2022-03-26, 18:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det finnes en beskrivelse av bilen. Da kunne man publisere et bilde av en lignende bil, med det samme bensinlokket. Man trenger ikke videoopptak for å komme med en etterlysning av en bil.

Tenk hvis noen hadde sett en slik bil stående på en skogsvei i Sverige, ved et vann i Ørje, eller bak et skur i Brekkeveien. Det kunne i teorien løst saken. Eller kanskje bilen kunne blitt sjekket ut av saken.

Det er for mange røde SUV-er rundt omkring til at det er noen hensikt.
Folk ser ikke forskjell på en BMW-X3 og en Volvo XC60.
Dessuten tyder alt på at hun ble drept i S4.
Futurum-mennene virker mer mistenkelig. Det blir en litt annen sammenheng.
Da er det ikke snakk om en levende AE, men GM som sjekket om TH var kommet på jobb.
Citera
2022-03-26, 18:47
Medlem
En av damene har nylig vært ute med historien i Se og Hør, så kanskje noen melder seg. Nå har vel disse vitneobservasjonene vært omtalt i Åsted Norge og også i media uten at noen har meldt seg til nå så kanskje ikke håpe på for mye for de som er opptatt av å få en avklaring på dette.
Citera
2022-03-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Okei, og det du skal fram til er...?
...
Citat:
Greia er at ingen bruker å kjøre der, ifølge vitner, .
"Politiet er kjent med at det tidvis er noe biltrafikk på gangveien ved Langvannet"
Senast redigerad av z-z-z 2022-03-26 kl. 18:59.
Citera
2022-03-26, 19:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
...

"Politiet er kjent med at det tidvis er noe biltrafikk på gangveien ved Langvannet"

Om absolutt ingen har kjørt der, eller om noen få biler har kjørt der, blir flisespikkeri. Vi mennesker er vanedyr, og gjør stort sett det samme hver dag. Jeg vil tro at enten kjører han der hver dag, eller så kjører han ikke der i det hele tatt.
Hvis han hadde kjørt der den morgenen, så hadde han husket det når han var i avhør samme dag.
Hvis han hadde kjørt der, så hadde han også sett den bilen som kom ryggende opp.
At han sier at han ikke husker tror jeg er fordi han har kjørt der av en mystisk grunn, men ikke vil svare "nei" siden han da risikerer å bli tatt i løgn, og da sier han "husker ikke".
Citera
2022-03-26, 19:21
Medlem
Citat:
Om absolutt ingen har kjørt der, eller om noen få biler har kjørt der, blir flisespikkeri. Vi mennesker er vanedyr, og gjør stort sett det samme hver dag. Jeg vil tro at enten kjører han der hver dag, eller så kjører han ikke der i det hele tatt.
Hvis han hadde kjørt der den morgenen, så hadde han husket det når han var i avhør samme dag.
Hvis han hadde kjørt der, så hadde han også sett den bilen som kom ryggende opp.
At han sier at han ikke husker tror jeg er fordi han har kjørt der av en mystisk grunn, men ikke vil svare "nei" siden han da risikerer å bli tatt i løgn, og da sier han "husker ikke".
Du tror det.
Om han kjørte på gangveien av og til, så er det ikke merkelig hvis han ikke husker hvilken vei han kjørte til jobb akkurat denne morgenen synes jeg. Ting kan vel "falle ut fra hukommelsen" når man er i sjokk?
Citera
2022-03-26, 19:22
Medlem
Men badekarhistorien, pistolhistorien og alt det andre falt ikke ut av hukommelsen.
Citera
2022-03-26, 19:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du tror det.
Om han kjørte på gangveien av og til, så er det ikke merkelig hvis han ikke husker hvilken vei han kjørte til jobb akkurat denne morgenen synes jeg. Ting kan vel "falle ut fra hukommelsen" når man er i sjokk?

Var han i sjokk? Du har kanskje link til det også?
Citera
2022-03-26, 19:27
Medlem
Citat:

Han var kanskje i sjokk allerede før han forlot Futurum da han "reiste fra mobiltelefonen i forbauselsen".
Citera
2022-03-26, 19:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men badekarhistorien, pistolhistorien og alt det andre falt ikke ut av hukommelsen.

Ja, og at AE "satt der og leste sitt når vi.. , når jeg dro".
Citera
2022-03-26, 19:29
Medlem
Citat:
Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev "Ting kan vel "falle ut fra hukommelsen" når man er i sjokk?".
Ingen av oss vet om han var i sjokk eller ikke etter å ha kommet hjem fra jobb og funnet trusselbrev og hans kone var forsvunnet. Det er i alle fall ikke merkelig å bli i sjokk i en slik situasjon.
Citera
2022-03-26, 19:30
Medlem
GG-hypotesen kan legges død av denne enkle grunn:

Kryptomannens plapring om kidnapping ved bruk av Monero før saken ble kjent i media.

Dette betyr at Kryptomannen enten:

1. Har delt slik info med TH som har brukt dette i sitt plott, eller:
2. Kryptomannen selv har brukt det i eget plott, eller:
3. En tredjepart «krypto-kriminell» har lest om Kryptomannens plapring i forum om dette og hvalen, og selv tatt saken i egne hender.

Den som mener at det finnes en uavhengig part som har gjort dette og ikke faller inn under de tre overnevnte kategorier tror jeg må revurdere sin hypotese.
Citera
2022-03-26, 19:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Han var kanskje i sjokk allerede før han forlot Futurum da han "reiste fra mobiltelefonen i forbauselsen".

Ja, ikke sant...etter å ha tatt en stund i massasjestolen sin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in