2022-03-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
På ett sätt JA men inte som försvarsadvokat - ”finns inga förmildrande omständigheter”. Det är väl det en advokat är till för - att finna orsak/verkan. ”Inga kommentarer” på den frågan. Han skulle också sett till att hans sociala medier släckts ned.
En advokat fick en erinran bara genom att vidarebefordra lösenorden till en person som kunde släcka ner kontona. Så det få man som advokat tydligen inte göra.
Citera
2022-03-26, 11:22
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Jag antydde att min källa hade fel. Därav min tveksamhet i mitt första inlägg och just därför jag ville försäkra mig i tråden om någon hört något liknande eller sitter på helt annan info.
Min källa har en förmåga att inte ställa relevanta motfrågor utan är lite naiv när det kommer till information oavsett om det är från tidning eller annan källa och köper det som sägs och berättas.

Könet på min källa kan ni nog räkna ut och denna person tillhör den äldre generationen som inte riktigt lärt sig källkritik, lägg därtill biologiska egenskaper pga personens kön och att personen växte upp innan ordet källkritik var något som varje svensk visste vad det var och framförallt använde sig utav.

Men då har vi rett ut den saken och kan släppa det.
Sluta skylla ifrån dig så fegt, du utövade ännu sämre källkritik än din "källa" och blev påkommen stå ditt kast nu.
Citera
2022-03-26, 11:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En advokat fick en erinran bara genom att vidarebefordra lösenorden till en person som kunde släcka ner kontona. Så det få man som advokat tydligen inte göra.
OK. Menade inte att just han - utan ngt han borde ”se till” polis, åklagare… sett det ske i andra fall. Du kan se bilderna ev men inte skriva. Låst sida.
Citera
2022-03-26, 11:23
Medlem
Citat:
Men Fabian bor i Trelleborg av någon anledning och förmodligen men en målsman och eftersom hans mamma inte lever så borde han väl bo med sin pappa? Eller har grabben bott i egen lägenhet?
Enligt tidigare uppgift i tråden bor det även en man på samma adress som åldersmässigt kan vara fadern. Målsman är synonymt med vårdnadshavare, om någon inte är omyndigförklarad har man vårdnadshavare fram till personen fyller 18 år. Så någon målsman finns troligen inte i det här fallet.
Citera
2022-03-26, 11:40
Medlem
Citat:
Men Fabian bor i Trelleborg av någon anledning och förmodligen men en målsman och eftersom hans mamma inte lever så borde han väl bo med sin pappa? Eller har grabben bott i egen lägenhet?
Far och son är skrivna på samma adress och bodde ihop enligt mrkoll.se och andra liknande sidor.
Citera
2022-03-26, 11:55
Medlem
Larasofts avatar
Skulle man kunna säga att killen radikaliserats?

Det framkommer mer och mer omständigheter som tyder på det, fascination för skolskjutningar och militären. I och för sig oförenligt att å ena sidan förbereda en attack mot samhället (inte specifikt individer) å andra sidan vilja vara en del av samhällets ryggrad försvaret.
Citera
2022-03-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även om det är klienten som begär detta av sin advokat?
Citera
2022-03-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Även om det är klienten som begär detta av sin advokat?
Det verkar så. Jag tycker det är konstigt. Men om han så småningom tillåts att få besök, vilket man kan få efter ansökan till åklagaren trots restriktionet, så kan han be besökaren om den tjänsten. Eller via tfnsamtal. Jag kan inte reglerna där.
Citera
2022-03-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Helt jävla otroligt. Jag har inte sett en enda bild av grabben. Några dagar efter brottet snackades det om att han var från Chile.

