2022-03-25, 23:27
Medlem
Det med incelstätaste landet i världen kanske hör ihop med det stora överskott på unga män som Sverige har i åldrarna upp till 30 år?
Citera
2022-03-25, 23:53
Medlem
Jag gör en snabb P7-undersökning genom att försöka få fram vilket tänk denna FC har inombords.

Det jag kommer fram till är att de flesta med psykiska störningar fastnar på mytologi och gudar.

Fc verkar ha fastnat på troll. Från hans pinterest beskriver han sig själv med just trollhunter.

Källa Jotun vs FC.s teckning.

https://www.bildtagg.se/bild/oe4l39bgsfy4my0v7rrig3y
Citera
2022-03-25, 23:57
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Han mördade alltså 2 st äldre kvinnor medelst yxa. Precis som Raskolnikov i Brott och Straff. Har han inspirerats av boken?

Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Så Fabian skulle ha läst Dostojevskijs fiktiva roman Brott och straff? Grovt brutalt våld riktat mot försvarslösa kvinnor händer alltför ofta världen över. Tycker morden på Latinskolan påminner mer om dubbelmorden på Ikea Västerås 2015.

I Brott och Straff var det en äldre kvinna som var en gniden pantlånare Raskolnikov slog ihjäl för att komma över hennes pengar. Dessutom mördade han hennes halvsyster som bevittnat mordet.
Fabian saknar ekonomiskt motiv utan var av någon anledning så rasande att han gick "all out" över två oskyldiga kvinnor.
Kanske följde han Cajsa Wargs råd "Man tager vad man haver" när han beväpnade sig.

Om man läser mellan raderna bland det han skrev på sina sociala medier, så pekar mycket mot att han gillar den typen av böcker, så det är möjligt. Blev själv förvånad över vissa referenser och citat han lagt upp, då det inte kändes som något en helt normal 18-åring skulle lägga sin tid på.
Citera
2022-03-26, 00:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag gör en snabb P7-undersökning genom att försöka få fram vilket tänk denna FC har inombords.

Det jag kommer fram till är att de flesta med psykiska störningar fastnar på mytologi och gudar.

Fc verkar ha fastnat på troll. Från hans pinterest beskriver han sig själv med just trollhunter.

Källa Jotun vs FC.s teckning.

https://www.bildtagg.se/bild/oe4l39bgsfy4my0v7rrig3y

Vem är Jotun!
Hittar inget på nätet.

Eller menar du Jotunheim?

Jotunheim, Jotunhem eller Jättehem är i nordisk mytologi jättarnas och de andra onda makternas värld, beläget bortom Asgård och Midgård.

Mellan Asgård och Jotunheim flyter floden Ifingr som åtskiljer världarna, och i Jotunheim belägen bortom Elivågor finns borgen Utgård.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jotunheim
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-03-26 kl. 00:18.
Citera
2022-03-26, 00:24
Medlem
Vad kan han ha haft i sin dator som var så avslöjande eftersom han tömde den innan dådet?
Citera
2022-03-26, 00:28
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blabil27
Det ska vara en gymnasieskola som ligger på Drottninggatan enligt polisens hemsida
Jag är säkert sen, men stadsbiblioteket ligger prexist bredvid.
Citera
2022-03-26, 00:30
Medlem
Jag har läst igenom hans pappas facebook. Usch, vilket hat pappan har mot ”oliktänkande”. Hur får man ens vara lärare med de extrema ståndpunkterna!???

MGM har tydligen inte dessa extrema åsikterna mot vänster och det brann nog i proppskåpet hos honom till slut?
Citera
2022-03-26, 00:31
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Skolattack?
Har väl aldrig tidigare hänt i Malmö?
Detta är säkert skäl nog för att det kommer bli en tv-film om denna händelse.
Citera
2022-03-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vem är Jotun!
Hittar inget på nätet.

Eller menar du Jotunheim?

Jotunheim, Jotunhem eller Jättehem är i nordisk mytologi jättarnas och de andra onda makternas värld, beläget bortom Asgård och Midgård.

Mellan Asgård och Jotunheim flyter floden Ifingr som åtskiljer världarna, och i Jotunheim belägen bortom Elivågor finns borgen Utgård.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jotunheim

Jotun är ett företag som erhåller färg att måla med…
Citera
2022-03-26, 00:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Japp, 900 mtr. fågelvägen.

https://www.google.se/maps/place/Malm%C3%B6+Latinskola/@55.6012653,13.0006574,491m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4653a1587421eb4f:0x35108 1b2f9ca0c87!8m2!3d55.6022321!4d13.0077774?hl=sv

Men vad har bibblan med detta att göra?
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-03-26 kl. 00:37.
Citera
2022-03-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Stadsbiblioteket ligger vid Regementsgatan mittemot Malmö Borgarskola.
Citera
2022-03-26, 00:42
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Om man läser mellan raderna bland det han skrev på sina sociala medier, så pekar mycket mot att han gillar den typen av böcker, så det är möjligt. Blev själv förvånad över vissa referenser och citat han lagt upp, då det inte kändes som något en helt normal 18-åring skulle lägga sin tid på.
Vart får ni det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in