Citat:
Ursprungligen postat av
Newstyle
Så du har fortfarande inte förstått att större delen av de döda redan sjöng på sista versen och hade varit borta vilken dag/vecka ändå som helst? Du nämner heller inte att många dött av helt andra orsaker än covid, som cancer, infarkter, olyckor, överdoser, bränder m.m m.m men hade de viruset i kroppen så blev dödsorsaken covid-19 fast de verkligen inte dog av det. Hört uttrycket död AV corona eller MED CORONA? Allt för att höja statistiken på antal döda i corona och helt enligt en plan som funnits många år. Syftet är att skrämma för att få så många som möjligt att vaccinera sig med så många sprutor som möjligt. Unga, friska, gamla ja precis alla.
Hela syftet är att få ut mRNA gentekniken till så många det bara går. Har man inte fattat det ÄN så är man mer hjärntvättad än jag trodde.
Fast när jag skrev det för två veckor sedan så hade man ju redan slutat försöka få fler att vaccinera sig, man har slutat med presskonferenserna och vi lever princip som vanligt igen… Så hur var det att ”skrämma” folk vid den tidpunkten? Okej att man kan säga så tidigare i pandemin, men skrämselpropagandan går ju sisodär på sistone…
Och kanske jag bara konstaterade rätt många dödsfall utan att det betydde så himla mycket mer? Måste allt handla om skräckpropaganda? Ska jag säga att statistiken visade något annat för att göra alla nöjda? Eller då hade jag ju fått andra sidan på mig…
Jag tog som sagt bara upp att dödstalen var relativt höga än, är det alltså att ”skrämma” upp folk att bara konstatera hur statistiken råkar se ut? Påstod jag att jag sitter inne på alla svar om dödsorsakerna bara för det?
Varför ska man konstant behöva sitta och svara på sånt här bara för att man väljer att följa upp hur statistiken ser ut? Vilket två olika sidor har ifrågasatt genom hela pandemin… Jag fattar att vi inte vet allt om dödsorsakerna, men nu är det den enda statistiken vi har om antal avlidna att utgå ifrån.
Men jag har även tagit upp när dödstalens har varit låga under pandemin i vissa perioder, och då istället frågat mig varför medierna beskriver något annat än vad statistiken visar just då. Och då givetvis istället fått lyssna på varför man vill ”bagatalisera” pandemin.
Men för mig är det inget märkligt att följa upp statistik BÅDE när något ökar och minskar… Utan att det betyder att jag tror att enbart dödstalen ger alla svar.
Men det märks ju i den här pandemin att många på båda sidor ha valt att gå på en enda linje och sedan ignorerar allting som inte ”passar” i statistiken.
Nu har jag ej kollat statistiken på ett par veckor, om den har ökat konstaterar jag väl det och om den har minskat så konstaterar jag det. Vad är så märkligt med det och hur är det att sprida felaktigheter eller ”skrämselpropaganda” och dylikt? Det är bara statistik om hur många som har rapporterats, thats it.
De som väljer och vrakar ur statistiken utifrån vad som ”passar” och tror sig sitta inne på alla svar verkar tro sig tillhöra de som alltid försöker hålla sig till ”sanningen”… Medans vi som har följt upp trenderna alldeles oavsett vilken ”sida” som för stunden anses gynnas anklagas för att ha en ”agenda”.
Det här är inte personligt mot dig, men jag har nog fått minst 100 liknande kommentarer genom pandemin från två olika sidor, varenda gång man ens tar upp hur statistiken ser ut just nu. Och du med flera lägger in ord i munnen på mig som jag inte har påstått...
Men lite underhållande är det, ibland… Som när jag delade statistik över dödstalen i alla åldrar i början av pandemin och fick två sidor mot mig i ett och samma inlägg. För att de drog helt egna slutsatser om vad jag ”ville ha sagt med det”. Bara för att man delade siffror svart på vitt i alla åldrar, utan att klippa och klistra eller vinkla dom till någons ”fördel” på något sätt.