2022-03-27, 00:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det verkar snarare handla om att man kallar in nya rekryter vad jag förstår. De kommer få lära sig att köra stridsvagnar från tidigt 70-tal, om det ens finns några sådana kvar efter att pågarna lärt sig städa logement, marschera i takt och putsa skor.
Hur tänker Putin isåfall?

Tänker han att Ryssland kommer framstå som ett starkt land när man skickar ner nya rekryter till Ukraina?

Det är väl ganska solklart att stridsmoralen kommer sänkas ännu mer när den nuvarande armén nere i Ukraina kommer få ta emot nya rekryter.

Lider med alla unga ryssar som kommer behöva offra sitt liv för att deras president är mentalt instabil.
Citera
2022-03-27, 00:15
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna skickar in småkillar nu i kriget. Det är väl också ett krigsbrott att ha minderåriga soldater? https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1507773607698698245

Det är fan tragiskt att se
Citera
2022-03-27, 00:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När man ser den där slakten så känns 16000 döda ryssar i underkant, infanteriet plockar en hel del också, för att inte nämna artilleriet. Härligt att se att Ukrainarna biter ifrån. Give em hell!

Enligt läckta uppgifter från Belarus så är köldskador på angriparnas trupper vanliga. Förvånande att det vidsträckta landet i öst - det vars namn vi inte längre nämner - inte ens kan strida i minusgrader. Inte minst med tanke på hur kallt det brukar vara där…

Någon som förstår detta?
Senast redigerad av JymdKjam 2022-03-27 kl. 00:31.
Citera
2022-03-27, 00:16
Medlem
Ni som så ädelt och storsint står upp för Ukrainas folk. Vad gör ni bakom skärmarna? Är det inte ens ett land värt att åka och försvara? Varför gör ni det inte??
Citera
2022-03-27, 00:17
Medlem
Det verkar som att Putin bönar och ber om att USA ska tappa tålamodet och gå all in zzznart.

På så vis tänker Ryssland skylla i från sig.

Jag tänker att det i stället blir pyspunka och Ryssland rasar ihop. Av sig självt. 'Väst" har nu varit sjyssta mot Ryssland och tagit bort alla "väst" prylar och företag Ryssland. Eftersom Ryssablod inte gillar "väst". Fine.

Men sen har Ryssland bombat sönder Ukraina och spannmålsfältens är lämnade. Det var väl inte så bra för Ryssland heller.

Märkligt att Ryssland trodde att de skulle uppnå något värdefullt för egen del i detta krig de startat i Ukraina.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-03-27 kl. 00:20.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ryssarna skickar in småkillar nu i kriget. Det är väl också ett krigsbrott att ha minderåriga soldater? https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1507773607698698245

Detta är pojkar 16-17 år, det enda Putin har kvar.

Jag känner stark sympati för dessa pojksoldater som aningen dödas eller tillfångatas.

Ryssland har förlorat det helt.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ajajaj, det där var ganska likt mig när jag var 17 år WTF! Jag har sett uppgifter om att de tvingar ut alla i kriget från Donetsk men inte såhär unga.
Citera
2022-03-27, 00:20
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Detta är pojkar 16-17 år, det enda Putin har kvar.

Jag känner stark sympati för dessa pojksoldater som aningen dödas eller tillfångatas.

Ryssland har förlorat det helt.
inget nytt kanonmat används i alla krig
Citera
2022-03-27, 00:20
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Borde vara en lätt match nu då??

Tror ändå att det är tufft.
Citera
2022-03-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Delar din uppfattning — dock osäker på om du är lätt ironisk på slutet. Kan finnas ett korn av sanning i det, eller hur? Ska det bli krig här får det emellertid gärna bli det av en rimlig orsak, alltså en attack på vårt land, och inte för att Sverige går med i ett annat och ställer sig på någons sida. Den tiden är förbi. 1814...

Den ryska mobiliseringen, om uppgifterna stämmer — kanske för att förbereda landet på något Putin o.co. uppfattar som ett hot om intervention. Preventiva åtgärder kan dock omsättas i en annan praktik. Liten invasion i Polen, kanske?
Finland och Sverige.
Bara att vänta på inkallelseorden nu.
Citera
2022-03-27, 00:21
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Kanske handlar det om att den har funktioner som gör dess bana oberäknelig och därför svår att skjuta ner. Den kanske till exempel gör slumpmässiga riktningsförändringar under färden snarare än att den väjer för saker. Typ som ett ”dykskott” i fotboll där bollen vobblar och häxar sig i luften på ett oberäkneligt sätt.

Försöker föreställa mig en hypersonisk missil som går i 6000 km/timme i luften och till på köpet gör det som du beskriver. Det funkar nog inte så riktigt ? Tänk dig en boll som ska färdas i 6000Km/timme och på något vis ska träffa ett avsett mål 2-300 kilometer bort. Det går inte utan någon sorts förprogrammering eller aktiv GPS styrning ändå. På 10-tals mil avstånd så finns det bara rent ballistiska dumrobotar som kan missa målet med flera mil, som fotbollen
Citera
2022-03-27, 00:22
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Ni som så ädelt och storsint står upp för Ukrainas folk. Vad gör ni bakom skärmarna? Är det inte ens ett land värt att åka och försvara? Varför gör ni det inte??
Varför behöver man åka ner och strida i Ukraina för att man står upp för Ukraina?

Förlåt men är det där det bästa du kan komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in