2022-03-26, 19:24
Medlem
skaldjuspuddings avatar
Mina tankar hittills:
Kul början och ganska trevliga deltagare. Ska bli intressant att se hur det hela utvecklas och vilka pakter som bildas.
Stör mig dock mycket på hon Issabella lixom snälla prata svenska och bete dig som en kvinna. Har ni tänkt på hur manlig hon ser ut? Mörk röst o allt.. hon är definitionen av en testotjej.
Och att Fran väljer att lämna, efter ja vad.. 5 dagar?
Sjukt fånigt! Han visste ju väl ändå om att han skulle vara borta från sina barn innan han for? 10 veckor dessutom och han lämnar efter bara några dagar. Nä så gör man inte, då får han sakna sina barn bäst han vill när han ändå satt sig i smörjan frivilligt.
Senast redigerad av skaldjuspudding 2022-03-26 kl. 19:28.
2022-03-26, 19:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Sjukt fånigt! Han visste ju väl ändå om att han skulle vara borta från sina barn innan han for? 10 veckor dessutom och han lämnar efter bara några dagar. Nä så gör man inte, då får han sakna sina barn bäst han vill när han ändå satt sig i smörjan frivilligt.

Enligt någon Aftonbladet artikel var huvudanledningen till varför han åkte hem att hans företag hade stora skulder och han inväntade ett samtal från skatteverket.
2022-03-26, 20:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Enligt någon Aftonbladet artikel var huvudanledningen till varför han åkte hem att hans företag hade stora skulder och han inväntade ett samtal från skatteverket.

Dålig ursäkt och sedan skylla på att han längtade efter barnen. Barnen har han vetat om att de fanns i hans familj sedan många år och likaså det "väntande samtalet" om hans ekonomi i sitt företag = klent virke ser jag det som angående honom helt enkelt! Det brukar vara standard numera att uppta en plats i någon eftertraktad dokusåpa för att sedan "upptäcka" efter drygt någon vecka vad de saknar eller måste fixa på hemmaplan. Skillnad är om någon familjemedlem blivit allvarligt sjuk just då alt. dödsfall i familjen men inte annars. Det finns andra att ta in istället kan jag tycka.
Senast redigerad av CS128 2022-03-26 kl. 20:17.
2022-03-26, 21:23
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Dålig ursäkt och sedan skylla på att han längtade efter barnen. Barnen har han vetat om att de fanns i hans familj sedan många år och likaså det "väntande samtalet" om hans ekonomi i sitt företag = klent virke ser jag det som angående honom helt enkelt! Det brukar vara standard numera att uppta en plats i någon eftertraktad dokusåpa för att sedan "upptäcka" efter drygt någon vecka vad de saknar eller måste fixa på hemmaplan. Skillnad är om någon familjemedlem blivit allvarligt sjuk just då alt. dödsfall i familjen men inte annars. Det finns andra att ta in istället kan jag tycka.

För en gångs skull håller jag med dig. Han skulle inte ha varit med överhuvudtaget.
2022-03-26, 21:52
Bannlyst
Isabella den goaste människan hittills. Så genuin och öppen och säger precis vad hon känner. Utan henne hade programmet varit svintråkigt
2022-03-26, 22:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Isabella den goaste människan hittills. Så genuin och öppen och säger precis vad hon känner. Utan henne hade programmet varit svintråkigt

Hon må vara snäll och det tror jag nog de alla är av de deltagare som är med i Robinson MEN Isabella ÄR rätt jobbig personlighet att lyssna på - du kan väl ändå inte påstå att hon skulle vara smidig på något sätt? Hon gapar och skriker och gör sig hörd vareviga sekund - det finns liksom inte en lugn stund när hon är vaken. Man väntar bara på att hon ska gå och sova en stund så man får vila öronen och slippa hennes dramatiska utspel. Precis lika mycket Drama Queen som Anna i Gränslandet. Jag menar seriöst - att de båda kan vara hur fina som helst som personligheter mot andra med empati etc. MEN man orkar inte med sådana uppmärksamhetssökande personer i längden i en redan utsatt tillvaro med värme, kyla, svält, insekter, regn och ovan miljö osv samt tävlingar som pågår.
2022-03-26, 22:37
Medlem
peterZiipens avatar
Riktigt synd om Jani som fick lämna så tidigt, han hade stora planer den här säsongen! Men samtidigt är det nog skönt för honom att inte vara borta så länge från sin dott... woops, menade flickvän...
2022-03-26, 22:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
För en gångs skull håller jag med dig. Han skulle inte ha varit med överhuvudtaget.

Ja men det var ju kul att du gör - för en gång skull Vi må tycka olika i mycket vilket är helt Ok annars blir det ju ingen diskussion eller hur? Men ibland så - lyckas vi enas
2022-03-26, 22:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Mina tankar hittills:
Kul början och ganska trevliga deltagare. Ska bli intressant att se hur det hela utvecklas och vilka pakter som bildas.
Stör mig dock mycket på hon Issabella lixom snälla prata svenska och bete dig som en kvinna. Har ni tänkt på hur manlig hon ser ut? Mörk röst o allt.. hon är definitionen av en testotjej.
Och att Fran väljer att lämna, efter ja vad.. 5 dagar?
För mig är det tvärtom. Gillar Isabella som fan och tycker hon är störtskön. I vanliga fall brukar flator ha herrfrisyr och inte alls vara så mysiga. Isabella ser jag som en tillgång i programmet.

I så fall om man ska hårdra det hela så är väl Anna i Gränstorpet en riktigt manhaftig dam som jag enbart tycker är underhållande för att hon är så udda. Ingen vinnare av Robinson men hon får gärna hänga med ett tag till.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-03-26 kl. 23:00.
2022-03-26, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
MEN Isabella ÄR rätt jobbig personlighet att lyssna på - du kan väl ändå inte påstå att hon skulle vara smidig på något sätt? Hon gapar och skriker och gör sig hörd vareviga sekund - det finns liksom inte en lugn stund när hon är vaken. Man väntar bara på att hon ska gå och sova en stund så man får vila öronen och slippa hennes dramatiska utspel.

Där har vi olika åsikter. Alltså, så skönt med folk som säger vad dom tycker. Upplever inte alls att Isabella skriker och gapar. Typiskt svenskt att man måste vara ”lugn” och inte sticka ut. Skönt med någon som inte är PK och vågar uttrycka sig utan att bry sig vad andra tycker. Hade varit tråkigt om det var 20 st introverta som försökte samarbeta på ön. Hoppas hon vinner allt.
2022-03-26, 23:13
Medlem
Citat:
Där har vi olika åsikter. Alltså, så skönt med folk som säger vad dom tycker. Upplever inte alls att Isabella skriker och gapar. Typiskt svenskt att man måste vara ”lugn” och inte sticka ut. Skönt med någon som inte är PK och vågar uttrycka sig utan att bry sig vad andra tycker. Hade varit tråkigt om det var 20 st introverta som försökte samarbeta på ön. Hoppas hon vinner allt.

Är det något hon är så är det PK.
2022-03-26, 23:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Jag protesterar inte mot hennes personlighet ute i det vanliga samhället - hemma i Sverige, där håller jag med dig att hon passar in bra. MEN - inte i Robinson: på en ö, med HELT andra förutsättningar än här hemma så ÄR hon påfrestande och inte "någon frisk fläkt" utan snarare en "tromb" som enbart är triggande. Det är min åsikt i varje fall och då menar jag inte att alla ska gå i flock heller men vara smidiga och det är hon inte alls utan snarare en elefant i en liten glasbutik = k a t a s t r o f.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in