2022-03-27, 11:55
Medlem
okok1s avatar
Är detta riktiga kroppar? Verkar bara vara civila.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tpf1q0/21_this_is_mariupol_all_russians_should_see_it_as/
Citera
2022-03-27, 11:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Alla skriver att Ryssarna har dålig moral. Vilket inte är konstigt.
Inga mentalt friska människor vill döda andra människor.

Det var den största fördelen U. hade i detta krig. Och då så förstör de medvetet det övertaget.

Perfekt video från ett ryskt perspektiv, för att bli av med sitt moralproblem.
Så ryssarna kan mörda barn och sova gott?
Citera
2022-03-27, 11:56
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sverige har ett avancerat och förhållandevis starkt försvar redan nu. Strid i bebyggelse tror jag inte att ryssarna ger sig in i självmant helt utan vidare. Det är däremot inte helt omöjligt att det 1) är "lättare" att knipa Stockholm än Kiev och 2) att man inte drar sig på samma sätt för att smula sönder den svenska huvudstaden innan man får för sig att sätta sin fot där. Inga ryska känslomässiga band till Sverige, osv. Men, apropå 1) — Sverige är också ett mycket stort land och motstånd kan med lätthet organiseras/koordineras från andra platser än Stockholm.

Tror att man ska undvika att underskatta Sveriges försvarsförmåga i skarpt läge. Lätt att peka på att massinvandring etc. försvagat vårt land inifrån, men det är ju inte de somaliska gängen på Järvafältet som ska försvara oss, utan ett yrkesförsvar med modern utrustning. Jag vill även påminna om att det var få som trodde att Ukraina skulle stå emot de ryska angreppen så väl.

Lägg till att väst/EU/NATO kommer att stödja mer än man gjort med Ukraina. Blir en sällan skådad slakt av Rysslands ”armé”
Citera
2022-03-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har brytt mig om mänskliga rättigheter hela tiden. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Det handlar om lag ordning och mänskliga rättigheter mot barbari, terrorism och tortyr. Ryssland har aldrig begått såna här illdåd som jag nu ser dagligen från ukrainsk sida.
Dagens sjukaste inlägg om än underhållande! 😂 Mänskliga rättigheter existerar inte i terrorstaten Ryssland vare sig det är krig eller inte, det skulle äventyra Putins diktator-kleptokrati...
Citera
Medlem
Bild på Ryska och Ukrainska rapporterade motståndarförluster för en bättre överblick.
https://ibb.co/q05BvSs

Källor
https://t.me/rybar/29859
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/283932627252530
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Kommer inte att hända. Ryssen agerar ju som ett U-land i krig, finns inga tecken som tyder på en ”stormakt”. Hela världen skrattar ju åt ryssarnas ”armé”

Jag ser att ryssarna tar mer och mer mark även om det går långsammare än vad jag tänkt mig.
Citera
2022-03-27, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag ser att ryssarna tar mer och mer mark även om det går långsammare än vad jag tänkt mig.

Ja på många fronter tar de mycket mark nu. Så det är en delad bild.
Citera
2022-03-27, 12:00
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det är åtminstone vad någon vill att vi ska tro.

Men med tanke på att de sköt personer väldigt när så borde vi se lite blod? Vilket saknas på filmen
Dessutom så var det ju i princip påsittande skott. Så åtminstone något av dem borde tränga igenom benet med med blod och vävnadsrest som sprutar ut.

Problemet med dessa filmklipp är att de så gott som alltid används av propaganda av någon. Oavsett om det är Ukraina, Ryssland eller någon av dess anhängare.

Men vi vet inte vem som har gjort den. Det kan likaväl vara Ryska soldater som använder lösa skott för att producera en propaganda film som ska visa hur hemska de Ukrainska nazisterna är.

Jag ser en helvetes massa blod iaf. Kollade du båda länkarna?

Men övrigt håller jag med dig, vi vet inte med säkerhet vilka som har gjort detta.
Citera
2022-03-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har brytt mig om mänskliga rättigheter hela tiden. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Det handlar om lag ordning och mänskliga rättigheter mot barbari, terrorism och tortyr. Ryssland har aldrig begått såna här illdåd som jag nu ser dagligen från ukrainsk sida.

Ja kamrat! Och mänskliga rättigheter befrämjas bäst genom att putain tillåts invadera vilka länder han vill, och slakta civilbefolkningen! Förlåt, det finns ju inget krig överhuvudtaget. Endast en lite "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina...
Citera
2022-03-27, 12:01
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nukemap är missvisande. Verkligheten är mycket värre. Det då dammet/strålningen
kommer sprida sig med vindarna, som ej är en vacker kon på en karta.

For den som är nyfiken på vad en detonation av kärnvapen i Ukraina/Ryssland skulle innebära,
Se: https://www.fema.gov/sites/default/files/documents/fema_planning-guidance-response-nuclear-detonation.pdf

Kombinera det med ett exempel från verkligheten av radiakspridning.
https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vi har redan kommit fram till att du inte kan något om kärnvapen.
Du förstod ju inte ens hur halveringstiden fungerar och trodde att området där ett ett kärnvapen slog ner skulle va obeboeligt i flera hundra år
Du rent av länkade exempel på en isotop som du inte ens hade någon koll på vad den hette som hade varit ofarlig redan efter ett par månader med faktorn du använde dig av.

Förstår ej vad du vill diskutera.

Försöker du misskreditera FEMA genom billiga påhopp på mig?

Eller trodde du att det skulle leda till att individer i tråden skulle
sätta ett högre faktavärde på dina kommentarer än en FEMA manual?

Du får förklara, säger du att FEMA´s manualer har fel? Du har manualen i mitt inlägg.
Ge citat och sidhänvisning för av dem given info som ej stämmer.
Om du refererar till ett fel i FEMA´s manual. Ge då vänligen en referens,
som styrker att du har rätt, och att FEMA har fel.

Ser fram emot att få reda på vilka fel som finns i FEMA´s manual.

(OBS! = är Ingen vetenskaplig referens.)
Citera
2022-03-27, 12:01
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Skulle Putin vars rädd för en tysk kärring?
Nej men han ville ju ha tysklands eu pengar som de handlade rysk gas för så att putins armechefer kunnat köpa vapen och främst stora lyxbåtar för pengarna
Citera
2022-03-27, 12:02
Medlem
Termos99s avatar
Ukraina fortsätter motståndet.

‘We will win’: Odesa prepares for Russian offensive as warships near

Residents brace for attack as Russian vessels approach coastline city; the only fear ‘is that the other side has no principles whatsoever,’ says resident learning to use a gun

https://www.timesofisrael.com/we-will-win-odesa-prepares-for-russian-offensive-as-warships-near/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in