2022-03-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Snarare blev han berövad sin ena förälder som femåring. Något som alla barn borde ha rätt att ha i sitt liv är ju sin mamma.
Jag kan möjligen förstå hur du tänker men det finns inga garantier i livet och vilka motgångar han än haft så kan de inte användas som förmildrande omständigheter för det han gjort. Grabbjäveln har på armlängds avstånd haft ihjäl två oskyldiga personer med yxa! Förstår du inte det? Efter att ha huggit den första så jagar han efter den andra, forcerar den dörr bakom vilken hon finns och konstaterar triumferande enligt uppgift att "hon hade aldrig en chans!" som om det skulle vara en bedrift av en viril yngling att döda en försvarslös batikhäxa i femtioårsåldern. Vad är det för fel på alla er i detta skitforum som in absurdum försöker göra en iskall mördare till någon det är synd om?!
Citera
2022-03-26, 21:28
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han får inte lämna meddelanden till pappan, med mindre än att åklagaren okejat det. Dvs advokaten får inte springa med meddelanden. Som jag förstått så måste åklagaren tillåta det. Det innebär att FC måste vara vaken nog att ens tänka på att stänga ner medier. Han har ju noll koll på det nu.
Nej det har han givetvis inte, helt rätt, det sista han bryr sig om nu.
Jag stör mig på att folk kan gå in o skriva.
Citera
2022-03-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Varför hatar man kvinnor så? Vad har vi gjort? Jag förstår inte. Även om det inte är motivet i detta fall. Men varför? Jag blir ledsen, jag vill folk väl, jag är inte korkad, jag vill förstå.
99,99% gör inte det. Det kan finnas många anledningar att just F*bian gav sig på kvinnor, vi vet varför ännu. Om det hade varit män på 3:e våningen hade han kanske gett sig på dom istället, vi vet inte tillräckligt ännu. Tar man med sig yxa och hammare till skolan och väntar till efter sista lektionen för att gå en trappa upp och mörda någon, då är det många saker som inte stämmer.

Det finns män som hatar kvinnor och kvinnor som hatar män och alla varianter där emellan. Ta inte åt dig för att du är kvinna, kvinnor är jämlika män och förtjänar så klart inte mer eller mindre hat än någon annan.
Citera
2022-03-26, 21:30
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Jag kan möjligen förstå hur du tänker men det finns inga garantier i livet och vilka motgångar han än haft så kan de inte användas som förmildrande omständigheter för det han gjort. Grabbjäveln har på armlängds avstånd haft ihjäl två oskyldiga personer med yxa! Förstår du inte det? Efter att ha huggit den första så jagar han efter den andra, forcerar den dörr bakom vilken hon finns och konstaterar triumferande enligt uppgift att "hon hade aldrig en chans!" som om det skulle vara en bedrift av en viril yngling att döda en försvarslös batikhäxa i femtioårsåldern. Vad är det för fel på alla er i detta skitforum som in absurdum försöker göra en iskall mördare till någon det är synd om?!

Håller med. Men varför kalla dem batikhäxor? Vad vet ni om dem? De var vanliga kvinnor, det är inget fel på kvinnor.
De kan vara olika precis som män.
Citera
2022-03-26, 21:33
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweiz4ever
99,99% gör inte det. Det kan finnas många anledningar att just F*bian gav sig på kvinnor, vi vet varför ännu. Om det hade varit män på 3:e våningen hade han kanske gett sig på dom istället, vi vet inte tillräckligt ännu. Tar man med sig yxa och hammare till skolan och väntar till efter sista lektionen för att gå en trappa upp och mörda någon, då är det många saker som inte stämmer.

Det finns män som hatar kvinnor och kvinnor som hatar män och alla varianter där emellan. Ta inte åt dig för att du är kvinna, kvinnor är jämlika män och förtjänar så klart inte mer eller mindre hat än någon annan.
Tack för ditt svar❤️ Såklart sant, de flesta är bra människor annars hade sånt här hänt precis hela tiden.
Citera
2022-03-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Nej det har han givetvis inte, helt rätt, det sista han bryr sig om nu.
Jag stör mig på att folk kan gå in o skriva.
Jag stör mig på VAD de skriver. Otroligt så många korkade människor som skriver ännu mer korkade kommentarer. Som FC ändå inte kommer läsa. Han har större problem än så nu. Kommer inte se friheten pä många många år.
Citera
2022-03-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Varför hatar man kvinnor så? Vad har vi gjort? Jag förstår inte. Även om det inte är motivet i detta fall. Men varför? Jag blir ledsen, jag vill folk väl, jag är inte korkad, jag vill förstå.
Ansträng dig inte för att försöka förstå. Förklaringen är enkel. Det finns onda människor i världen som vill oss andra illa och som skyller sin egen oförmåga på alla andra än sig själv. FC är ett typexempel på detta. En person som hanterats med feministisk överdriven välvilja istället för att skickas till uppfostringsanstalt som det hette förr i tiden.
Citera
2022-03-26, 21:38
Medlem
Citat:
Jag har verkligen inte försökt att ge uttryck för ”tycka-synd-om”. Där drar du nog en förhastad växel. Jag tycker att dådet är något av det värsta jag har tagit del av på länge. Däremot är jag intresserad av att försöka förstå mekanismer bakom händelser och beteenden. Det har jag varit sedan jag var barn. Kanske därför jag valde en utbildning som handlar om förklaringsmodeller på flera nivåer. Från den enskilda individens agerande till samhälleliga strukturer.

Jag vet inte hur långt du har läst tråden här men det är olika faktorer till agerandet som har diskuterats. Det är så i mitt fall att bara för att jag spånar om vad agerandet har för olika orsaker, är inte det lika med att jag skulle tycka synd om vederbörande. Jag har arbetat som utredare för att ta reda på olika situationers orsaker. Det betyder ju definitivt inte att jag tycker synd om förövare för det. Det blir väl snarare din trångsynthet som drar likhetstecken mellan att finna förklarande orsaker och tycka synd om.
Citera
2022-03-26, 21:46
Medlem
MGM hade en yxlik hammare och en kniv och använde den yxlika hammaren vid angreppen. Av respekt för anhöriga skriver jag inte exakt hur de skadades eller hur skadorna såg ut. Men det är som många varit inne på ingen trevlig info.
Citera
2022-03-26, 22:10
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
En person som hanterats med feministisk överdriven välvilja istället för att skickas till uppfostringsanstalt som det hette förr i tiden.

Nu funkade väl de där uppfostringsanstalterna inte särskilt bra?Internatskolor skickade man ”problembarn” till förr, om man hade pengar till det. Inte riktigt lika traumatiserande som anstalterna.

En sedan decennier havererad psyk- social- och skolhälsovård är förmodligen anledningen till att ett fall som detta inte uppmärksammas INNAN det går käpprätt åt skogen.
Citera
2022-03-26, 22:33
Bannlyst
Nya uppgifter om att den 18 årige gärningsmannen var aktiv socialdemokrat medlem i SSU.
Citera
2022-03-26, 22:37
Medlem
Citat:

han är ju vit svensk. Hade han så mördat hela världen hade flashbackarna hittat ursäkter för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in