Ja , det är otroligt , någon som kanske vill trolla bort att det är en helsvensk kille som är GM .
Citera
2022-03-26, 13:24
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är det någon som vet hur sånthär funkar när de är ens anhörig (i detta fall pappans son som begår detta fasansfulla), tror ni de får bli sjukskrivna under tiden eller får de något extra skydd? Han familj lär ju få utstå en del skit och jag som förälder hade nog inte kunnat jobba efter detta på ett rätt bra tag

Skulle gissa att 98% av skiten kommer från små skitungar via sociala medier m.m. Fabian hade över tusen kommentarer på sin senaste bild ca 24h efter dubbelmordet. Majoriteten skriver i affekt och det skapas väl någon form av groupthink.
Lite som att skriver du inte att han är en fasansfull människa som förtjänar att dö då stöttar du dådet. Ungefär samma logik som vissa grupper på vänsterkanten använder sig utav. Bär du inte prideflaggan då är du per automatik böghatare.

Men Fabians pappas upplevda rädsla får nog honom att må fruktansvärt dåligt. Tänk dig själv att din son har bestialisiskt mördat två oskyldiga kvinnor med familj och han utöver det ska behöva utstå hat och hot under alla hans vakna timmar. Tomma hot but still.
Polisen tar det säkra före det osäkra och ger nog honom beskydd under en viss tid till ungdomarna tröttnat på att skicka hot via sociala medier.

Ganska säker på att den genomsnittliga personen sjukskriver sig eller tvingas att sjukskrivas och gå i terapi av sin arbetsgivare och att han dessutom får utstå hat från unga personer som spenderar i genomsnitt 7-8h på sin mobiltelefon och ca 2-3h på sin dator.
Citera
2022-03-26, 13:26
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Sluta skylla ifrån dig så fegt, du utövade ännu sämre källkritik än din "källa" och blev påkommen stå ditt kast nu.

Vaknat på fel sida? Jag fick höra ett rykte och frågade flashback om det fanns någon sanning i det ryktet då jag var tveksam på om det verkligen stämde.

Vad är ditt problem? Inte fått ligga på länge? Projicera dina problem på någon annan istället.
Citera
2022-03-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag gör en snabb P7-undersökning genom att försöka få fram vilket tänk denna FC har inombords.

Det jag kommer fram till är att de flesta med psykiska störningar fastnar på mytologi och gudar.

Fc verkar ha fastnat på troll. Från hans pinterest beskriver han sig själv med just trollhunter.

Källa Jotun vs FC.s teckning.

https://www.bildtagg.se/bild/oe4l39bgsfy4my0v7rrig3y

Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Det visar bara vilka sjuka värderingar folk tror att politiskt korrekta anywheres bör ha. Mannen är förmodligen också så chockad att han inte tänker igenom vad det är han säger. Men han är inte ensam. Mödrar som skyddar förövare som våldtar deras döttrar och våldtäktsoffer som oroar sig för att den som våldtog dem skall utvisas. Det radikalfeministiska vänsterprojekt som pågår i Sverige är minst lika farligt i längden som radikal islamism. Båda lärorna förstör totalt förmågan att tillämpa sunt förnuft och att leva sig in i tänkbara konsekvenser av sitt handlande, som att dalta med och belöna onda, narcissistiska, människor istället för att sätta gränser för dem och vara mycket tydlig med vad som är ok och vad som inte är det redan från koltåldern. Resultatet av att detta inte sker ser vi i än så länge enstaka händelser som Trollhättan, Eslöv, Kristianstad och Malmö latin medan tusentals brutala handlingar utförs av primitiva nysvenskar årligen. Men Svenne blir inte smartare med åren så runt 2040 kan vi fått till en svensk variant av Libanon som redan nu är fullständigt laglöst och dysfunktionellt.

Faktiskt framstår det just som du skriver att "goda" världsförbättrande människor förväntas ha medlidande med förövare. Har sett det iögonfallande många gånger att det är deras sätt att mäkla och- skapa fred över alla gränser- mentalitet, som kickar in. Plötsligt är förövarna offer och deras döda anhöriga hade önskat att släktingar/ familj förlät sina förövare. Det är en gränslös dårskap men som ger pluspoäng i godhetsligan. Att godhet segrar till slut och övervann hat och våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in