2022-03-26, 14:23
Medlem
Hon har ju länge spridit Kremls narrativ och det börjar väl bli lite omodernt så här i krigstider. SD har också länge ridit på den vågen men måste kanske omvärdera sina positioner lite så här under valåret. Jag kan förstå att de får lite panik.
Citera
2022-03-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenlangbaj
SD har arrangerat en föreläsning med Katerina Janouch i Tranås Söndag 27 Mars. I dag, Fredag 25:e, får SD:s medlemmar detta mail:

"Föreläsningen med Katerina Janouch på söndag är inställd!
Anledningen är att Expo ifrågasatt hennes lämplighet och jag har tillsammans med högre ort beslutat att vi ställer in evenemanget!

Vänligen Björn"

Någon som kan berätta mer om SD:s samarbete med Expo?

Pappan till samarbetet med Expo är Mattias Karlsson, SDs partistrateg. Han är den största anledningen till att man INTE bör lägga en röst på dessa feta katter. De har visat sina rätta färger och det som är brunt i det partiet är deras tungor som slickat röv.
Citera
2022-03-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dags att överge dessa vilsna själar.

Definitivt finns där en poäng, dessa medie "personligheter" och influencers är lite märkliga överlag. Man ska såklart inte dra all över en kam och en del har lite vettiga poänger, men det är ju inte så oerhört vettigt att man baxnar direkt. Tror man klarar sig hört lika mycket vettigt från massa andra håll också, om inte ännu vettigare. Ibland undrar man om det kanske inte överkompenseras, kan dra en personlig parallell eftersom jag själv är bekant med vad det innebär med att vara "vilsen". Man känner en viss sympati. Ja men de hittar nog hem till slut all lycka till alla influencers och "personligheter"
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-03-26 kl. 14:41.
Citera
2022-03-26, 14:45
Medlem
NidarosGnomens avatar
Det som är intressant är att SD vill bli mer rumsrena. De vill vara kritiska till invandring utan att vara renodlade rasister. Jag skulle tro att SD jublar om det blir av med 500 väljare som tycker att SD är för mesiga. Se det som preventiv skademinimering.
Citera
2022-03-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det ser så ut.
Expo styr SD
Det är SD som stoppat föreläsningen, Expo har endast skrivit om det. Jag tycker att SD fattat rätt beslut, givet att K.J:s flummiga "inspirationsföreläsning" bara hade skadat SD. Vad har K.J. att tillföra svensk politik annat än sina egna fördomar?
Citera
2022-03-26, 15:04
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är SD som stoppat föreläsningen, Expo har endast skrivit om det.

Alltså är det Expo som har stoppat föreläsningen.
Citera
2022-03-26, 15:04
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidarosGnomen
Det som är intressant är att SD vill bli mer rumsrena. De vill vara kritiska till invandring utan att vara renodlade rasister. Jag skulle tro att SD jublar om det blir av med 500 väljare som tycker att SD är för mesiga. Se det som preventiv skademinimering.

Vem är judar och vem är antisemiter nu igen, jag har tappat orienteringen.

Är SD sionister eller antisemiter?

Är Expo nazister.

Vilka är då NMR?

SD-judar eller Expo-antisemiter?

Vad är jag, är jag kanske också en jude som är nazist och hatar , ehh jag måste ringa chefen Katerina Janouch.
Vad säger Katerina Janouch angående Putin?
Är han Expo-nazist?
Citat:
Mig har Expo förföljt och trakasserat länge. Jag är kvinna, Expo avskyr frispråkiga kvinnor. Jag är invandrare från Östeuropa, Expo avskyr invandrare som inte gör som Expo säger. Jag är judinna som inte är uttalat vänster, Expo avskyr judar som inte lyder Expo. Expo är således en antisemitisk, kvinnohatande sammanslutning som helst vill att alla kvinnor drar på sig ett tält och kniper ihop kakhålet. Mer anmärkningsvärt är att Sverigedemokraterna låter sig påverkas av detta enfaldiga skrammel? Jag som alltid lyft SD och velat att detta parti ska sluta diskrimineras, jag som alltid haft goda kontakter med SD och flera gånger bjudits in till SD:s egen TV-kanal, är plötsligt inte välkommen på grund av Expo? Nej, det saknar rim och reson.
Citera
2022-03-26, 15:08
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Är SD sionister eller antisemiter?

Det är inte helt ovanligt att vara både och.

SD är mest pro-israeliska partiet i Sverige. Samtidigt det parti som mest vill försvåra utövandet av den judiska religionen i Sverige genom förbud mot kosher-kött och omskärelse.
Citera
2022-03-26, 15:12
Medlem
Den kvinnan är galen och sprider lögner, anti-vax och rysspropaganda, säkert lite Q-anon på det också. Sådana konspirationsteoretiker bör hållas borta från demokratiska möten. Bra att Expo har koll!
Senast redigerad av Keftski 2022-03-26 kl. 15:16.
Citera
2022-03-26, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
På Twitter hävdar hon att Expo ogillar henne för att hon är kvinnor och invandrare. Och att hon är jude som ej är vänster.

För Expo har ju aldrig kritiserat män och etniska svenskar...
Hon menar nog att fittorna på Expo utgår ifrån att kvinnor & judar skall vara på deras sida. Annars är dom förrädare, vilket är värre än att bara vara fiende.

Om detta stämmer så bör SD upplösas.
Citera
2022-03-26, 15:17
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon menar nog att fittorna på Expo utgår ifrån att kvinnor & judar skall vara på deras sida. Annars är dom förrädare, vilket är värre än att bara vara fiende.

Om detta stämmer så bör SD upplösas.

Expo går knappast hårdare åt kvinnor, invandrare och judar än någon annan. Om något har annan etnisk bakgrund än svensk gjort att man har lite mer manövreringsutrymme i åsiktskorridoren.
Citera
2022-03-26, 15:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Expo går knappast hårdare åt kvinnor, invandrare och judar än någon annan. Om något har annan etnisk bakgrund än svensk gjort att man har lite mer manövreringsutrymme i åsiktskorridoren.
Expo är att betrakta som ett slags outsourcad STASI, att SD överhuvudtaget bryr sig om vad Expo tycker diskvalificerar partiet helt som företrädare för svenska folket.

Därmed inte sagt att jag lite på Katerina Janouch eller tycker det är en bra idé att bjuda in henne. Jag är inte övertygad om att hennes kappvändande är att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in