2022-03-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
På ett sätt JA men inte som försvarsadvokat - ”finns inga förmildrande omständigheter”. Det är väl det en advokat är till för - att finna orsak/verkan. ”Inga kommentarer” på den frågan. Han skulle också sett till att hans sociala medier släckts ned.
Men advokaten har ju ändå sagt att han mår dåligt..han pratar riktigt lustigt - typ ja, han var ledsen för hade inga vanner. Okonstlat - som sagt han skulle varit i killens liv 10 år tidigare - verkar vara självklar typ
Senast redigerad av popll 2022-03-26 kl. 19:30.
Citera
2022-03-26, 19:23
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Rätt och fel.
Hon tog sitt liv genom att själv parkera postbilen på spåret och låsa bilen så hon valde att bli kysst av tåget!
Jag jobbade med henne så jag VET!
Ursäkta hur vet du att bilen var låst?

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Citera
2022-03-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Är nästan säker på att jag läste att han bodde i Trelleborg men pendlade till Latinskolan i Malmö. Tyckte själv att det lät väldigt märkligt eftersom det finns gymnasieskolor både i Trelleborg och sedan borde Sundsgymnasiet i Vellinge borde ligga närmare med.
Men kan ha läst fel men Trelleborg har nämnts i diverse artiklar.
Jag har också undrat över det, var det nån specialutbildning han gick o isf varför..
Har fö framkommit nåt mer om han hade nån kompis i skolan?
Citera
2022-03-26, 19:27
Medlem
Nu har Bup gått ut och sagt att nu måste vi tänka nytt o ta tag i denna ökande psykiska bland unga särskilt efter pandemin. Och att man även ska involvera vårdnadshavare- föräldrar. Halleluja - äntligen fattar nån!
Föräldrar i Sverige omyndigförklaras, kan inte ens umgås med sina barn eller få insyn i skolvärlden.

Kanske inte är så bra ide med Myrdahl paradis
Citera
2022-03-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tror du inte att den genomsnittlige artonåringen vill knulla? Det tror jag.
Testostoronet är högst i den ålder. Fact
Citera
2022-03-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Rätt och fel.
Hon tog sitt liv genom att själv parkera postbilen på spåret och låsa bilen så hon valde att bli kysst av tåget!
Jag jobbade med henne så jag VET!
Mmm jag hörde nåt med hörlurar så hon inte hörde tåget..
Citera
2022-03-26, 19:42
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Ursäkta hur vet du att bilen var låst?

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/

Lite bilder från PPP-press.

https://imgur.com/a/lXi2j3r
Citera
2022-03-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Väldigt få begår mord bara för att en nära anhörig har dött... Dessutom tror jag knappast att han hunnit utveckla någon särskild relation till sin morsa när hon dog när FC var 5 år.

Inceldomen finns där i bakgrunden som en faktor oavsett. Även om den kanske inte vara huvudorsaken. Min poäng är att han inte hade gjort detta om han hade en stabil social krets och en flickvän.
Snälla någon! Det är klart att mammans död inte skapar en mördare. Däremot finns inget som säger att en sådan händelse inte kan ligga till grund för ett dåligt mående. En mördare skapas troligen genom ett flertal omständigheter.

Det märks att du inte är särskilt kunnig inom barns utvecklingspsykologi, anknytning etc. Ett barns viktigaste år är de allra första. Under de första levnadsåren grundläggs den personlighet vi kommer att ha. Naturligtvis kan vi utvecklas hela livet men det viktiga är anknytningen till våra närmaste. Mamman är väl helt klart den närmaste och därmed den viktigaste. Dessutom är femårsåldern den tid då pojkar brukar ”vilja gifta sig med mamma” och flickor ”vill gifta sig med pappa när de blir stora”.

Så kom definitivt inte och säg att en femåring ”inte har hunnit utveckla en stark relation till sin ena förälder”. Det var faktiskt något av det mest korkade jag har hört. Tror du att små barn är som vita pappersark, utan förmåga till starka relationer? Man brukar till och med säga att förmågan till empati, inlevelseförmågan, grundläggs under barnets tre första år i livet.

