2022-03-26, 23:21
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är lite av deras kultur.

Jag önskar att vi svenskar var lite mer coola, istället för att bunkra upp med toalettpapper så fort vi blir oroliga.

Din avatar har en lugnande effekt iaf.
Citera
2022-03-26, 23:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kommer ut rapporter nu om en attack mot Kherson.

https://twitter.com/kherradio/status/1507829203252699155

Nej det verkar bara vara nån idiot som ljuger.

Härligt! Jag förmodar att det ukrainska marininfanteriet är en elitstyrka! Dessutom verkar de ukrsinska styrkorna behärska strid i mörker!

Slava Ukraini!
Citera
2022-03-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Långt ifrån alla rysstroll i denna tråd är betalda.

Det finns många vilsna själar i Sverige som känner att dom inte får tillräckligt med uppmärksamhet i sin vardag. Då skriver man kontroversiella inlägg i denna tråd för att bli tillfredsställd.
Det blir som du säjer fel att tro att alla e betalda. Alternativmedia når en stor publik och många på Flashback har haft dessa som enda informationskälla i många år.
Citera
2022-03-26, 23:25
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men den är ju så snabb att den, iof, kan klara sig ifrån de flesta luftvärnrobotsr. Det är endast några amerikanska och ryska system som klarar av att skjuta ner balistiska missiler, (som i sig, alltid färdas med hypersonic hastighet under nedfärden, men deras bana är förutsägbar). Vad den ryska hypersoniska missilen kan göra är att dels undvika sådana system, på väg emot målet, likt kryssningsmissiler.och dels möjligen, kanske ha en lite annorlunda, och ej helt förutsägbar bana innan den träffar sitt mål.
Jag är inte någon expert på själva missilen, jag förklarade bara vad undanmanöver innebär. För det står på wiki: "...an ability to perform evasive maneuvers at every stage of its flight." Alltså kan den när som helst när det behövs göra en undanmanöver
Senast redigerad av Adiaphorous 2022-03-26 kl. 23:32.
Citera
2022-03-26, 23:26
Medlem
shoottheelkss avatar
Mariupol
https://www.youtube.com/watch?v=x7juubBRuQM

Någon som förstår vad de säger i video?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det blir som du säjer fel att tro att alla e betalda. Alternativmedia når en stor publik och många på Flashback har haft dessa som enda informationskälla i många år.
Tacka vet jag Aftonbladet 😆
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det skulle inte förvåna mig om de bedömer att det är möjligt att oskadliggöra det ryska kärnvapenbeståndet med högprecisionsattacker utan att ryssarna hinner få iväg något, ja. Det och nattlig flygbombning av Moskva i kombo, typ.

Jag har ingen aning om hur framgångsrikt det vore. Man har säkert redan simulerat ett sådant scenario flera gånger.

En annan sak: någon skrev att det till och med går att föreställa sig hur Ryssland använder en eller ett par kärnladdningar och att Nato svarar endast med konventionella medel för att undvika en snabb eskalering som slutar med fullt kärnvapenkrig. Intressant tanke.

Möjligt, med, då, tror jag ändå att NATO svarar men en eller flera kärnvapen, beroende på situationen, förutom mängder av konventionella precisionsmissiler.
Citera
2022-03-26, 23:28
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:

Sedan blir ju en del som bara vill nyansera bilden anklagade för att vara "rysstroll" också.
Rätt onödigt.
Citera
2022-03-26, 23:28
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Att ha en grupp människor som har betalt för att uttrycka en viss åsikt och lögner har inget med yttrandefrihet att göra och förstör forumet.

En svår balansgång för FB, för med hel yttranderihet så ska även lögner få presenteras. Men ja jag håller med, ibland kan det bli lite väl mycket som går ut över trådens kvalitet.
Senast redigerad av Termos99 2022-03-26 kl. 23:42.
Citera
2022-03-26, 23:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En månad in i kriget väljer fortfarande franska Total att bli i Ryssland.

Total blir i Russland: – Skulle jeg gitt alt gratis til Putin?
Mens Equinor vil trekke seg helt ut av Russland, velger det franske oljeselskapet Total å bli. Lørdag møttes oljetoppene på scenen i Qatar

https://e24.no/olje-og-energi/i/MLbbBr/total-blir-i-russland-skulle-jeg-gitt-alt-gratis-til-putin

Alla andra företag drar sig ur.., och tar förlusterna, men inte franska Total.

Annars ser det ut som Iransk olja får snart ett "grönt ljus" :

EU: Kun dager unna ny atomavtale med Iran
EUs utenrikssjef Josep Borrell sa lørdag at en ny avtale om Irans atomprogram vil bli undertegnet i løpet av få dager.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/L5xO14/eu-kun-dager-unna-ny-atomavtale-med-iran
Ett nytt avtal med Iran vore goda nyheter!
Idiotiskt av Trump att riva avtalet.
Dags att släppa in Venezuela i stugvärmen också.
Citera
2022-03-26, 23:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ja, det är inte sunt att måla ut användare som betalda rysstroll bara för att dom sympatiserar med Putin.

Det om något är desinformation.
Citera
2022-03-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Mariupol
https://www.youtube.com/watch?v=x7juubBRuQM

Någon som förstår vad de säger i video?

Sätt på auto-translate så får man en ungefärlig bild av vad som sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in