.com/we-will-win-odesa-prepares-for-russian-offensive-as-warships-near/
Det Ukrainska folket har mod och kämparvilja men blir matade med falsk information att Ryssland är förlorare och att dom vinner, det är tragiskt.

Här är också ett exempel på hur man kan räkna fler döda civila, ge dom vapen med bristfällig utbildning och peppa dom att döda ryssar.

Nu tror inte jag Ryssarna rör Odessa eller Dnipro, dom snurra bara omkring för att uppehålla trupper där. Den heta delen av kriget rör sig nu mot Donbas och Ukrainas styrkor i området. Ryssarnas trupper kring Mariupol är frigjorda och snart där.
Citera
2022-03-27, 12:18
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Håller med. Alltför många använder denna emoji när de blir sura. Respektlöst.

Men det stämmer nog ändå att atombomber inte gör städer obeboeliga någon längre tid.
Strålningen i Hiroshima är helt borta redan. Miljoner människor bor där o mår bra.

Små "höghöjdsdetonerade" kärnvapen, ger inte samma konsekvenser som markdetonerade laddningar.
Stora bomber skapar större mängd radioaktiva partiklar.

Se sid 27
https://www.fema.gov/sites/default/files/documents/fema_planning-guidance-response-nuclear-detonation.pdf
Citera
2022-03-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ett bevis på att Ryssland måste sluta nu, dom kommer aldrig att vinna och blir en paria för all framtid.
Satans mördare

Ja precis som USA är en paria för all framtid efter sina krig...!?
(eller det kanske inte var så du menade)
Citera
2022-03-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja de stackarna får svälta ihjäl på nån åker i Ukraina! Blir enklare för alla och billigare för Pjutin då de inte behöver betala ut några ersättningar för de "stupade".

Putin kommer göra allt han kan för att dölja misslyckandet. Klart att de stupade ska mörkas.

De är ingen som vet när ryssarna vaknar.
Detta krig kommer iaf att förändra Ryssland brutalt.
Var och hur allt spricker, det vete fan.

Jag tror iaf att det Ryssland vi är vana vid, kommer att upphöra att existera inom 5 år.....
Citera
2022-03-27, 12:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Ersättningarna är Putins minsta problem då dessa förmodligen inte kommer att betalas ut ändå.
Har ryska bekanta som sagt att det där är klassiskt ryskt skitsnack och att dom kan se sig om bland stjärnorna efter några pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Satans mördare

När man drar igång krig är det ofta svårt att avsluta. Speciellt när så många är inblandade. Mycket rädsla och stolthet driver det vidare.
Finns också starka krafter i affärsvärlden som påverkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Ja precis som USA är en paria för all framtid efter sina krig...!?
(eller det kanske inte var så du menade)

USA är kungen. De kan göra vad de vill. Ryssen är hundrackan den får inte göra som den vill.
Citera
2022-03-27, 12:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nukemap är missvisande. Verkligheten är mycket värre. Det då dammet/strålningen
kommer sprida sig med vindarna, som ej är en vacker kon på en karta.

For den som är nyfiken på vad en detonation av kärnvapen i Ukraina/Ryssland skulle innebära,
Se: https://www.fema.gov/sites/default/files/documents/fema_planning-guidance-response-nuclear-detonation.pdf

Kombinera det med ett exempel från verkligheten av radiakspridning.
https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vi har redan kommit fram till att du inte kan något om kärnvapen.
Du förstod ju inte ens hur halveringstiden fungerar och trodde att området där ett ett kärnvapen slog ner skulle va obeboeligt i flera hundra år
Du rent av länkade exempel på en isotop som du inte ens hade någon koll på vad den hette som hade varit ofarlig redan efter ett par månader med faktorn du använde dig av.

Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Förstår ej vad du vill diskutera.

Försöker du misskreditera FEMA genom billiga påhopp på mig?

Eller trodde du att det skulle leda till att individer i tråden skulle
sätta ett högre faktavärde på dina kommentarer än en FEMA manual?

Du får förklara, säger du att FEMA´s manualer har fel? Du har manualen i mitt inlägg.
Ge citat och sidhänvisning för av dem given info som ej stämmer.
Om du refererar till ett fel i FEMA´s manual. Ge då vänligen en referens,
som styrker att du har rätt, och att FEMA har fel.

Ser fram emot att få reda på vilka fel som finns i FEMA´s manual.

(OBS! = är Ingen vetenskaplig referens.)

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja det är exakt vad jag gör.
Du påstår ju en massa skit som du själv inte förstår.

Jag och flera andra har redan förklarat för dig hur det faktiskt funkar.

Vi har rent av använt av din FEMA manual och visat att även om du skulle ha en strålning som är 10 högre än vid härden av chernobyl så skulle strålningen vara ofarlig efter 1 år med halveringstiden som anges där.

Länka FEMA igen så visar jag med enkel högstadie matte hur mycket du är ute och cyklar.

"Ja det är exakt vad jag gör." . Bra att du erkänner att du försöker förlöjliga FEMA
via påhopp på mig. Då vet alla det.

Du har fortfarande FEMA manualen i inlägget. Den har inte flyttat på sig.
Så, frågan lyder fortfarande, vad i manual är ej korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in