Det är ju knappast när barnet är tonåring som bandet till föräldrarna är som starkast. Då är ju barnet inne i en avståndstagande fas, eftersom barnet håller på att bli vuxet och ska börja klara av mer och mer på egen hand. Jag ska inte gå in djupare i ämnet eftersom skrivandet skulle kunna bli väldigt långt.
Citera
2022-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Tydligen hittades fordonet 20-25 meter från kollisionsplatsen. Så man kan ju ana med vilken enorm kraft den lilla postbilen for iväg som en katapult. Dessutom är väl denna typ av fordon inte den mest krocksäkra.
Citera
2022-03-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Varför används då detta med att mördaren FC inte blev erbjuden fitta till höger och vänster som en del av förklaringen till att han lackar ur och yxar ihjäl sina lärare? Det låter ju som om lille FC tyckte att någon bestulit honom på det han hade rätt till eller hur? Fattar du?
Snarare blev han berövad sin ena förälder som femåring. Något som alla barn borde ha rätt att ha i sitt liv är ju sin mamma.
Citera
2022-03-26, 19:53
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Snälla någon! Det är klart att mammans död inte skapar en mördare. Däremot finns inget som säger att en sådan händelse inte kan ligga till grund för ett dåligt mående. En mördare skapas troligen genom ett flertal omständigheter.

Det märks att du inte är särskilt kunnig inom barns utvecklingspsykologi, anknytning etc. Ett barns viktigaste år är de allra första. Under de första levnadsåren grundläggs den personlighet vi kommer att ha. Naturligtvis kan vi utvecklas hela livet men det viktiga är anknytningen till våra närmaste. Mamman är väl helt klart den närmaste och därmed den viktigaste. Dessutom är femårsåldern den tid då pojkar brukar ”vilja gifta sig med mamma” och flickor ”vill gifta sig med pappa när de blir stora”.

Så kom definitivt inte och säg att en femåring ”inte har hunnit utveckla en stark relation till sin ena förälder”. Det var faktiskt något av det mest korkade jag har hört. Tror du att små barn är som vita pappersark, utan förmåga till starka relationer? Man brukar till och med säga att förmågan till empati, inlevelseförmågan, grundläggs under barnets tre första år i livet.

Det är ju knappast när barnet är tonåring som bandet till föräldrarna är som starkast. Då är ju barnet inne i en avståndstagande fas, eftersom barnet håller på att bli vuxet och ska börja klara av mer och mer på egen hand. Jag ska inte gå in djupare i ämnet eftersom skrivandet skulle kunna bli väldigt långt.
Du har noll belägg förutom rena spekulationer. Advokaten nämner triggerpunkt. Det är alltså något som utlösts i närtid till mordet. Att hans morsa gick bort för 13 år sedan kan knappast vara en triggerpunkt.

Nu spekulerar i för sig jag också med min teori, men jag har åtminstone mer kött på benen eftersom vi vet att incels begått flera dåd och haft sin inceldom som motiv. Dessa gjorde det trots att de haft båda föräldrar vid liv. Till och med goda familjeförhållanden. Det är snarare bristen på social krets och eventuell flickvän som haft med saken att göra. Lägg därtill att han började gymma som en galning. Kanske för att han tror att han kan få bättre självförtroende och bli mer attraktiv för tjejer. Ingen ung i den åldern börjar gymma så intensivt bara för att "det är kul".

En femåring kan knappast minna sin morsa när denne vuxit sig till 18 år. Förlorar man en relativt ung mamma när sonen är i vuxen ålder så har man nog mer att sörja än om man förlorade sin mamma när man var 5 och knappt mindes något. Så nej, jag menar bestämt att han inte hade begått de här dåden om han hade fungerande sociala relationer och en flickvän. Då hade hans morsas död inte spelat någon som helst roll.
Citera
2022-03-26, 19:56
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Shit, nu undrar jag hur den där postbilen ser ut.

Tyvärr så citerar jag mig själv.

Ponera att det är kanske vänster/höger styrd p.g.a Brevlådorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in