2022-03-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Ja, de bodde alltså i Trelleborg, men det finns ingen släktkoppling.
Avstånden är korta i Skåne så att pendla är nog inget konstigt.
Citera
2022-03-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Är nästan säker på att jag läste att han bodde i Trelleborg men pendlade till Latinskolan i Malmö. Tyckte själv att det lät väldigt märkligt eftersom det finns gymnasieskolor både i Trelleborg och sedan borde Sundsgymnasiet i Vellinge borde ligga närmare med.
Men kan ha läst fel men Trelleborg har nämnts i diverse artiklar.

Pappan jobbar som speciallärare på en skola i Trelleborg. Enligt mrkoll så har de bott på adressen sedan 2015. man kan dock inte se vart de har bott innan.
Citera
2022-03-26, 16:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jo så är det förstås men Andyflag som verkar vara så säker på allt han skriver påstod att det inte finns någon som helst koppling till Trelleborg fast att jag är nästintill säker på att jag läst att Fabian var hemmahörande där.
Numera kan man knappt ställa en simpel fråga utan att bli kallad idiot, mongo m.m och nu syftar jaginte specifikt på dig Andyflag utan den generella tonen och språkbruket har förändrats enl Bara läs mitt citat här ovan om hur jag spekulerade kring hur ungdomar i affekt beter sig på sociala medier (det fick bevis på redan 2012 i samband med Göteborgskravallerna för att en stackars tjej var en orre" till min spekulation om hur dåligt pappan måste må och bli utsatt för dessa ungdomars affektuella beteende som de projicerar mot pappan istället för Fabian.

Du är också en gammal räv här på FB. Upplever du med att tonen ja kraftigt försämrats? Förmodligen för att de födda runt 2000 nu får vara medlemmar här och allt fler idioter verkar ha fått internetuppkoppling i sina små brukshålor och där fredagskvällen består av ett sexpack och projicera sitt miserabla liv på oss andra FB-användare. Eller är det jag som blivit extra känslig med åren bara?
Jag fattar inte heller debatten om Trelleborg. Han bodde där, det räcker väl.

Visst har tonen blivit försämrad. Många argumenterar på ett sätt som garanterat hade lett till ett slag på käften om man hade argumenterat så IRL. Vad det beror på är för komplext för att avhandla i den här tråden.
Citera
2022-03-26, 16:40
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Pappan kanske kommer att begå självmord. Han har inte haft det särskilt lätt. Hans partner, Fabians mamma, dog i en kollision med ett tåg och nu har sonen mördat två lärare. Vilket öde!

Precis min poäng. Pappan kommer att få utstå en massa onödig skit från ungdomar som saknar konsekvenstänk.
Han mår förmodligen för dåligt för att arbeta just nu och allt hat kommer förmodligen att vara svårt för honom att bara ignorera.
Lider verkligen med pappan,
Citera
2022-03-26, 16:40
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Är nästan säker på att jag läste att han bodde i Trelleborg men pendlade till Latinskolan i Malmö. Tyckte själv att det lät väldigt märkligt eftersom det finns gymnasieskolor både i Trelleborg och sedan borde Sundsgymnasiet i Vellinge borde ligga närmare med.

Enligt uppgift går det ungefär 60 elever på Latinskolan som kommer från Trelleborg. Eftersom det är en bra skola med gott rykte och med estetisk inriktning söker sig ungdomar från hela Skåne dit.
Citera
2022-03-26, 16:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Kommer alltid finnas prostitution så du behöver inte oroa dig över det.

Det blir alltså någon annans mamma, syster och dotter som får stå till tjänst.
Citera
2022-03-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanBrady
Jag har stort konstintresse både som konsument och kreatör. Han är helt klart kompetent rent hantverksmässigt i sitt tecknande, proportionerna är ungefär rätt för en människoformad varelse, ljussättningen är ju inte realistiskt korrekt men nog effektiv för att ge en bra känsla av djup i bilden.
Utöver det så är den på hyfsat låg nivå sett på det stora hela men han är ju bara 18 år.

Sett till själva motivet tycker jag inte man ska läsa så mycket in i det, finns drösvis med ungdomar(och vuxna) som målar lika och värre förvridna bilder och dom går inte och mördar folk. Känner en som exklusivt målar styckade kroppar, han är en familjefar med vanligt jobb och villa.

För någon sorts motsvarighet kan man ta verk av Francis Bacon, Zdzislaw Beksinski, Michael Borremans eller varför inte Edward Munch för att nämna några.
Nu har jag kollat lite av de konstnärer som du nämner. Jag tycker nog ändå att trollhunter ligger närmast.

Francis Bacon:
https://www.bildtagg.se/bild/f3aetmyry05sk7wq7hzh0fdh

Zdzislaw Beksinski:

Var aktiv som fotograf 1953–1960 och tog upp måleri 1955.
Han var inspirerad av mellankrigstidens modernism, i synnerhet den franska surrealismen, men blev i slutet av 1950-talet kritisk till avantgardismen som idé och började håna denna i sin konst.
Han var övertygad om att den moderna konsten gick mot sitt slut, och att framtiden var en ny form av klassicism med en syntes av till synes motstridiga konstströmningar.

