2022-03-26, 18:02
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är detta viktigt?

Nej, det skiter jag fullkomligt i. Svarade på frågan om det fanns någon koppling till Trelleborg.
Citera
2022-03-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ursäkta mig att jag lägger mig i.

Jag var ju på plats när jag hörde smällen när jag var i utanför Månstorps äldreboende tillsammans med min mamma.

https://www.google.se/maps/dir/55.4897712,13.105967/Djurs%C3%A4tersv%C3%A4gen+9,+235+41+Vellinge/@55.4894209,13.1110423,348m/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x4653756f8f72 c56b:0x6a72acee082d17cc!2m2!1d13.114745!2d55.48834 93?hl=sv

Men om bilen var låst så undrar jag hör i helsike hittades henne utanför bilen?

Visst, kanske dörren smällde upp vid krocken men ändå?

En kvinna i en postbil skadades livshotande när hon strax utanför Västra Ingelstad blev påkörd av tåget då hon skulle passera en obevakad järnvägsövergång vid 12.30-tiden. När räddningsmanskapet anlände till olycksplatsen hittades den svårt skadade kvinnan utanför bilen. Kollisionen blev mycket våldsam och postbilen totalförstördes. Tåget som bestod av ett lok med en tillkopplad vagn stod kvar på rälsen ca 700 meter bort från olycksplatsen. Den svårt skadade kvinnan fördes till sjukhuset i Malmö med ambulans. Under kvällen avled den svårt skadade kvinnan på sjukhuset i Malmö.

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Kan bilen ha blivit så deformerad vid smällen mot vänster sida så att bilen har böjt sig och då har dörren på hö sida gått upp?.

Vänster framdörr har definitivt inte gått upp.

https://www.bildtagg.se/bild/3u55y76pbaedyoikm23bea

https://www.mostphotos.com/sv-se/10936849/postbil
Citera
2022-03-26, 18:15
Medlem
Vid just fyllda 18 år är ingen s.k. "incel". Majoriteten är oskulder då, så den anledningen är inte realistisk.
Citera
2022-03-26, 18:17
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Din utsaga motsägs av det enda vittnet på platsen, lokföraren som körde loket.

"- Föraren av loket, som drog en vagn, har berättat att han såg en bil som rullade fram mot övergången och inte stannade. Han signalerade och bromsade men lyckades inte stoppa i tid, säger Anders Sahlin.

- Loket träffade då vänster sida av bilen, som slungades av spåret och ner för en slänt. När folk kom till olycksplatsen var brevbäraren inte kvar i bilen utan låg intill och visade livstecken."

https://www.arbetarskydd.se/arbetsskador/brevbarare-omkom-i-kollision-med-tag-6572636

Jag såg det och var på plats. Så, det finns fler vittnen, men jag har hållit truten enda till nu.

Tyvärr inga bilder mer än att jag var där.

Jag har lite bilder på den platsen i alla fall, men det är inga direkta "bevis".

Men jag var där och såg...

https://imgur.com/a/c8HjZT3
Citera
2022-03-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Rätt och fel.
Hon tog sitt liv genom att själv parkera postbilen på spåret och låsa bilen så hon valde att bli kysst av tåget!
Jag jobbade med henne så jag VET!
Det har varit lite varierande information om händelsen. Jag läste en tidningsartikel om ”olyckan” när den hade skett. Där stod det att fordonet hade fastnat på järnvägsspåret. Jag tyckte att det lät lite märkligt. Det är ju som du skriver stor sannolikhet att det var självmord.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-03-26 kl. 18:20.
Citera
2022-03-26, 18:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kan bilen ha blivit så deformerad vid smällen mot vänster sida så att bilen har böjt sig och då har dörren på hö sida gått upp?.

Vänster framdörr har definitivt inte gått upp.

https://www.bildtagg.se/bild/3u55y76pbaedyoikm23bea

https://www.mostphotos.com/sv-se/10936849/postbil

Ja det var en bra tanke - den köper jag.

Bra bilder du skickade.
Citera
2022-03-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweiz4ever
Vid just fyllda 18 år är ingen s.k. "incel". Majoriteten är oskulder då, så den anledningen är inte realistisk.
Tror du inte att den genomsnittlige artonåringen vill knulla? Det tror jag.
Citera
2022-03-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Varför jämföra med Kina?

Vi snackar om väst och särskilt Sverige där kvinnor får mer och mer makt både politiskt och ekonomiskt. Statsfeminism råder. Män som köper sex eller ifrågasätter feminismen blir av med jobbet. Kvinnors sexuella värde i Sverige är skyhögt jämfört med i andra jämförbara länder pga just allt detta. I kombination med att svenskar är reserverade, arroganta och tråkiga så kommer tonvis med män att få leva ett ensamt liv samtidigt som de ser hur kvinnorna bara kan vräka sig det bästa av allt och bli rika för att de influencerar på Instagram samtidigt som de går hand i hand med sin pojkvän på någon gata i centrum.

Går inte att jämföra med Kina där motsvarande problem inte finns där. Människorna i Kina och Japan vill dessutom leva ensamma. De är volcels och inte incels.

