Citat:
Min känsla är att det är helt sjukt beteende. Ännu mer sjukt blir det när vissa av dessa spelarna fått nya kontrakt med mer betalt.
Sedan till viss del förstår jag att hur United har levererat spelmässigt ju längre tiden efter Sir Alex har gått så har man varit tvingade att erbjuda mer i löner eller sign-on bonus för att kunna attrahera. En del spelare har ju även kommit utan köpkostnad vilket ändå drar ner veckolönen litegrann i det långa loppet men det är ju väldigt väldigt uppenbart att lönestruktur och ekonomisk struktur INTE finns på plats i klubben.
När man dessutom läser ryktena att man vill fördubbla Brunos lön med ett nytt kontrakt NU när man övht inte vet vilken tränare som är No1 nästa säsong plus att Brunos kontrakt har väl 3-4 år till innan det går ut så visar det ju ännu mer på en okunskap utan dess like. Det är inte DÄR issuet ligger men visst - det ser ju bra ut på sociala medier att Bruno förlängt.
Jag anser att klubben står lite inför ett gigantisk vägskäl denna sommaren.
Pogba-Cavani-Lingard-Mata bör alla inte få förnyat kontrakt när det går ut i sommar (Lee Grant med). Nästa säsong kommer bl a Ronaldo-Fred-DDG-Rashford-Shaw-Matic-Jones-Dalot's kontrakt gå ut.
Jag hade sagt åt ett antal av de som har kontrakt som går ut 2023 eller 24 att de kan stanna med ett nytt kontrakt med pay-per-play basis (visa formen och viljan så får ni spela och få betalt - fortsätt som nu så kommer det iaf inte kosta klubben). De som inte velat hade jag sålt eller t o m löst ut från sina kontrakt. På så sätt hade man kunnat skapa en sundare lönestruktur på sikt
Det hade skapat ett gapande hål i truppen men nästa säsong kommer United inte ha Europa-spel, där är ett antal väldigt lovande ungdomar som jag hellre hade sett få chansen tillsammans med några förstärkningar på rätt positioner som är helt baserat på nya managerns tänk att spela och där spelaren VILL till klubben och då inte enkom för en sign-on bonus och gigantisk lönecheck varje vecka.
Sedan till viss del förstår jag att hur United har levererat spelmässigt ju längre tiden efter Sir Alex har gått så har man varit tvingade att erbjuda mer i löner eller sign-on bonus för att kunna attrahera. En del spelare har ju även kommit utan köpkostnad vilket ändå drar ner veckolönen litegrann i det långa loppet men det är ju väldigt väldigt uppenbart att lönestruktur och ekonomisk struktur INTE finns på plats i klubben.
När man dessutom läser ryktena att man vill fördubbla Brunos lön med ett nytt kontrakt NU när man övht inte vet vilken tränare som är No1 nästa säsong plus att Brunos kontrakt har väl 3-4 år till innan det går ut så visar det ju ännu mer på en okunskap utan dess like. Det är inte DÄR issuet ligger men visst - det ser ju bra ut på sociala medier att Bruno förlängt.
Jag anser att klubben står lite inför ett gigantisk vägskäl denna sommaren.
Pogba-Cavani-Lingard-Mata bör alla inte få förnyat kontrakt när det går ut i sommar (Lee Grant med). Nästa säsong kommer bl a Ronaldo-Fred-DDG-Rashford-Shaw-Matic-Jones-Dalot's kontrakt gå ut.
Jag hade sagt åt ett antal av de som har kontrakt som går ut 2023 eller 24 att de kan stanna med ett nytt kontrakt med pay-per-play basis (visa formen och viljan så får ni spela och få betalt - fortsätt som nu så kommer det iaf inte kosta klubben). De som inte velat hade jag sålt eller t o m löst ut från sina kontrakt. På så sätt hade man kunnat skapa en sundare lönestruktur på sikt
Det hade skapat ett gapande hål i truppen men nästa säsong kommer United inte ha Europa-spel, där är ett antal väldigt lovande ungdomar som jag hellre hade sett få chansen tillsammans med några förstärkningar på rätt positioner som är helt baserat på nya managerns tänk att spela och där spelaren VILL till klubben och då inte enkom för en sign-on bonus och gigantisk lönecheck varje vecka.
United tycks livrädda att spelaren ska gå gratis och bli en succé någon annanstans, alltså förlänger man och hoppas mönstret ska brytas alternativt att man kan sälja honom och i alla fall få betalt?
Lingard t.ex. Har väl inte gjort en enda människa glad i Manchester på flera år. Ändå valde man att använda sin option för att förlänga vid nyår 2021 med ett år. Sen har han ett bra halvår i West Ham, för att sen hamna i Uniteds frysbox igen. Vad var syftet? Hoppades man få en transfersumma efter lånet?
Samma sak tycks vara på tapeten nu med Pogba. Han har uppenbarligen inte levererat i United alls på den nivå man hoppats, spelaren själv visar noll självkritik, och han kommer kräva hutlöst betalt fast han inte alls gjort skäl för de pengar han kostar.
Det borde vara en absolut nobrainer. Antingen tar han en rejäl paycut med bonusar efter prestation, håller käften och börjar jobba - eller så släpper man iväg honom och ignorerar ifall Pogba helt plötsligt bestämmer sig för att kämpa lite i annan miljö.
Nu vet man ju inte exakt hur tugget gått i United, men Liverpools strategi är betydligt rakare där: Det här är vårt sista bud, ta det eller så får du leta ny arbetsgivare. Klart man hellre hade sålt spelaren, men det verkar ju gå fint att använda spelaren fast kontraktet är på väg ut och de har levererat helt ok (Wijnaldum, Can). Även Coutinho levererade sitt sista halvår, även om han betedde sig otroligt oproffsigt.
Gällande: Pogba-Cavani-Lingard-Mata - håller med dig, släpp. Ingen framtid där. Pogba kanske, om han gick med på villkoren ovan, men det gör han ju inte. Släpp.
Ronaldo-Fred-DDG-Rashford-Shaw-Matic-Jones-Dalot - Ronaldo har jag redan sågat hans deal. DDG har väl några år kvar men inte till den lönen? Rashford skulle kanske kunna revitaliseras av en ny coach?
Pay-to-play tror jag är svårt med spelare som inte sjunger på sista versen. Tror inte Rashford t.ex. går med på en sån deal. Ronaldo borde ni dock erbjudit en sån deal (han hade vägrat, men det är en annan femma).
Europaspel kommer väl United ändå ha nästa år, oavsett? Eftersom Liverpool vann ligacupen blir plats 1-6 europaplatser, och svårt att se Palace ta FA-cupen (och då blir plats 1-7 europa). Även med skakig form kommer United greja topp 7 väl?