Citat:
Nä men vänta nu. En fri vilja är inte begränsad alls sa du, den kan välja vad den vill, även om det är omöjligt. Den skulle till och med kunna välja att existera som en logisk motsägelse. Det var ju det du sa förut åtminstone.
Citat:
Kanske det. Jag har även hört talas om folk som lär sig saker. Dom verkar inte vara lika benägna att prata om misstag.
Citat:
Det får inte mer innebörd bara för att du fyller på med fler saker utan innebörd.Innebörden av att någonting skapar sig självt är att det skapar sig självt. Innebörden av en fyrkantig cirkel är en cirkel med fyra kanter. Det är inte mer komplicerat än så. En fyrkantig cirkel betyder en fyrkantig cirkel, sådana cirklar existerar inte eftersom de är logiskt motsägelsefulla och därför strider mot fysikens lagar, men det är dess betydelse likafullt.
Även om jag säger att den är uppbyggd av räta linjer som är böjda så får det inte någon mer betydelse, även om både "räta linjer" och "böjda linjer" betyder något.
Citat:
Spot on igen! Det betyder att det skulle kunna gälla mig, nån annan, ja vem som helst, kanske till och med dig! Eller nä, ursäkta. Du kommer inte vika en tum oavsett vad, så det måste väl betyda att du är immun?Lustigt nog så brukar det på nåt jävla vänster gälla människor med den typen av övertygelse allra mest. Du är säkert undantaget. Vad annars?