Citat:
Ursprungligen postat av
allseeingeyee
Bättre dom fastnar på hårs eller alkohol eller ?
Antar att han trollar.
Inte märkt något sug överhuvudtaget till detta. Var nästan lika milt som CBD när det gäller suget. Dvs extremt lätt att skippa det eller använda enbart mot kvällen utan problem. Bara för några enstaka 2% har svårt att hantera det betyder inte att alla vi vuxna som kan hantera det ska inte ha rätten till det. Ingen tvingar dig att ta det liksom.
Syftet med tråden var att diskutera ämnet och även skademinimering ifall ämnet skulle visa sig att vara skadligt (känns oerhört stabilt, föredrar detta över THC som ger lite mer cravings då effekten är lite mer intensiv), butiken som säljer detta annonserar redan med en banner här på FB så finns ingen mening med detta.
Hursomhelst detta är för milt för att klassas överhuvudtaget, åtminstone när det gäller dess risker och skador som det hittills verkar sakna. Men tillräckligt fungerade för att vara extremt intressant som säkert berusningsmedel samt hjälpa medicinskt en hel del.
Några röker flera paket cigaretter om dagen, vissa super sig fulla. Att förbjuda några att använda visss preparat är bara kontraproduktivt speciellt om det gäller sådana här milda och säkra ämnen, och tvinga folk till att använda tyngre saker såsom alkohol, spice eller annan skit.
Sluta vara negativa och inse att Sverige är vetenskapligt lagt och lär förmodligen inte förbjuda ett säkert ämne som detta då all vetenskap stödjer det och några biverkningar har ämnet knappast, inga allvarliga åtminstone. Beprövat under tusentals år kan man säga.
Jag har använt THC förr i mitt liv men anser att detta är säkrare mentalt för mig, efter erfarenheter, hoppas det fortsätter på rätt spår. Rapporterar här om jag stöter på biverkningar.
Får bättre sömn, mer matlust och mer livsglädje utav detta. Mina depressioner och ångest minskas. Använder oftast på kvällen men blir strunt samma ifall jag glömt det, känns väldigt milt hittils.
Använd detta med måtta, överanvänd inte det så kan detta vara ett otroligt bra verktyg och medicin. Men även säker berusning, för den som vill ha något som är lagom milt men tillräckligt effektivit för att vara värt det.
Varför ska dem förbjuda detta? Så att folk ska tvingas röka bildäck med tyngre ämnen i? För att det inte ska vara någon åldersgräns så att för unga människor börjar röka? Finns enbart negativa effekter av att klassa detta! Helt kontraproduktivt och jag tror att Sverige är tillräckligt vetenskapligt nog för att inse att detta ämnet är milt och bör tillåtas att säljas som det gör, med åldersgräns. Det är trots allt ett naturligt och säkert ämne med säkra effekter.