Nu kanske Fabian inte gjorde detta för att han är incel. Men jag är övertygad om att han inte hade gjort detta om han hade en flickvän och en social krets. Istället fick han leva isolerad med sina tankar samtidigt som han ser hur andra bara springer ifrån rent socialt. Klart som fan det slår slint i skallen förr eller senare då.
Ärligt talat. Jag tror det finns betydligt kraftfullare orsaker till att Fabian begick handlingen än om han har sex eller ej, flickvän eller ej. Han förlorade sin mamma när han var fem år gammal. Hon går till jobbet som vanligt en dag men plötsligt kommer hon inte hem en dag. Tänk dig hur en liten pojke upplever den förlusten! Det är hur traumatiserande som helst.

Det är nog illa om mamman har varit sjuk en tid och sedan dör. Då har ju barnet åtminstone haft tid att vänja sig vid tanken på att mamma kommer att dö. Då kan ju ett sorgearbete börja innan själva dödsfallet. I Fabians fall försvinner mamman helt plötsligt, utan förvarning. Ett sådant trauma hos ett så litet barn kan skapa det som kallas för ”instabil personlighetsstörning”, dvs det som kallades borderline tidigare.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-03-26 kl. 18:44.
Citera
2022-03-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
"Skulle gissa att 98% av skiten kommer från små skitungar via sociala medier m.m. Fabian hade över tusen kommentarer på sin senaste bild ca 24h efter dubbelmordet. Majoriteten skriver i affekt och det skapas väl någon form av groupthink.
Lite som att skriver du inte att han är en fasansfull människa som förtjänar att dö då stöttar du dådet. Ungefär samma logik som vissa grupper på vänsterkanten använder sig utav. Bär du inte prideflaggan då är du per automatik böghatare.

Men Fabians pappas upplevda rädsla får nog honom att må fruktansvärt dåligt. Tänk dig själv att din son har bestialisiskt mördat två oskyldiga kvinnor med familj och han utöver det ska behöva utstå hat och hot under alla hans vakna timmar. Tomma hot but still.
Polisen tar det säkra före det osäkra och ger nog honom beskydd under en viss tid till ungdomarna tröttnat på att skicka hot via sociala medier.

Ganska säker på att den genomsnittliga personen sjukskriver sig eller tvingas att sjukskrivas och gå i terapi av sin arbetsgivare och att han dessutom får utstå hat från unga personer som spenderar i genomsnitt 7-8h på sin mobiltelefon och ca 2-3h på sin dator."

Exakt i vad jag skrev ovan är trams och gör mig sjuk i huvudet? En bild på Fabians instagram, den senaste, var fylld av hat och hot med över tusen kommentarer dagen efter morden hade skett.
Finns gott om snorungar utan tillräckligt utvecklad frontallob som kommer att ge sig på pappan med sitt verbala skitsnack och hat med som "Din son skulle aldrig ha fötts, du har uppfostrat djävulen, du bär ansvar för vad som har hänt" och vad nu dagens ungdomar skriver i affekt på sociala medier.
Och självklart kommer detta att stressa och tära på pappans mentala hälsa och polisen kommer vara tvungen att visa att de agerar och ge pappan polisbeskydd för att signalera att de gör sitt jobb och tar det säkra före det osäkra.

Men ge gärna ett, två, tre eller fyra exempel på vad som är trams och gör mig till en idiot pga något skrivet i texten med kursiv stil.
Märks att gen Z och allt fler lågbegåvade har hittat till flashback än tidigare. Varit medlem i över ett decennium. Förr var sannolikheten att man kunde föra en diskussion utan massa personliga och irrelevant påhopp.
Allt är flummigt socialarbetartrams men det ser du inte själv för alla du omger dig med har samma skeva föreställning om människors inneboende godhet, bara de FÅR kärlek och FÅR kompisar och FÅR uppskattning för att de torkar sig själva i röven. Jösses
Citera
2022-03-26, 18:53
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ärligt talat. Jag tror det finns betydligt kraftfullare orsaker till att Fabian begick handlingen än om han har sex eller ej, flickvän eller ej. Han förlorade sin mamma när han var fem år gammal. Hon går till jobbet som vanligt en dag men plötsligt kommer hon inte hem en dag. Tänk dig hur en liten pojke upplever den förlusten! Det är hur traumatiserande som helst.

Det är nog illa om mamman har varit sjuk en tid och sedan dör. Då har ju barnet åtminstone haft tid att vänja sig vid tanken på att mamma kommer att dö. Då kan ju ett sorgearbete börja innan själva dödsfallet. I Fabians fall försvinner mamman helt plötsligt, utan förvarning. Ett sådant trauma hos ett så litet barn kan skapa det som kallas för ”instabil personlighetsstörning”, dvs det som kallades borderline tidigare.
Väldigt få begår mord bara för att en nära anhörig har dött... Dessutom tror jag knappast att han hunnit utveckla någon särskild relation till sin morsa när hon dog när FC var 5 år.

Inceldomen finns där i bakgrunden som en faktor oavsett. Även om den kanske inte vara huvudorsaken. Min poäng är att han inte hade gjort detta om han hade en stabil social krets och en flickvän.
Citera
2022-03-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fattar du inte enkel semantik?
"frivillig" = man väljer själv,
"ofrivillig" = man väljer inte själv.

Inget av detta har något med "rättigheter" att göra.
Varför används då detta med att mördaren FC inte blev erbjuden fitta till höger och vänster som en del av förklaringen till att han lackar ur och yxar ihjäl sina lärare? Det låter ju som om lille FC tyckte att någon bestulit honom på det han hade rätt till eller hur? Fattar du?
Citera
2022-03-26, 19:16
Medlem
Blackpill always comes back to collect
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här