I februari 2005 hittades Beksiński ihjälhuggen med kniv i sin lägenhet i Warszawa.
En 19-årig man som var son till en vän och medhjälpare till Beksiński dömdes till 25 års fängelse för mordet.
En 16-årig vän till 19-åringen dömdes till fem års fängelse för medhjälp till mordet.[2]

http://www.artnet.com/artists/zdzisław-beksiński/gate-vd8ASziGpV3dTY2Rl5aVwQ2

Michael Borremans:

Människorna på målningarna ser ofta ut att gestalta symboler eller utföra ritualer, men Borremans har betonat att de saknar egentlig mening.

https://www.bildtagg.se/bild/t87j6q4jvxj8cw44epld27q
https://www.bildtagg.se/bild/qekxfe8jfc9i1g9rreiobdp

Edward Munch:

I sina målningar och sin grafik är det snarare sina inre känslor inför den yttre verkligheten som Munch söker uttrycka än verkligheten själv.
I sitt mest karakteristiska och berömda verk Skriet bygger Munch upp rytmer av färg och virvlande linjer, som även Vincent van Gogh gjorde, till en ton av hysterisk intensitet.

https://www.bildtagg.se/bild/4sevcuwqwpmp4bpbbxpkfock
Citera
2022-03-26, 16:52
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Enligt uppgift går det ungefär 60 elever på Latinskolan som kommer från Trelleborg. Eftersom det är en bra skola med gott rykte och med estetisk inriktning söker sig ungdomar från hela Skåne dit.
Var gärningsmannen estetare? isåall har han misslyckats med sin look kan jag tycka
Citera
2022-03-26, 17:32
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Pappan kanske kommer att begå självmord. Han har inte haft det särskilt lätt. Hans partner, Fabians mamma, dog i en kollision med ett tåg och nu har sonen mördat två lärare. Vilket öde!

Rätt och fel.
Hon tog sitt liv genom att själv parkera postbilen på spåret och låsa bilen så hon valde att bli kysst av tåget!
Jag jobbade med henne så jag VET!
Citera
2022-03-26, 17:44
Medlem
Citat:

Vad du kanske missat är att FC är en enstöring, kanske är det då bra att försöka starta om i en ny miljö, som 15-åring, för att om möjligt börja bygga kontakter......nu verkar inte det ha lyckats så bra, om det är en förklaring till urspårningen vet inte jag, men ganska troligt är att en 18-åring som lagrar misslyckanden socialt, "tappar det".....sedan är det ju extremt att tappa det så här....
Citera
2022-03-26, 17:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Rätt och fel.
Hon tog sitt liv genom att själv parkera postbilen på spåret och låsa bilen så hon valde att bli kysst av tåget!

Ursäkta mig att jag lägger mig i.

Jag var ju på plats när jag hörde smällen när jag var i utanför Månstorps äldreboende tillsammans med min mamma.

https://www.google.se/maps/dir/55.4897712,13.105967/Djurs%C3%A4tersv%C3%A4gen+9,+235+41+Vellinge/@55.4894209,13.1110423,348m/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x4653756f8f72 c56b:0x6a72acee082d17cc!2m2!1d13.114745!2d55.48834 93?hl=sv

Men om bilen var låst så undrar jag hör i helsike hittades henne utanför bilen?

Visst, kanske dörren smällde upp vid krocken men ändå?

En kvinna i en postbil skadades livshotande när hon strax utanför Västra Ingelstad blev påkörd av tåget då hon skulle passera en obevakad järnvägsövergång vid 12.30-tiden. När räddningsmanskapet anlände till olycksplatsen hittades den svårt skadade kvinnan utanför bilen. Kollisionen blev mycket våldsam och postbilen totalförstördes. Tåget som bestod av ett lok med en tillkopplad vagn stod kvar på rälsen ca 700 meter bort från olycksplatsen. Den svårt skadade kvinnan fördes till sjukhuset i Malmö med ambulans. Under kvällen avled den svårt skadade kvinnan på sjukhuset i Malmö.

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Citera
2022-03-26, 18:01
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Rätt och fel.

Din utsaga motsägs av det enda vittnet på platsen, lokföraren som körde loket.

"- Föraren av loket, som drog en vagn, har berättat att han såg en bil som rullade fram mot övergången och inte stannade. Han signalerade och bromsade men lyckades inte stoppa i tid, säger Anders Sahlin.

- Loket träffade då vänster sida av bilen, som slungades av spåret och ner för en slänt. När folk kom till olycksplatsen var brevbäraren inte kvar i bilen utan låg intill och visade livstecken."

https://www.arbetarskydd.se/arbetsskador/brevbarare-omkom-i-kollision-med-tag-6572636
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in