Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Delar din uppfattning — dock osäker på om du är lätt ironisk på slutet. Kan finnas ett korn av sanning i det, eller hur? Ska det bli krig här får det emellertid gärna bli det av en rimlig orsak, alltså en attack på vårt land, och inte för att Sverige går med i ett annat och ställer sig på någons sida. Den tiden är förbi. 1814...
Den ryska mobiliseringen, om uppgifterna stämmer — kanske för att förbereda landet på något Putin o.co. uppfattar som ett hot om intervention. Preventiva åtgärder kan dock omsättas i en annan praktik. Liten invasion i Polen, kanske?
Om Ivan vill anfalla oss så får han göra det, jag är redo, är du? Sverige har redan valt sida i och med att vi gav Ukraina vapen. Jag tycker det var rätt. Å ena sidan tycker jag vi skulle behållit vår neutralitet då den tjänat oss väl, å andra sidan är jag så gammal nu att jag ger fan i vilket. Ivan ska inte få stampa på min hals eller våldta mina döttrar, jag dör hellre innan! Det jag egentligen menar är att man måste ta ställning, man kan inte säga att man är neutrala och samtidigt ge någon vapen. Det gäller att välja sida och det är något Sverige har haft svårt för under lång tid, jämför med mångkultur, det fungerar inte helt enkelt. Man måste välja, och då blir det mellan att skita i ett hål i golvet eller sitta som en kung på en vattenklosett!
En invasion i Polen = WW3, trist men sant.