2022-03-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Tragiskt, när deras så kallade elitförband blir slaktade av inte bara UAF utan ävrn av Ukrainas "hemvärn". Bara fler unga ryssar som skickas till köttkvarnen i Ukarina.
Och ändå fortgår ockupationen? Förstår inte.
Citera
2022-03-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Herregud.

Det är också ironiskt att Ryssland nu mobiliserar för krig när det enligt Putin bara är en "specialoperation"
Det verkar snarare handla om att man kallar in nya rekryter vad jag förstår. De kommer få lära sig att köra stridsvagnar från tidigt 70-tal, om det ens finns några sådana kvar efter att pågarna lärt sig städa logement, marschera i takt och putsa skor.
Citera
2022-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag håller med dig här, men man har sargat Ukraina svårt, det är en vinst i sig. Faran ligger i att underskatta ryssen. När ryssarna mobiliserar landet så kan till och med NATO få sig en match, inte ens de har slagits mot en liknande fiende förr. Vi lever farligt och bör nå en överenskommelse så fort som möjligt om vi vill fortsätta leva våra liv (som vi känner det). Om vi kan tänka oss att ge blanka fan i vilket så ligger svåra umbäranden framför oss. Jag är gammal så för mig kan det kvitta, vill ni ha krig, fine, jag ser hellre 100 år av fred. Lite krig kanske gör oss gott, i alla fall oss svenskar som inte fått uppleva det på ett par hundra år.

Problemet är ju att ryssarna hittills inte velat gå med på något avtal.
Citera
2022-03-27, 00:08
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Nej??

Om man ger det en 8-12 veckor till med nuvarande utveckling (juni/juli 2022):
- Ryssland är helt utpressat från Ukraina
- Ryssland som nation är utplånad
- Putin är avliden
- Extrema mängder turister från Västeuropa strömmar in i Ukraina och shoppar, för att ge stöd.
Citera
2022-03-27, 00:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det kanske är något större i görningen?
Ja, det är minst sagt oroande.

Samtidigt är frågan hur mycket större planer dom kan ha när deras resurser är bedrövliga efter alla förluster.
Citera
2022-03-27, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Varför söka fred? Är väl bara att sopa dessa tennsoldater till ryssar av mattan?

Jag vill ha fred, är det fel? Dessa stackars ryska ungdomar och Ukrainska civila/militärer har fått sätta sina liv på spel för en despots skull, inte ok. Gör om, gör rätt!
Citera
2022-03-27, 00:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna skickar in småkillar nu i kriget. Det är väl också ett krigsbrott att ha minderåriga soldater? https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1507773607698698245
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Problemet är ju att ryssarna hittills inte velat gå med på något avtal.

Ryssland vill inte ha något avtal, de vill styra ovillkorligt Sen var det inte mer med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
En skillnad mellan dem.
Ukraina får massor av hjälp vapen etc.
Finnarna stod ensamma mot ryssen

Vet inte hur det låg till för övrigt men Sverige skicka ett vapen till alla soldater, ammunition, artilleri och en tredje del av vårt flygvapen.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Och ändå fortgår ockupationen? Förstår inte.

Nej, det är uppenbart att du inte förstår. Du framstår som psykiskt sjuk.
Citera
2022-03-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Nej, det är uppenbart att du inte förstår. Du framstår som psykiskt sjuk.
Men det är ju bara att skicka ut denna bananrepublik ur landet?? Vad är problemet??
Citera
2022-03-27, 00:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag håller med dig här, men man har sargat Ukraina svårt, det är en vinst i sig. Faran ligger i att underskatta ryssen. När ryssarna mobiliserar landet så kan till och med NATO få sig en match, inte ens de har slagits mot en liknande fiende förr. Vi lever farligt och bör nå en överenskommelse så fort som möjligt om vi vill fortsätta leva våra liv (som vi känner det). Om vi kan tänka oss att ge blanka fan i vilket så ligger svåra umbäranden framför oss. Jag är gammal så för mig kan det kvitta, vill ni ha krig, fine, jag ser hellre 100 år av fred. Lite krig kanske gör oss gott, i alla fall oss svenskar som inte fått uppleva det på ett par hundra år.
Delar din uppfattning — dock osäker på om du är lätt ironisk på slutet. Kan finnas ett korn av sanning i det, eller hur? Ska det bli krig här får det emellertid gärna bli det av en rimlig orsak, alltså en attack på vårt land, och inte för att Sverige går med i ett annat och ställer sig på någons sida. Den tiden är förbi. 1814...

Den ryska mobiliseringen, om uppgifterna stämmer — kanske för att förbereda landet på något Putin o.co. uppfattar som ett hot om intervention. Preventiva åtgärder kan dock omsättas i en annan praktik. Liten invasion i Polen, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in